V americkém hudebním průmyslu si stále hodně lidí přeje, aby K-Pop zmizel, protože věří, že je to jen módní výstřelek

Michaela Pašková
Hudba
Foto: twitter.com/bts_twt

Rostoucí popularita K-Popu je v dnešní době už těžce přehlédnutelná. Přesto existují lidé, kteří se jej stůj, co stůj snaží buď ignorovat nebo zesměšňovat.

Se svými nevídanými hudebními výkony megahvězdy BTS a BLACKPINK uchvátily svět. Co se týče BTS, skupina několikrát se svými hity Dynamite (2020) a Butter (2021) dobila hudební žebříčky Billboard, a navíc se stala první k-popovou skupinou, která byla nominována na Grammy. Brittany Press, americká k-popová publicistka a manažerka reklamní agentury Helix Publicity, má však pocit, že K-Pop je na Západě stále přehlížen a nedoceněn.

„Přestože do USA za propagacemi přijíždí stále více k-popových skupin a některé získávají zasloužené nominace v amerických udílení cen, zdá se, že v americkém hudebním průmyslu si stále hodně lidí přeje, aby K-Pop zmizel, protože věří, že je to jen módní výstřelek,“ uvedla Brittany Press v nedávném rozhovoru pro The Korea Times.

Helix Publicity je reklamní agentura sídlící v New Yorku, která se věnuje propagování k-popových hvězd a asijských umělců na mezinárodních trzích. V současné době kromě jiných spolupracuje s MAMAMOO, Wheein, AB6IX a LIGHTSUM.

„Existují lidé s uzavřeným smýšlením, kteří nerozumí K-Popu, protože je v jiném jazyce nebo mají zastaralý a upřímně řečeno rasistický pohled na asijské umělce. Mnozí prostě K-Pop neberou vážně a nepovažují ho za skutečnou hudbu.“

Někteří významní mediální odborníci, kteří se vysmívají K-popu a asijským umělcům, se ji dokonce ptali, proč reklamní agentura nespolupracuje s bílými umělci. „Umělce, které v současné dobře propagujeme, často ani neposlouchají a neberou je v potaz. Je to opravdu škoda, ale doufám, že se to postupem času změní a k-popoví umělci budou svou hudbu dál propagovat po celém světě.“

Konečným cílem Brittany Press a reklamní agentury je to, aby hlasy k-popových a asijských umělců byly slyšet ve Spojených státech a ostatních částech světa. Vše bez kompromisů v image umělců, prostě aby se Západu nepřizpůsobovali, a naopak zůstali takoví, jací jsou.

„Asiatům příliš dlouho trvalo, než se navzdory svému talentu dočkali na Západě uznání. V minulosti se v médiích téměř nepsalo o tom, že korejští umělci dorazili do Spojených států, a o novinkách věděli pouze fanoušci. I když byli v rozhlasové nebo televizní show, mělo to tak malý dopad, že si to většina lidí neuvědomuje. Nepamatují si, že Girls‘ Generation byly v Late Show with David Letterman a Wonder Girls v roce 2012 natočily film s kanálem Nickelodeon.“

Jak už Brittany Press dříve uvedla, vše se postupně mění k lepšímu, ale věří, že se toho dá udělat víc. „Ráda bych viděla více nominací mimo speciálně vytvořenou kategorii K-Pop. Chtěla bych, aby se v rádiích točilo více k-popových hvězd. Abychom těchto cílů dosáhli, já a Helix Publicity úzce spolupracujeme s korejskými hudebními společnostmi na propagování k-popových umělců a jejich propojení s fanoušky.“

Ve skutečnosti každý, kdo pracuje v reklamní agentuře, je fanouškem K-Popu a Brittany Press není výjimkou. Manažerka, která se k Helix Publicity připojila v loňském roce, uvedla, že se o K-Pop zajímá už od svého dětství.

„Miluji k-popovou choreografii, propracované scény a to, jak jsou umělci vášniví v každém aspektu jejich práce. Také miluji pocit, jaký tato hudba vyzařuje. Vlastně jsem fanynkou Kim Jaejoonga a Kim Junsua, bývalých členů TVXQ. Doufám, že se mi v budoucnu naskytne příležitost s nimi spolupracovat.“

V současné době reklamní agentura propaguje spoustu vysoce postavených k-popových interpretů. Na otázku, kterých nováčků si momentálně všímá mezinárodní trh, jmenovala Omega X, aespa, Kep1er, ENHYPEN, IVE a Xdinary Heroes.

„V případě skupiny Omega X, která je jednou z našich klientů, si pozornost lidí získávají její šíleně chytlavé písně a obrovský talent všech členů. Dalším faktorem, který vede lidi k tomu, aby skupině fandili, je její příběh ‚druhé šance‘.“

Brittany Press se následně věnovala konkurenční výhodě reklamní agentury. Podle ní vytváří kampaně šité na míru každému klientovi a nabízí různé cenové varianty, které odpovídají jeho rozpočtu a potřebám.

„Pokud se jedná o první spolupráci, nežádáme o dlouhodobé smlouvy, neboť se domníváme, že je důležité, abychom se nejprve stali skutečnými partnery. Máme zaměstnance, kteří hovoří příslušnými jazyky našich klientů. Většinu práce se společnostmi provádíme na dálku, ale občas máme zaměstnance, kteří s nimi jednají osobně. Zpočátku je oslovujeme e-mailem nebo si domlouváme osobní schůzky v Koreji, abychom probrali možnosti spolupráce.“

Závěrem rozhovoru prozradila, čeho chce v následujících dnech dosáhnout. „Otevření fyzické kanceláře v Koreji by bylo úžasné. Nejvíc ze všeho bych ráda viděla, kdyby se Helix Publicity stala přední PR agenturou v průmyslu, která by byla známá zejména pro své spolupráce s asijskými umělci a posilováním jejich hlasů v celosvětovém měřítku.“

ZDROJ: koreatimes.co.kr

Diskuze
Pokud chcete přispět do diskuze, musíte se přihlásit.