Jednu mrazivou noc se před Brooklynskou hudební školou v New Yorku shromáždil dav, aby viděl k-popové megahvězdy, členy skupiny ATEEZ. Právě takto začíná první část obsáhlého rozhovoru, který vedla redaktorka magazínu TeenVogue. Společně se na vše nyní podíváme.
„Zbožňuji tvůj batoh s Min Gim,“ řekne uprostřed poryvů větru jedna dívka druhé. Tento jednoduchý začátek rozpoutá konverzaci, která se po několika minutách rozproudí, jako by se znaly celou věčnost. Ve zlomku vteřiny se ke dvojici připojí několik dalších lidí, kteří si byli ještě před 20 minutami naprosto cizí. Nyní jsou navždy spojení oddaností k osmi členům skupiny.
Ve stejné chvíli se sedm z osmi členů této skupiny připravuje a zkrášluje, čekajíc na začátek jejich prvního fansignu (setkání s fanoušky) mimo Koreu od roku 2019. V posledních letech jim jejich exponenciální růst přinesl několik různých milníků: vysoká umístnění v hudebních žebříčcích Billboard, nespočet prvních míst na iTunes po celém světě, miliony zhlednutí na YouTube a nedávno vyprodanou americkou část druhého světového turné. I když toho dosáhli hodně, tohle je teprve začátek – stále se natahují ke hvězdám.
Když se cestou do prázdné šatny prodírám školou, blíží se ke mně tlumené, živé hlasy. Jejich náhlý příchod do místnosti oznámí tichý, ale sebevědomý pozdrav Hong Joonga, vůdce skupiny a všestranného rappera. Jakmile členové vstoupí a posadí se přede mě, jejich oblečení určené na večerní fansign je na hony vzdálené ohnivě rudému latexu, vojensky inspirovaným uniformám nebo záhadným kloboukům. Místo toho tlumené odstíny, kožené bundy a výrazné doplňky předvádí jejich dokonalý, ale přitom bez námahy cool styl.
„Máš tak červené ruce! Co se stalo?“ pronese San, jakmile se posadí, což má za následek, že se všechny oči zaměří na mé zarudlé prsty a dlaně. Vágně odříkávám nevýhody Raynaudova syndromu a vysvětluji, že je to prostě následek příliš dlouhého stání v mrazu venku. Mé prohlášení způsobí, že se Hong Joong začne obávat o jejich fanoušky stojící ve frontě. „Čekají venku v té zimě?“ ptá se jednoho ze zaměstnanců, ale k jeho velké úlevě je informován, že už vstupují do budovy.
Přede mnou sedí pouze Hong Joong, Seong Hwa, Yun Ho, Yeo Sang, San, Woo Young a Jong Ho. Před pár hodinami bylo oficiálním prohlášením oznámeno, že osmý člen, Min Gi, trpí bolestmi svalů, a proto vynechává dnešní fanouškovskou akci, aby byl ve špičkové formě pro jejich nadcházející koncert, který se koná o dva dny později.
V listopadu 2020 si kvůli psychickým úzkostem vzal Min Gi pauzu a po dobu osmi měsíců se nepodílel na aktivitách skupiny. V červenci 2021 společnost KQ Entertainment oznámila, že je připraven se vrátit. „Tvrdým způsobem jsme se přesvědčili, že nemůžeme pracovat nepřetržitě,“ uvedl Hong Joong poté, co vysvětlil Min Giho nepřítomnost na fansignu. Jejich nabitý rozvrh neumožňuje mnoho prostojů, ale když se jim naskytne příležitost, naučili se upřednostňovat odpočinek. „Naši fanoušci nás vždycky žádají, abychom víc odpočívali, ale přísahám, že my to děláme!“ tvrdí Yun Ho.
Pokusit se rozluštit recept, který stojí za úspěchem skupiny, není jednoduchý úkol, ale autenticita, empatie a průbojnost jsou důležitými složkami. Ve způsobu, jakým se skupina prezentuje svým fanouškům, je cítit normálnost. Jakýsi vyrovnaný kompas, který pomáhá smazat hierarchii idol – fanoušek, což oběma stranám umožňuje být pohodlně zranitelné.
