Recenze: Seriál Do You Like Brahms? líčí pomalu rostoucí cit mezi mladými lidmi, kteří milují klasickou hudbu a zároveň čelí trpkým překážkám

Máte rádi Brahmse? Já mám raději Beethovena, ale to není podstatné. Důležité je, že existuje další korejský seriál zaměřený mladé lidi, kteří studují klasickou hudbu. Pusťme se do recenze.

Hudebních seriálů zas tolik není a jelikož mám už celá léta ráda klasickou hudbu, seriál Do You Like Brahms? mě okamžitě zaujal už svým názvem. Pokud máte rádi hudbu, víte něco o Brahmsovi, Schumannovi a jeho ženě Kláře, bude to pro vás jen výhoda. Nezbytné to ale není. Drama pojednává o mladých lidech, kteří studují nebo studovali klasickou hudbu, a jak už to bývá, čelí různým překážkám, činí vážná rozhodnutí a také mají trápení s láskou.

Hlavní hrdina Park Joon Young (Kim Min Jae) je úspěšným pianistou, jenž vlastní cenu z Chopinovy soutěže a nějakou dobu vystupuje v cizině. Jelikož musí vydělávat, aby poplatil dluhy svého lehkomysleného otce, cítí se unavený, nešťastný a proto se rozhodne pro přestávku a návrat do Koreje. V hudební nadaci ředitelky Na potká Song Ah (Park Eun Bin), která studuje hru na housle. Pro studium hudby se rozhodla pozdě a nemá ani talent. Přesto hudbu miluje a usilovně cvičí na housle. Jak ona, tak i Joon Young mají v seriálu přátele a oba zažili neopětovanou lásku. Je tedy možné, aby jim to spolu vyšlo? Může geniální pianista chodit s dívkou, kterou všude ponižují, protože nemá talent? A jak do toho zapadá Lee Jung Kyung (Park Ji Hyun), která bývala zázračným dítětem, ale nyní může akorát žárlit na úspěchy svého kamaráda, který vlastně ani není jen kamarád? Láska může nejen hřát, ale i pekelně bolet, to není nic nového.

Ve světě hudby a na univerzitě Seoryeong panují závist, rivalita, pomluvy i soupeření. A to jak mezi studenty, tak mezi profestory. V takovém prostředí není lehké obstát a prosadit si svou. Song Ah je po určitou dobu nehezky využívána profesorkou Lee, které dělá poskoka, a Joon Young zas musí snášet ponižující poznámky profesora Yooa. Dvě hlavní profesorky se mezi sebou slovně perou, hází po sobě jedovaté pohledy a s neupřimnými úsměvy čekají na chybu té druhé.

Park Eun Bin začínala jako dětská herečka a Kim Min Jae už ukázal svůj talent v seriálech Dr. Romantic a Flower Crew: Joseon Marriage Agency. Dá se říci, že toto byla jeho první hlavní role. Zvládl ji více než dobře. Jak on, tak i Park Eun Bin, přiznali, že ačkoli již měli určité základy, pro tento seriál se museli naučit zahrát na klavír a housle většinu použitých skladeb, aby působili přirozeně. Usilovně cvičili a nedali se touto výzvou zaskočit. Musím přiznat, že Kim Min Jae mě zaujal především svou unikátní barvou hlasu, která jeho skvělé herectví povýšila na ještě lepší úroveň. Ten sametově hluboký hlas jsem si vážně vychutnávala.

Ze všech postav mi nejvíce lezla na nervy Lee Jung Kyung, dědička Kyunghoo group, která jakoby nevěděla, co chce, a její chování mi čas od času připadalo úplně nelogické, nezralé a nepochopitelné. Na druhou stranu však dobře chápala žačku profesorky Song, která byla plná obav a stresu, neboť ji považovali za zázračné dítě. Docela často mi bylo líto až příliš vzorného a dobráckého Han Hyun Ha (Kim Sung Cheol) a vyloženě mě štvalo, jak jsou mnozí korejští rodiče schopni zatížit své dítě, kvůli své vlastní hlouposti a neschopnosti.

Jelikož jde o seriál o hudbě, tak v něm také hudba hraje jednu z hlavních rolí. Musím přiznat, že mě uchvátily jak zvolené skladby klasické hudby (především Shumannova Träumerei), tak dokonale vymazlené OST, na kterém se podílely hvězdy jako Taeyeon, Baekhyun, Chen, K.Will, Heize, Gummy a g.o.d. V hlavě mi navíc uvízla jedna příjemná a návyková instrumentálka, která se velmi často opakovala. Seriál vám mohu jen doporučit. Rozhodně patří k těm lepším. Navíc ukazuje, že Kim Min Jae má před sebou velkou budoucnost. Jsem si jistá, že o majiteli pro mě nejkrásnějšího hlasu mezi korejskými herci, ještě určitě uslyšíme.

České titulky naleznete zde.