Recenzia: Coffee & Vanilla je snaha Japoncov o vytvorenie odnože slávneho 50 Shades Of Grey

Japonská dráma Coffee & Vanilla patrí medzi oddychové snímky s veľmi jednoduchým dejom, jemným nádychom komédie a vášnivých scén.

Risa Shiroki (Haruka Fukuhara) je 20-ročná začínajúca študentka na vysokej škole v Tokiu, ktorá prišla z malého mestečka. Risa je veľmi pekná, čo vyvoláva pozornosť jej spolužiakov, ktorí sa márne snažia pozvať ju na rande, no ona ich jedného po druhom odmieta. Risa totiž sníva o láske ako z knihy alebo drámy. Jedného dňa, keď jeden z nápadníkov nechce dať Rise pokoj, sa pri nej objaví krásny a zdvorilý muž, ktorý predstiera, že je jej priateľ. Tým mužom je Hiroto Fukami (Dori Sakurada), 30-ročný podnikateľ a riaditeľ úspešnej firmy. Risa a Hiroto sa do seba okamžite zaľúbia, ale Hiroto skrýva temné tajomstvo.

Dráma Coffee & Vanilla/Kohi & Banira vznikla v roku 2019 na motívy mimoriadne obľúbenej rovnomennej SMUT mangy od Takary Akegami. Pri SMUT mange sú cieľovou skupinou najmä ženy. Ide o príbeh s ľúbostnou zápletkou, ktorá zahŕňa aj posteľové scény. Takže ak vás neláka takýto žáner, toto nebude pre vás. Občas komediálna dráma má 10 častí, ktoré trvajú každá menej ako 30 minút, takže ju pokojne môžete zvládnuť za jeden večer. V každej časti dochádza k menšiemu nedorozumeniu, ktoré sa vyrieši okamžite v danej časti a končí sexom. V podstate hlavná mužská postava by chcela mať sex stále. Risa je naivná (v ponímaní drámy je to vždy ekvivalent pre hlúpa) a občas detinská vysokoškoláčka s nízkym sebavedomím. Má mnoho obdivovateľov, ale medzi mužmi sa cíti nepríjemne. Risa nemá osobnosť, len sa snaží stať niekým, na koho by bol Hiroto, ktorý pôsobí ako podnikateľ s temnou minulosťou, hrdý. A to bola v podstate zápletka drámy – jej snaha stať sa nezávislou ženou.

Hiroto je o desať rokov starší muž, ktorý dokázal sám vybudovať svoj biznis (pri všetkej snahe som nedokázala uveriť, že Hiroto má tridsať rokov), takže išlo o dôverne známu schému, kde sa neuveriteľne bohatý CEO zaľúbi do plachej a nevinnej ženy z vidieka, ktorú treba chrániť. Vzťah je nereálny a priamočiary, ale zároveň veľmi sladký. Hlavné postavy sa do seba zaľúbia príliš rýchlo. Žiadne postupné spoznávanie sa, žiadne prehlbovanie citov. Preto som nedokázala uveriť, keď dvojica rozprávala o nehynúcej vzájomnej láske a túžbe ostať spolu celý život už v úvodných minútach drámy. Dej obohacujú aj ostatné postavy, veľmi významnú úlohu hrá sympatický a vlastným spôsobom záhadný sekretár Hirota Yuki Ichiyanagi (Shogo Hama), ktorý vie na Risu aj žiarliť. Postavy ako najlepšia kamarátka Risy Natsuki Ashiya (Noa Kita), ktorá prichádza do Tokia, aby si našla priateľa, a Hirotov obchodný rival Takaaki Akutsu (Mario Kuroba) sa len mihli na začiatok a záver, čo je škoda, pretože dráma sa zvrtla na pár dialógov a sex. Herci v hlavných úlohách, Haruka a Dori, hrali svoje úlohy individuálne veľmi dobre, ale chýbala mi vzájomná chémia, ktorá je pri takýchto drámach kľúčová. Možno tam iný divák nájde chémiu, ide o subjektívnu záležitosť.

Dej je jednoduchý a v podstate o žiadnu zápletku nejde. Ide o atraktívnu, submisívnu a plachú ženu, ktorá priťahuje mužov ako magnet, a dominantného muža, ktorý musí mať všetko pod kontrolou a ktorý musí stále svoju priateľku ochraňovať, pretože sa dokáže dostať do absurdných až nebezpečných situácií, z ktorých sa nedokáže vymotať sama a potrebuje mužskú pomoc. Nedochádza k vnútornému posunu postáv. Prečo som drámu pozerala? Pretože sa mi to v odporúčaných ukazovalo v podstate všade a bolo to oddychové, sladké a roztomilé. Občas sa túžite pozerať na niečo, pri čom nemusíte rozmýšľať. Japonci sa snažili o 50 odtieňov šedej. Vyšlo im to? Rozhodne ide o jemnejšiu verziu. Drámu odporúčam, keď sa nudíte a máte radi sladké romantické drámy. Drámu sprevádzali dve piesne. Na začiatku každej časti to bola kapela GOOD ON THE REEL s piesňou YOU & I a na záver speváčka Miyakawa Airi a pieseň Melancholic (ide B-Side skladbu, ktorá nemá klip na YouTube, tak aspoň pridávam Spotify). Drámu si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU. Pozrite si krátky edit drámy (zapnite si titulky).