Jeden z největších obchodních domů světa zel dlouhá léta prázdnotou

Lenka Leskova
Foto: Remko Tanis (https://flic.kr/p/8P6n3N), licence CC BY-NC-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/)

V Číně se nachází rozlohou největší obchodní dům v Asii a jeden z největších ve světě. Přestože měl původně v plánu okouzlit nejen domácí zákazníky, nedařilo se mu. I přes četné rekonstrukce stále patří mezi ty méně navštěvované.

New South China Mall: Nepomohla ani tematicky aranžovaná patra

New South China Mall v oblasti Dongguan v Číně patří mezi největší obchodní střediska světa. Toto obchodní centrum má kapacitu až pro 2300 obchodů a stojí už od roku 2005. Projekt vedl miliardář Alex Hu, který vlastní úspěšnou společnost s instantními nudlemi. Jeho cílem bylo vytvořit z Dongguanu o něco atraktivnější město a oblast. Vizí bylo denně obsloužit 100 000 návštěvníků. Obchodní centrum se nachází na 892 000 metrech čtverečních.

Jedná se o „obchodní dům duchů“ ?

I přes sny vytvořit z obchodního centra výjimečné místo se většinu času v prostorách nacházel dlouhá léta jen málokdo. Namísto toho, aby se z tohoto místa stalo něco, co jen tak někde člověk nenajde, přišlo zklamání. Ať už jde o nájemce nebo zákazníky. Obchodní dům dlouhá léta nedokázal pronajmout drtivou většinu prostor. Obchodní centrum bylo vícekrát zrekonstruováno a renovováno. Přesněji v letech 2007, 2015 a 2019.

V začátcích se mohl obchodní dům pyšnit sedmi obchodními zónami. Byly dokonce tematicky navrženy a inspirací byli například Paříž, Benátky nebo i Egypt a Karibik. Pronájem obchodů se vždy pohyboval v nízkém počtu, teprve v posledních letech pronájem obchodů stoupl.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Čína překoná svůj vlastní rekord: Letos plánuje otevřít nový nejvyšší most světa

K neúspěchu přispěla málo strategická poloha

Důvodem, proč se obchodnímu centru nedařilo podle očekávání již v jeho začátcích, je v první řadě určitě jeho poloha. Nákupní centrum se nachází kousek od města Dongguan, daleko od veškeré veřejné dopravy a jeho poloha tak není strategická. I přes snahy jiných obchodních skupin vytvořit z tohoto prostoru místo přístupné i pro lidi, kteří nemají finanční prostředky jen na drahé značky, je toto místo z pohledu kapacity nevyužíváno tak, jak by bylo možné. Stále je v této oblasti mnoho jiných aktivit, které mohou turisty zaujmout, například Muzeum Opiové války nebo i procházky po městě a místních parcích.

Zdroj: Islands, Express, Abandonedspaces, Lookdigitalsignage

Diskuze
Pokud chcete přispět do diskuze, musíte se přihlásit.