Hodnota klasiky spočívá v její věčnosti a tento rys září ještě více v době, kdy se zdá, že se svět vyvíjí příliš rychle, zatímco naše srdce stále setrvávají v minulosti. Babylon nás skrze své třetí studiové album Ego 90’s vezme na projížďku zpět do korejské pop music 90. let až roku 2000.
„Při tvorbě hudby jsem se držel jediného neměnného zákona, že bez ohledu na to, jak se trendy rychle mění a kolik uběhne času, hodnota klasiky a originality nikdy nezmizí,“ prohlásil umělec v nedávném rozhovoru pro The Korea Herald.
Babylon debutoval se singlem Pray jako sólista zaměřený na R&B v roce 2015. Od té doby hudebně řádí všude, kde jen může. Zpěvák, skladatel a producent stihl za svou kariéru vydat tři studiová alba a více než tucet singlů, přičemž napsal text a složil hudbu téměř všech z nich.
S balíčkem osmnácti skladeb vytvořených jako pocta ranné pop music – a jeho hudebních kořenů – se Babylon vrátil na scénu v podstatě rok a půl po jeho druhém studiovém albu Hardy.
Své třetí studiové album Ego 90’s začal nahrávat v chladné zimě roku 2020. „Měl jsem pocit, že jsem byl přetížen přílišným množstvím informací a neustále měnícími se věcmi, které mě obklopují. Paradoxně jsem si řekl, že něco analogového je přesně to, co v této digitální době potřebujeme.“
Devadesátá léta a rok 2000 je často považován za éru prosperity a expanze k-popové hudby, protože stále více posluchačů přijímalo rozmanitost nových hudebních žánrů, včetně současného R&B, soulu, jazzu, balady, new jack swingu a dalších. To, co dnes považujeme za pop music, vznikalo od té doby, nebo možná o trošku dříve v osmdesátkách.
„Když jsem byl malý, hodně jsem tu hudbu poslouchal. Beze změny zůstala po celou dobu v mém srdci. Byla originální.“
Klíč k nahrání takového alba je dle Babylona v přesném navození nostalgie, kterou tato hudba vyvolává. „Jediným způsobem, jak to udělat, je spolupracovat s umělci té doby, takže jsem to udělal.“
Takto to zní jednoduše, ale těmito umělci jsou Lee Hyori, Park Jin Young (J.Y. Park), Uhm Jung Hwa, Kim Beom Soo a Lim Jeong Hee, jedni z nejzkušenějších a nejvýznamnějších hudebníků, kteří jsou podle Babylona považováni za ‚žijící legendy‘. V kariéře umělce není snadné spojit síly, byť jen jedním z nich, natož je všechny svést dohromady. Ale on je zkontaktoval a jednoho po druhém navštívil.
„Myslím, že cítili můj upřímný postoj k tomuto albu, a že jsem to nedělal jen kvůli penězům nebo slávě, ale proto, že jsem tu hudbu opravdu miloval.“
K autentické atmosféře devadesátek přispěly hlasy Lee Hyun Doa z Deux, Boni, Ann One, Hareem, Uptown, Realslow (předtím Wheesung) a Young Jun u Brown Eyed Soul. Na albu se podíleli také hip-hopoví umělci jako jsou Dok2 a Kirin, Babylonův dlouholetý hudební partner Kyle Lo a zpěvák Sam Kim a zpěvačka Kassy.
V čele studiového alba stojí šest titulních skladeb:
Beautiful (feat. Sam Kim)
Rain (feat. Uhm Jung Hwa)
Blue Heart (feat. Dok2/prod. Lee Hyun Do of Deux)
Do or Die (feat. Realslow)
Missing You (feat. Boni)
Call Me Anytime (prod. Lee Hyori)
Obvykle mají alba jednu nebo dvě titulní skladby. Babylon uvedl, že pro něj bylo obtížné vybrat jen těchto šest.
Rain vzdává hold písni Invitation od Uhm Jung Hwy, o níž Babylon prohlásil, že ho jako hudebníka hodně ovlivnila. Popová diva titulní skladbě propůjčila svůj hlas, zatímco Park Jin Young (J.Y. Park), producent písně z roku 1998, napsal text.
Call Me Anytime je již třetí hudební spoluprací, kterou Lee Hyori a Babylon zaznamenali. Oba se podíleli na produkci písně Alone z druhého studiového alba Hardy od Babylona a poté společně darovali Soyou píseň Good Night My Love, kterou zpěvačka pod svým jménem vypustila do světa v březnu 2021.
Babylon o své zkušenosti se spolupráci s Lee Hyori řekl: „Výkon, který předvedla jako interpretka a členka Fin.k.l byl tak silný, že zastínil její talent textařky. Je skvělou producentkou a je obzvláště zběhlá v tom, jak vyjádřit vlastní příběhy a emoce pomocí textů.“
Titulní skladba Call Me Anytime pojednává o osamělosti, kterou lidé pociťují uprostřed rušného městského života. Text posílá vřelou podporu těm, kteří sedí sami ve svých pokojích, sledují jasné a rušné ulice, chtějí někomu zavolat, ale váhají s tím.
„Brečel jsem, když jsem četl text. Neptal jsem se přímo, ale jako umělec jsem si pomyslel, že je to o samotě, kterou ona sama cítila.“
„Vždy se ke mně chová jako k mladšímu bratrovi. