Recenzia: The 100th Love With You učí o tom, že minulosť sa zmeniť nedá a aj keď niekoho ľúbime, treba ho vedieť v správny okamih nechať odísť

Japonský hudobný a fantazijný film The 100th Love With You približuje osud jednej kapely a tragickú lásku speváčky a gitaristu, ktorý sa svoju priateľku snaží neustále vracať v čase. Poďme sa na to pozrieť!

Píše sa 31. júl a speváčka univerzitnej kapely Aoi Hinata (Miwa) tragicky zomiera. Keď sa zobudí, objaví sa v triede týždeň pred nehodou. Jej kamarát z detstva Riku Hasegawa (Kentaro Sakaguchi) jej povie: „Poviem ti tajomstvo. Viem vrátiť čas.“ Aoi a Riku sú do seba zaľúbení, ale nikdy spolu vo vzťahu neboli. Navzájom si vyznajú lásku, sú šťastne vo vzťahu, ale s príchodom 31. júla sa nehoda zopakuje a Aoi zomiera. Riku Aoi vráti v čase o rok, keď si Aoi zmenu nepamätá. Nech robí čokoľvek, nehoda sa vždy zopakuje a Riku svoju priateľku neustále vracia späť…

Film The 100th Love With You/Kimi to 100 Kaime no Koi pochádza z roku 2017 a je natočený podľa pôvodného scenára. Ide o film o cestovaní v čase. Ľudí odjakživa fascinovala predstava návratu do minulosti. Tú chvíľu by využili na to, aby zmenili svoj osud, budúcnosť či prítomnosť. Aoi je bystré dievča, speváčka univerzitnej kapely. Riku je jej kamarátom z detstva, s ktorým sa pozná 15 rokov a s ktorým si sľúbili, že od ich prvého stretnutia budú spolu 100 rokov oslavovať narodeniny. V kapele je gitaristom. Keď už to vyzerá, že sa film preklenie do romantického príbehu, udeje sa tragická nehoda a Aoi zomiera. Riku túži zachrániť dievča, ktoré ľúbi, a tak ju neustále vracia v čase, aby mohli byť spolu. Vlastní vinylovú platňu patriacu strýkovi, ktorá má schopnosť vrátiť čas. Nech Riku akokoľvek bráni vzniku nehody, Aoi sa nikdy smrti nevyhne. Dvojica sa tak dostáva do časovej slučky plnej frustrácie a smútku, v ktorej ho Aoi prosí, aby ju už nechal ísť. Okrem ústrednej dvojice sa vo filme stretávame s Naoyom (Ryo Ryusei), ktorý je zaľúbený do Aoi, ďalším členom kapely Tettom (Yuki Izumisawa), ktorý nemá ľúbostné trápenia, a najlepšou kamarátkou Aoi Rinou Sagara (Erina Mano), ktorá je zaľúbená do Naoyu. Smrť našich blízkych je naším strachom, avšak život musí ísť ďalej pre tých, ktorí tu ostali. Film učí, že netreba žiť v minulosti, ale je nutné užívať si prítomný okamih. Páči sa mi jednoduchosť a posolstvo: nemôžete zmeniť minulosť. Film zanecháva horko-sladký pocit. Núti diváka premýšľať, že žije iba raz, a tak by mal život prežiť naplno s tými, ktorých miluje.

Film disponuje množstvom farieb a letnou slnečnou atmosférou, ktorá je v kontraste s príbehom. Síce chémia medzi hlavnou dvojicou bola a Miwa a Kentaro Sakaguchi vytvorili úžasný pár, predsa len bolo cítiť, že Miwa je speváčkou a herectvu sa venuje len minimálne (toto bola jej druhá úloha). To bol zrejme zámer, keďže ide o film, ktorý má prvky muzikálu. Miwa je v Japonsku veľmi obľúbenou a populárnou speváčkou. Kentaro Sakaguchi bol skvelá voľba, keďže je to herec s množstvom emócií, ktoré dokáže podávať prirodzene. Záber na jeho usedavý plač trhal srdce. Bolo vidieť, ako Miwu počas filmu vedie. Piesne, ktoré tu znejú, sú nádherné. Počas celého filmu znela pieseň Kimi to 100 Kaime no Koi od Miwy. Vo filme účinkuje fiktívna kapela The STROBOSCORP a od nej zneli piesne ako Aiokuri a Simple Feelings. Mimo účinkujúcich sa do soundtracku dostala kapela androp s piesňou bgm. Odporúčam film všetkým beznádejným romantikom, ktorí radi z lásky plačú. Film nie je komédiou, ale vyslovene sa nezameriava len na smutnú líniu. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU.