Recenzia: Dear Sister rozpráva príbeh dvoch sestier s odlišnými osobnosťami hľadajúcich v živote lásku a porozumenie

Japonská dráma Dear Sister je láskavým príbehom dvoch sestier, ktoré prežívajú sklamania, lásky a pády. Držia spolu ako rodina, ktorá pomôže zdolať ťažké prekážky, ktoré na obe čakajú.

Misaki (Ishihara Satomi) a Hazuki (Nao Matsushita) sú sestry. Keď boli mladšie, Misaki sa neučila dobre, ale mala očarujúcu osobnosť, ktorou si získala ostatných. Staršia sestra Hazuki bola v škole pedant, ale mala problém nadviazať vzťahy. Hazuki na svoju sestru žiarlila, pretože bola presvedčená, že matka viac ľúbi Misaki ako ju. Po maturite Misaki odišla z domu a rodina o nej odvtedy nepočula. Hazuki má 29 rokov a pracuje na miestnom úrade spolu s jej priateľom Yohei Hagiwarom (Hiroyuki Hirayama). Hazuki verí, že sa čoskoro vezmú. Jedného dňa sa pred dverami objaví 27-ročná Misaki, ktorá začne so sestrou bývať. Misaki ukrýva malé tajomstvo, ktoré nemôže nikomu povedať.

Dráma Dear Sister/Dia Shisuta bola natočená v roku 2014. Má 10 častí, každá trvá 54 minút. Dej drámy bol natočený podľa pôvodného scenára. Moje prvé dojmy z drámy boli rozpačité. Dej sa zaoberá predovšetkým Misaki. Satomi hrá panovačnú a rozmaznanú sestru, ktorá sa v prvých dvoch častiach nezaoberá pocitmi druhých. Spočiatku charakter, ktorý nevyvolával príjemné pocity, sa postupne menil, ako dráma pokračovala. Dráma ponúka dôvod, prečo sa Misaki správa, ako sa správa. Až do polovice drámy ostáva záhadná, keď sa divák a úlohy okolo Misaki dozvedajú konečne jej tajomstvo a chápu ju lepšie. Témou drámy je myšlienka, že nemožno súdiť človeka na základe plytkých informácií. Vnútri v človeku sa toho odohráva podstatne viac. Vzťahy medzi ľuďmi sú náročné, ale zároveň môžu byť jednoduché.

Čo sa mi na dráme páčilo, bol vzťah sestier. Rozprávali sa spolu ako pravé sestry, keď sa hašterili a hnevali sa na seba. Napriek sesterskej rivalite sa majú veľmi rady. Každá z nich len používa inú metódu lásky a starostlivosti o tú druhú. Puto medzi sestrami robí drámu pozerateľnou a unikátnou. Tiež som si pri ich scénach povzdychla, aké by to bolo pekné, keby som mala sestru. To si povzdychne každý divák, ktorý ju nemá. Zaujímavou postavou je Eito (Takanori Iwata). Spôsob, akým sa stará o Misaki, roztápa srdce a núti diváka zamyslieť sa, či skutočne existuje niekde tam vonku taký muž ako Eito. Nechá Misaki myslieť si, že je gay, len aby mohol byť po celé roky po jej boku a tajne ju ľúbiť. Aj keď je Eito divákmi zbožňovaný, je až príliš dokonalý, aby bol pravdivý. Čo nudí je pár Hiroyuki a Hazuki. Snažili sa uhádnuť, čo si ten druhý myslí a v láske boli pasívni. V skutočnosti sú príkladom ukážkového páru. Na záver drámy sa konečne odhodlali spolu ísť na klasické rande. Niekedy sa správali ako tínedžeri, ktorí aj ako takmer tridsiatnici mali čistú lásku. Divák im nič iné neprial. Čo sa mi nepáčilo, bol starší brat Eita Soichiro Sakuraba (Seiichi Tanabe). Bol učiteľom, ktorý mal byť príkladom, ale zamotal sa do ľúbostného trojuholníka, v ktorom bola jeho študentka Misaki a jeho manželka. Nedokázala som si k nemu vytvoriť vzťah.

Dráma Dear Sister je niečím, čo pohladí na srdci. Spôsob, akým bol príbeh odohraný, preukazuje serióznosť a úprimnosť. Počas drámy sa smejete a plačete. Dráma na záver prináša pekný dej, ktorý vyčarí úsmev na tvári. Ide o romantickú a zároveň rodinnú komédiu. Rozhodne odporúčam. Čo dodať na záver? Soundtrack! Na konci každej časti znie pieseň Happiness malazíjsko-austrálskej speváčky Che’Nelle, ktorá dlhodobo pôsobí pod Universal Music Japan. Drámu si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU.