Recenze: Seriál Fated to Love You je přímo horskou dráhou emocí. Může se také pyšnit dokonalým soundtrackem

Máte rádi pohádky? Proč se nepodívat na pohádku o princezně Šnečkovi a podivném princi Lee Gunovi? Kdo koho zachrání a jak se z dívky zvané „Lepící papírek“ stane „Vteřinové lepidlo“? Pár odpovědí naleznete v recenzi a zbytek v samotném seriálu.

Žila byla jednou jedna dívka, spíš služtička než princezna, prostě takové děvče pro všechno. Jmenovala se Kim Mi Young (Jang Na Ra), ale říkali jí „Lepící papírek“. Pocházela z překrásného ostrova Yeoul, ale pracovala v právnické kanceláři, kde ji nikdy nikdo neocenil, ačkoli dělala poskoka, poslíčka, sekretářku i uklízečku v jednom. Štěstí se na ni usmálo jen jednou, a to když vyhrála víkendový pobyt v Macau. Bylo to ale vůbec štěstí? Muž, kterého vzala s sebou v naději, že ji miluje, si chce jen užívat, a když se všechno zamotá a do hry vstoupí Lee Gun (Jang Hyuk), dědic velké kosmetické společnosti zamilovaný do kariérou posedlé baletky, skončí to nečekaným těhotenstvím, za které může záhadný povzbuzující prostředek z již zmíněného ostrova. Pak už zbývá jen svatba. Lee Gun se totiž musí oženit a zplodit dědice dřív, než u něj vypukne dědičná choroba, která postihuje všechny muže v rodině.

Takže princ Gun si vezme princeznu Šnečka, kterou promění ve „Vteřinové lepidlo“, a podle všech pohádek by spolu měli žít šťastně až do smrti. To by bylo hezké, ale v životě to chodí jinak. Objevují se problémy, intriky, nehody, hodný hoch od vedle a baletka, která konečně, leč pozdě, dostala rozum a už ví, co chce. Také je tu pořád ten strašák hrozivé choroby, která se projevuje ztrátou paměti. Proto je jasné, že ačkoli seriál začíná jako komedie, nebudeme se pořád smát, ale naše city dostanou zabrat a mnozí si i popláčou. Přiznám se bez mučení, že já zvládla oboje. Korejci prostě dobře ví, jak ovládat emoce diváka. V tomto případě jim to však nemám za zlé.

Dostáváme se k hereckým výkonům a tady budeme hodně chválit. Jang Hyuk vám nedovolí, abyste z něj spustili zrak. Už od samého začátku je v kůži Lee Guna úžasný. S přehledem střídá jeho nálady, zbrkle mluví, dělá opičky, směje se jako šílená hyena, ačkoli postupně zjistíte, že ten smích má své opodstatnění, a pak ve svém tajném pokoji sedí jako hromádka neštěstí a podléhá bolesti a strachu. Bravurně používá mimiku, mění tón hlasu a hraje celým tělem. Ve chvílích, kdy šije dětskou košilku nebo pomáhá na svět dítěti hrdinčiny sestry, mu prostě neodoláte. Pak je tu naše princezna Šneček ztvárněná Jang Na Rou, herečkou, která oplývá mimořádně příjemným hlasem a může se pyšnit nádhernýma laníma očima. Ta si výborně poradila jak s ušlápnutou a nejistou šedou myškou Kim Mi Young, tak s její proměnou v uznávanou malířku Kim Ellie. Rozkošná byla i bez líčidel, s obrovskými brýlemi.

Křena Daniela si tentokrát zahrál sympatický Choi Jin Hyuk. Ten se po celou dobu chová jako spolehlivý dobrák. Zachránce smutné princezny. To on jí pomůže, aby studovala v Paříži a stala se malířkou. Prostoru dostal víc i proto, že celou dobu hledá svou ztracenou sestru, která se také jmenuje Mi Young. Baletku Se Ru ztvárnila Wang Ji Won a já se přiznám, že mi jednu dobu byla dost nesympatická, ale začala jsem ji chápat ve chvíli, kdy se ukázalo, že má tvrdou a ctižádostivou matku. Na tomto seriálu se mi líbilo i to, že žádná záporná postava nebyla vyloženě zlá. Každá něco skrývala a kvůli něčemu trpěla. Například Gunova nevlastní matka. Když odhalila pravdu, člověk její jednání mohl pochopit.

Nyní ještě několik slov k melodiím, které celý seriál provázely. Tentokrát šlo skutečně o kvalitní výběr. Veselou a návykovou Ready for Love od Megan Lee střídala Destiny Sonata, kterou nazpíval Jung Dong Ha, a z níž místy až příjemně mrazilo v zádech. Kromě toho nesmíme zapomenout na Like a Goodbye Moment od Ailee a optimistickou My Girl od Kena z VIXX.

A komu mohu toto hořkosladkou pohádku doporučit? Nejspíš věčným snílkům a romantikům doufajícím v dobré konce. Dívejte se pozorně, zasmějte se, poplačte si a dobře se bavte. A nezapomeňte si vychutnat Macao revival!