Všechny tyto prvky byly zásadní pro utváření nezlomného pouta, které spojuje skupinu s jejími fanoušky – známými jako ATINY. Přestože sociální média byla jeho klíčovou součástí, přechod na zcela digitální technologie byl v posledních dvou letech těžký. „Tak dlouho jsme to byli jen my a kamery, že mi připadá neskutečné před nimi zase vystupovat,“ zmínil San a Seong Hwa pokračoval: „Abych byl upřímný, cítím se nervózní. Ale zároveň velmi toužím našim fanouškům ukázat, jak moc jsme jako umělci dozráli od té doby, co nás viděli naposledy.“
Stejně jako jiní lidé se i členové potýkali se strastmi života v uzavřeném prostoru. Pro partu osmi mladých mužů, kteří mají spoustu želízek v ohni, přerušil virus, jež v roce 2020 zastavil svět, druhé světové turné. „Do zahájení turné nám zbývalo jen pár dní, doslova jen pár dní, takže to bylo těžko snesitelné,“ vzpomíná Hong Joong a San dodává: „Bylo to smutné a frustrující, ale naši fanoušci nás nabudili. Komunikovali jsme prostřednictvím sociálních sítí a udrželi tak komunikaci v chodu. Myslím, že díky tomu jsme se dokázali prosadit a bavit se s nimi každý den.“
Čas navíc otevřel Woo Youngovi dveře k hlubšímu proniknutí do světa natáčení a střihu, což je záliba, kterou vždy měl, ale neměl čas se ji věnovat. „Teď, když po dlouhé přestávce cestujeme do zámoří, mám spoustu scén, které chci natočit. Proto sebou nyní všude tahám kameru.“
Souběžně s naším rozhovorem se pomalu zaplňuje malý sál na opačné straně areálu. Pouze stovce fanoušků byl umožněn přístup na fansign a zatímco trpělivě čekají, až hodiny odbijí sedm, očekávání rostou. Dlouhý stůl a 14 prázdných židlí dráždí k tomu, co za malý moment proběhne. Na takových k-popových akcích mají fanoušci tradičně možnost minutu nebo dvě sedět anebo stát přímo před jejich idoly a klást jim otázky, nechat si podepsat alba, pořídit selfie, a dokonce držet za ruce. Vzhledem k bezpečnostním opatřením spjatých s COVID-19 je ovšem bude dělit čiré plexisklo. Na radostnou atmosféru to ale nemá žádný vliv.
Bez nutnosti dramatického vstupu vchází členové dovnitř, mávají svým fanouškům a posílají vzdušné polibky a srdíčka. Usedají za plexisklo a zvou fanoušky, aby za nimi přistoupili na pódium. Během večera se nekonají žádné předem připravené projevy nebo plánované vystoupení; není tu žádný pocit času, žádná očekávání nad rámec prosté interakce a dýchání stejného vzduchu po dobu několika hodin. Je tu jen vzrušení z toho, že umělec a lidé, kteří ho mají nejraději, sdílejí vzácný okamžik intimity.
Mnohým z těchto fanoušků hudba ATEEZ posloužila jako inspirace. „Když jsem zápasila se školou a rozhodovala se, co chci dělat s vysokou, už jen to, že jsem je viděla následovat jejich sny mě inspirovalo k tomu, abych se pohnula vpřed a přihlásila se na vysoké školy, na které jsem chtěla jít,“ vzpomíná devatenáctiletá Cici, zatímco čeká, až na ni přijde řada. Šestadvacetiletá Katherine uvádí, že se pohybovala mezi zaměstnáními a nebyla si jistá svými dalšími kroky. Slyšela pár členů sdílet své příběhy o tom, jak se přestěhovali do Soulu a stali se k-popovými idoly. „To mnou rezonovalo. Za sedmnáct hodin jsem se přestěhovala od rodičů, protože jsem cítila, že tam venku je někdo, kdo to chápe.“
Svým způsobem důvěrně známá atmosféra a neformální prostředí navazovali přátelskou náladu, ve které fanoušci a umělci měli pocit, jako by se znali odjakživa. „Je to jako kdybychom pozorovali hvězdy odděleně, každý ze svého okna. Dnes nás tyto hvězdy zavedli sem, jenže teď na ně pohlížíme všichni společně,“ říká 34letá Natasha pár minut předtím, než vše skončí.
Natashina volba metafory není náhodná. Hvězdy sehrávají ve vesmíru ATEEZ zásadní roli. Tito věční společníci v temné noci ztělesňují v hudbě skupiny naději a vedení, ale také pocit vlastní nezávislosti. Stejně jako tyto zářivé koule z plazmy drží pohromadě síla jejich vlastní gravitace, skupina doufá, že každý, kdo poslouchá její hudbu, ví, že má schopnost vyzařovat vlastní magnetickou energii.
Zpátky v šatně, jen pár minut před nástupem na pódium, si Hong Joong vybírá text jejich nedávno vydané písně Turbulence, aby vyjádřil povzbuzení a podporu, kterou by rádi nabídli svým fanouškům. „At the end of this road / If we must become something in this form / I hope to be myself / I hope you feel the same way,” cituje. „Bez ohledu na to, kde jsou nebo kdo jsou, prostě jen doufám, že vědí, že tu vždycky budeme, jako hvězda zářící světlem.“
Když skončíme, všichni zamíří do jiné místnosti na nějaké to poslední zkrášlování. Zůstávám sama, abych si posbírala své věci a zamířila do sálu. „Promiňte,“ zamumlá Yun Ho, když se vrací do šatny. Natáhne ruku a podá mi jednorázový ohřívač rukou. „Mysleli jsme, že by se vám to mohlo hodit.“
Překlad druhé části pro vás připravujeme.
Zdroj: teenvogue.com