Recenze: Seriál Sweet Munchies je nejen o vaření, zábavních show, ale hlavně o netradičním milostném trojúhelníku

Ostatní

Pokud rádi vaříte nebo jíte a zároveň vás nevyplaší gay tématika, možná vás tento seriál příjemně překvapí. Podíváte se nejen do kuchyně, ale i do míst, v nichž se tvoří zábavní show.

Seriály o vaření a jídle mám opravdu ráda a tak jsem nemohla odolat ani Sweet Munchies. Lákal mě i slíbený netradiční milostný trojúhelník a samozřejmě Jung Il Woo, který patří mezi mé oblíbené herce.

Šéfkuchař Park Jin Sung (Jung Il Woo) to nemá v životě lehké. Jeho otec měl nehodu a musel na operaci, mladší bratr se zatím jako model neuchytil a jeho bistro chce majitelka prodat. Co teď, když půjčku neschválili a u lichváře to taky nevypadá nadějně? Zbývá jen jedna šílená věc: zahrát si na gaye. Proč? Protože jeho stálá zákaznice, mladá režisérka zábavních show Kim Ah Jin (Kang Ji Young), hledá do své show Sladký dlabanec šéfkuchaře, který je gay. Nedá se nic dělat, Jin Sung to riskne a show má obrovský úspěch. Jenže každá lež má krátké nohy a jak se dalo čekat, příběh se začne komplikovat. Pořád totiž hrozí odhalení. Buď do všeho strká nos slizký režisér Nam (Yang Dae Hyeok) nebo diváci, kteří znají kuchařovu minulost. Nechybí ani problémy s láskou. Copak se může někdo, kdo předstírá, že je gay, vyznat ze svých citů k ženě? A co když se i do něj někdo zamiluje? Někdo, od koho by to vážně nečekal. Nejen on totiž skrývá své tajemství. Co se stane, až to všechno praskne? Ráda bych vám to prozradila, ale nemůžu.

Sweet Munchies opět patří k seriálům, který je spíše o vztazích, snech a odhodlání najít sám sebe a přiznat se k tomu. Je samozřejmě i o lásce a také o přátelství. Jídlo tu též hraje svou roli. Korejci se tu navíc zase trochu odvázali a zaměřili se na problémy homosexuálů, kteří to v Koreji zrovínka nemají lehké. Líbilo se mi, že jeden z hrdinů, který byl opravdu gay, vypadal jako obyčejný, nadaný a milý mladý muž. Žádný zženštilý chlapík v růžové, co šišlá nebo ho stihne trest za to, že touží po mužích. Za tohle si tento seriál zaslouží obrovské plus.

Kromě hlavních postav byly v seriálu i další zajímavé postavy. Moc se mi zamlouvali rozverná scenáristka Yoo (Gong Min Jung) a mladý režisér Jae Soo (Park Sung Joon), který se díky lásce dost změnil. Pak tu byl režisér Lee (Kim Seung Su), který dodal seriálu vtip a byl pro ty mladé takovou „kvočnou“ v kalhotách. Šéfka Cha (Kim Soo Jin) zas byla rázná, ale i přesto, že se uměla rozčílit, na jejích podřízených jí opravdu záleželo.

Jung Il Woo je dobrý herec a role šéfkuchaře mu seděla, už proto, že i v reálu prý umí vařit. Kolegové ho za to několikrát chválili, tak na tom něco bude. Kang Ji Young jsem viděla v seriálu poprvé a musím říci, že byla přirozená a milá, ovšem něco jí chybělo, nějaký šmrnc nebo jiskra. Kdo mě ale naprosto uchvátil a komu bych vážně v budoucnu přála pořádnou hlavní roli, byl Lee Hak Joo. Ten ztvárnil návrháře Kang Tae Wana naprosto věrohodně. Věřila jsem mu každé slovo, každou slzu i gesto. Není snadné hrát gaye tak, aby se člověk vyhnul zažitým nesprávným představám nebo klišé. Myslím, že mnozí Korejci díky jeho herectví ledacos pochopí. Například to, co měl pochopit jeho otec.

Když to všechno shrnu, seriál má své plusy i mínusy, nicméně plusy převažují. K mínusům řadím poněkud otevřený konec, který mohl být jasnější, nepříliš zajímavou hudbu a pár trapných vtípků týkajících se prdění (nechápu, proč to Korejci v těch seriálech tak rádi řeší. Je to sice přirozené, ale s kolegy v práci bych to vážně neprobírala, natož to nahrávala skrytou kamerou). V každém případě musím na závěr přidat jedno velké varování. Seriál sledujte pouze s plnými žaludky, protože šéfkuchař Park Jin Sung u plotny vážně válí!

České titulky naleznete zde.