Recenze: Busted! První jihokorejské varieté od netflixu nabízí potrhlou zábavu, akční sekvence i napínavé momenty

Petr Stoško

První korejská TV show od Netflixu s hvězdami jako jsou Park Min Young, Lee Seung Gi, Kim Se Jeong, Sehun z EXO nebo Yoo Jae Suk, přilákala k tomuto nezvyklému žánru mnoho diváků. V této poněkud nevšední recenzi zjistíme, co nás čeká.

V roce 2018 překvapil Netflix nápadem zkombinovat klasickou televizní show s varieté a příběhem, který obsahuje minimální scénář, v němž se důraz klade na individuální improvizaci a komické schopnosti herců, kteří tak nějak budou hrát sami sebe. A to by to nebyl Netflix, aby do toho nešel ve velkém, a proto si do hereckého obsazení stáhl hvězdy ze třech rozdílných skupin. V té první jsou zkušení varieté komici Yoo Jae Suk a Lee Kwang Soo.

Ve druhé skupině jsou herci a herečky, kdy oslovili hvězdnou Park Min Young, Kim Jong Mina a Ahn Jae Wooka. V poslední skupince jsou zpěvák Sehun z populární skupiny EXO a Kim Se Jeong s dívčí skupiny Gugudan. Příběh, jestli se to tak dá nazvat, je o výstředním muži jménem K, který spolu s kolegy implantoval čipy s genetickými vzorky největších detektivů historie do páteře vybrané skupince lidí, kterými jsou naší výše zmínění hrdinové. Naše banda vytvoří detektivní agenturu a začne řešit různé detektivní případy, které jim K zadá nebo si jejich agenturu najme někdo zvenčí.

Toto varieté je rozděleno na tři série, které na sebe navazují a s nějakým tím příběhem pokračuje dění dál. Ale příběh tu hraje až vedlejší roli, protože důležitá je hlavně zábava, kterou si užívají jak detektivové, tak hlavně diváci. Při řešení případů se dostávají detektivové na různá místa, kde je čekají logické hlavolamy, hádanky a fyzické úkoly, které jim dávají svědkové, zločinci anebo jen prostě lidé, které potkají a něco po nich chtějí. Je třeba dodat, že zábava stojí převážně na zkušených komicích Yoo Jae Sukovi a Lee Kwang Soovi, kteří jsou v podobných projektech jako ryba ve vodě a obstarávají téměř veškerou zábavu.

Překvapivě i Park Min Young a Kim Jong Min vůbec nezklamaly, ba naopak pochopily, jak svou roli v týmu uchopit a staraly se o dobrou zábavu. Takoví Sehun, Kim Se Jeong a Ahn Jae Wook nevěděli, jak zapadnout, udělat fór nebo obecně vystupovat a působí, že se tam dostali snad omylem. Bohužel je to hodně vidět a jejich přítomnost v první sérii je spíše zklamáním. Samozřejmě, kromě Ahn Jae Wooka, jsou Sehun a Kim Se Jeong úplní nováčci v takovém pořadu a chvíli trvalo, než se rozkoukali a musím přiznat, že ve druhé sérii všichni tři pochopili, jak se takový pořad natáčí a přidali i svou troškou do mlýna.

Kromě toho se ve druhé sérii k týmu připojil i multi-talentovaný Lee Seung Gi, který jako zkušený účastník varieté pořadů věděl, co a jak, a povýšil pořad zase o level výš. No a v lednu 2021 jsme dostali poslední třetí sérii, která i celý pořad a příběh, který se postupem času nějak vyvrbil, ukončuje.

Busted se dle čísel povedl a sklízel převážně kladné ohlasy a byl takovým novým a neprobádaným typem pořadu, se kterým Netflix přišel, a možná i průkopníkem, protože já osobně bych více takových pořadů uvítal. Tento zábavní pořad Vám můžu jen a jen doporučit, protože je legrační koukat, jak Park Min Young svou inteligencí strčí do kapsy každého člena týmu nebo, jak se Yoo Jae Suk špičkuje s Lee Kwang Sooem o to, kdo tu podezřele syčící zamčenou bednu má otevřít.

Tohle varieté nabízí mnoho a mnoho legrace i napětí, protože některé případy, které detektivové řeší, jsou vážně oříšek a nejednou se mi stalo, že jsem ani do poslední chvíle netušil, kdo je vrahem. I s titulky najdete tenhle pořad na Netflixu.