Recenzia: L-DK: Two Loves Under One Roof rozpráva stredoškolský príbeh lásky medzi dievčaťom a dvomi rivalmi

Japonský film L-DK: Two Loves Under One Roof je voľným pokračovaním filmu L-DK o dvojici, ktorá začína spolu tajne bývať, a bratrancovi, ktorý sa snaží dvojicu rozdeliť.

Film z roku 2019 L-DK: Two Loves Under One Roof (v japončine L-DK Hitotsu Yane no Shita) je pokračovaním filmu z roku 2014 s názvom L-DK. V prvom filme rodičia Aoi Nishimori dostali prácu v inom meste, ale Aoi nechcela odísť na inú strednú školu, preto býva sama. Do vedľajšieho bytu sa nasťahoval jej spolužiak Shusei Kugayama. Pre požiar sa musel Shusei nasťahovať k Aoi. Počas týchto udalostí sa dvojica do seba zaľúbila. Film L-DK: Two Loves Under One Roof pokračuje v deji, avšak už s inými hercami. Po tom, čo sa dvojica do seba zaľúbila a žila tajne v spoločnom byte, si Aoi Nishimori (Mone Kamishiraishi) a Shusei Kugayama (Yosuke Sugino) nažívajú šťastne ako pár. Ich pokojný život sa zmení, keď sa objaví Shuseiho bratranec Reon Kugayama (Rusei Yokohama), ktorý prišiel z USA. Jeho úlohou je presvedčiť Shuseiho, aby sa s ním vrátil do USA a prevzal rodinnú firmu. Ten však odmieta opustiť Aoi a Reon to nechápe. Čo Shusei vidí na Aoi? Reon si pre svojho bratranca predstavuje iný typ a odmieta uveriť tomu, že Shusei sa zaľúbil do niekoho, ako je Aoi. Z toho dôvodu mu Shusei navrhne, aby s nimi býval a presvedčil sa sám, kto Aoi je. Všetko sa skomplikuje, keď Reon spozná Aoi bližšie a zaľúbi sa do nej.

Vo filme L-DK si hlavné úlohy zahrali Gouriki Ayame a Yamazaki Kento. Obe snímky pochádzajú z mangy L-DK, ktorú vytvorila Ayu Watanabe a sú režírované tým istým režisérom. Dej príbehu nie je zložitý, nič závažné sa nerieši, dej sa motá v podstate stále okolo ústrednej trojice a ich vzťahových problémov. Dej nie je ani veľmi rýchly, ale zas ani veľmi pomalý. Dialógy nenudia, sú veselé, i keď občas z nich srší typické trápno. Veľmi sa mi páčila kamera. Všetko pôsobí farebne a útulne. Vtipnou formou sa pozeráme na zaľúbenú dvojicu zo strednej školy, ktorá spolu žije v spoločnom byte a musí za zaoberať príchodom bratranca, ktorý nechce Shuseiovi schváliť výber partnerky. Bolo to zvláštne, pretože jemu môže byť jedno, akú partnerku si jeho bratranec zvolil, ak je šťastný. Kým Kento v prvom filme Shuseia zobrazil zdržanlivo, v pokračovaní je Shusei pokojnejší a má väčšiu charizmu. Síce je okolo neho stále tajomno, pretože je tichý, je cítiť zmenu po tom, čo sa nachádza vo vzťahu s Aoi. Aoi je energická, milá a roztržitá žena s priateľským srdcom a hodnotami. Výškový rozdiel medzi hercami tomu dodával veľmi roztomilý šmrnc. Bolo veľmi príjemné vidieť túto dvojicu nažívať si spolu a vidieť, ako sa doťahujú. Herci odviedli skvelú prácu.

Aj keď do príbehu vstúpi nová postava, v podstate o ľúbostný trojuholník nepôjde. Hlavné postavy majú stále oči len pre seba. Ale aj tak sa dobre pozeralo, ako dvaja príťažliví muži bojujú o srdce jednej ženy. Postava Reona je nová. Ryusei Yokohama ako Reon priniesol do príbehu komediálny rozmer a často svojou prítomnosťou a herectvom zatienil aj hlavnú postavu. Čo mi trhalo uši, bola angličtina. Reon sa vrátil z USA a zo začiatku sa odmietal rozprávať so spolužiakmi po japonsky. Fenomén japonských drám, na ktorý si nedokážem zvyknúť. Zaujímavou postavou bol Soju Kugayama, ktorého stvárnil Keita Machida. Je to starší brat Shuseiho, ktorý príbeh osviežuje. Snímka obsahuje aj mnohé vedľajšie postavy, ktoré však nemali priestor rozvinúť sa. Film šťastne začne a šťastne skončí. Ak máte radi jednoduchý, romantický, komediálny a oddychový žáner, toto je pre vás. Na záver filmu znela pieseň od Mone Kamishiraishi Happy End. Film si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU. Ak máte záujem, môžete si pozrieť prvý film z roku 2014 s anglickými titulkami TU. A tu je krásny edit na ukážku.