Recenzia: Principal: Am I a Heroine Who Is In Love je tradičným príbehom o dievčati, ktoré si na novej strednej škole muselo vybrať medzi dvomi chlapcami

Japonský film rozpráva príbeh o stredoškoláčke, ktorá sa presťahuje k otcovi a začne navštevovať novú strednú školu, kde sa nachádzajú dvaja najpopulárnejší chlapci, ktorí sú tak populárni, že nikto s nimi nesmie chodiť. Pozrime sa na typický vzorec mnohých japonských filmov bližšie.

Po tom, čo sa jej rodičia rozviedli, Shima Sumitomo (Yuina Kuroshima) žije so svojou matkou. Necíti sa dobre pod jednou strechou s nevlastným otcom, už štvrtým, navyše si nerozumie ani so spolužiakmi, preto sa rozhodne odísť z Tokia na Hokkaido za svojím otcom. Do jej novej školy chodia dvaja populárni chlapci: Gen Tatebayashi (Nozomu Kotaki) a Wao Sakurai (Mahiro Takasugi). Pravidlo v škole znie: Gen a Wao sú pre všetkých. Ak niekto poruší toto pravidlo, bude vylúčený. Shima Sumitomo sa s chlapcami zblíži.

Film Principal: Am I Heroine Who Is In Love/Purinshiparu Koi Suru Watashi wa Hiroin Desuka? vznikol v roku 2018 na motívy mangy Principal od Ryo Ikuemi. Film neprichádza so žiadnym novým dejom, zápletka a konflikt sú dôverne známe. Pozrela som si tento film len preto, že mi ho ponúkol YouTube a bola som zvedavá, o čom to je. Tým, ktorí pozerajú tento typ japonských filmov, je motív už dôverne známy. Len s tým, že sa príbeh neodohráva v Tokiu, ale na prevažne zasneženom Hokkaide. Scenár sa nelíši od príbehov zo stredoškolského prostredia. Ide o príbeh jedného dievčaťa a dvoch populárnych chlapcov, ktorí majú o to isté dievča záujem. Alebo sa to len zdá a už od polovice filmu viete, ktorý chlapec to nakoniec bude. A je tu rovnaká šablóna – jeden z nich je srdečný a prívetivý, kým druhý je arogantný a hlavnej hrdinke dá pocítiť, kto je. Shima je veselé, priateľské a priamočiare dievča, ktoré odišlo na Hokkaido, pretože si nerozumelo s nevlastným otcom. Keď príde do novej školy, spočiatku má problémy sa začleniť do kolektívu, ale predsa tam nájde najbližšiu kamarátku Haruku Kunishige (Rina Kawaei). Shima sa stane tou, ktorá si je najbližšia s hviezdami školy – Waom a Genom.

Wao je veselým, ale chorľavým chlapcom, o ktorého sa Gen stará od detstva. Vytvoril si k nemu silné bratské puto, ktoré časom začne Waa zväzovať. V deji nastane jeden moment, keď viete, koho si Shima vyberie, takže záver je predvídateľný. Gen je príklad arogantného populárneho chlapca, ktorý je zabezpečený a ktorý odrazu začne mať rád hlavnú hrdinku. A ona jeho tiež, ale prečo sa tak deje, to chýba. Rovnako to nie je uveriteľné, keďže majú málo spoločných scén. Úprava vlasov Shimy a Gena pôsobila, ako keby som sa pozerala na film z 90. rokov. Hranie hercov nie je ani také, že vás ohúri, ale zas ani také, že je to úplne zlé. Čo filmu chýba je jasnosť a logika. Keďže sa prvá polovica filmu odohráva v zime a neskôr aj jeho záver, môže film pre niekoho kinematograficky vyznieť pochmúrne alebo akosi jednotvárne. Film nie je zlý, slúži skutočne len na oddych a pohodu. Film odporúčam, keď sa nudíte, keď nemáte čo robiť, keď chcete vypnúť a nič neriešiť. Keďže predstaviteľ Gena Nozomu Kotani je člen chlapčenskej skupiny Johnny’s West, skupina naspievala titulnú pieseň To You Of Principal. Na záver filmu znie skladba Gyutto skupiny Little Glee Monster. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU.