Recenzia: Daytime Shooting Star približuje študentku, ktorá sa ocitne v ľúbostnom trojuholníku s učiteľom a spolužiakom

Japonský romantický film Daytime Shooting Star je o stredoškolskom dievčati, ktoré si musí vybrať, kto si získa jej srdce. Učiteľ alebo spolužiak? Poďme sa na to spoločne pozrieť.

Suzume Yosano (Mei Nagano) je prváčkou na strednej škole. Pochádza z malého mesta, ale keď sa jej rodičia odsťahovali za prácou do zahraničia, začal ju v Tokiu vychovávať jej strýko (Ryuta Sato). Suzume sa počas potuliek mestom stratí. Bezradnú ju nájde kamarát jej strýka Satsuki Shishio (Shohei Miura), do ktorého sa Suzume zaľúbi na prvý pohľad. Aké prekvapenie ju čaká, keď zistí, že jej prvá láska je jej triedny učiteľ! V škole spoznáva aj spolužiaka Daiki Mamuru (Alan Shirahama), ktorý má averziu voči dievčatám, ale Suzume sa mu páči. Kto si získa jej srdce?

Film Hirunaka no ryuusei/Daytime Shooting Star vznikol v roku 2017 na motívy veľmi obľúbenej a populárnej rovnomennej mangy od Miky Yamamori. Film má takmer dve hodiny. Ide o veľmi pútavý a zaujímavý film so skvelým hereckým prevedením, kamerou a scenériou. Hlavnou hrdinkou príbehu je 15-ročná, sympatická a svojrázna Yosano Suzume, ktorá sa presťahovala do Tokia, kde stretne svoju prvú lásku. Znie to sladko, však? Lenže všetko sa začne komplikovať, keďže ňou nie je nik iný ako jej triedny učiteľ Shishio. Našťastie, dráma nezachádzala do temných miest. Mei Nagano zahrala svoju úlohu výborne, mám ju skutočne rada. Suzume je typickou hlavnou ženskou postavou, zobrazenou v drámach a filmoch natočených podľa shojou mangy.

Prvou hlavnou mužskou postavou je Shishio Satsuki, ktorého bravúrne zobrazil Shohei Miura. Ide o 25/26-ročného populárneho učiteľa, ktorý ľahko vychádza s ľuďmi a je atraktívny. Suzume pomenuje Chun-chun – vrabček. To, ako Shohei vyslovuje Chun-chun, by som mohla počúvať donekonečna. Spočiatku učiteľovi ide len o to pomôcť Suzume a byť pre ňu dospelou oporou. Avšak stane sa to, čo nečakal, a pomoc sa zmení na príťažlivosť. Pri svojich činoch myslí častejšie na to, čo by bolo dobré pre Suzume. Obáva sa o ňu a miluje ju. A tu uňho nastáva rozkol a u mňa tiež. Ich láska je krásna a nevinná, ale hlas v mojej hlave mi hovoril, že to nie je správne. Shishio má 25/26 rokov a Suzume je v podstate ešte dieťa. Shishio je príťažlivý, ale… keby Suzume bola dospelá, bola by to ideálna láska. Druhou mužskou postavou je Mamura Daiki, ktorého stvárnil japonsko-filipínsky spevák a herec Alan Shrahama. Mamura je spolužiak Suzume, ktorý sedí v triede vedľa jej lavice. Je to prvý kamarát Suzume, ktorý jej skomplikuje ľúbostný život. Mamura nenávidí ženy. Považuje ich za otravné a nevie, ako sa ku nim má správať. Samozrejme, všetko má svoju príčinu a aj tu sa skrýva tragické pozadie. Mamura sa zdá byť chladný, ale napriek tomu je populárny. Suzume príde na to, že sa pri dievčatách červená, čo speje k tomu, že sa s ňou Mamura skamaráti. Alan úlohu zvládol dobre.

Samozrejme, čo by to bolo za film, keby sme tam nemali ľúbostný štvoruholník, však? Nekoto Yuyuka, ktorú hrá Yamamato Maika, má zálusk na Mamuru. Ide o populárne dievča, ktoré má dve tváre – roztomilú, sladkú a nevinnú, avšak jej osobnosť je temnejšia a temperamentná. Keďže žiarli, znepríjemňuje Suzume život, avšak Suzume si k nej napriek tomu nájde cestu a stanú sa kamarátkami. Ostatné postavy bolo ledva vidieť. Suzume mala aj iných kamarátov a jej strýko zohrával významnú úlohu, ale všetci sa tam mihli ako z rýchlika. Takisto príčina, prečo mal Mamura averziu voči dievčatám, nešla do hĺbky a scenáristi tomu nevenovali veľa pozornosti. Jeho rodina tam zobrazená vôbec nebola. Všetky postavy mali napriek tomu, že boli zobrazené skvelo a bolo to pútavé, pri predstavení do hranej verzie chybičku krásy – zabudlo sa na ich pozadie. Divák často netuší, prečo postava koná tak, ako koná, a dej bol niekedy unáhlený. Daytime Shooting Star je filmom, kde sa neobjaví niekto, koho by ste nenávideli. A aj keď občas vyznieva ako klišé, príbeh bol zobrazený väčšinou dobre. Čo by som do filmu pridala, by bolo viac scén medzi Mamurom a Shishiom. Vo filme sa nachádzala jedna scéna, v ktorej dochádzalo ku konfrontácii jedného s druhým a malo to v sebe prekvapivo množstvo napätia. Myslím, že by to filmu dalo ešte väčší šmrnc. Odporúčala by som tento film? Áno. Je to príjemný film na strávenie jedného večera. Na záver filmu znela pieseň speváčky Dream Ami s názvom Hayaku aitai. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU. Tradične ponúkam na záver pekný edit.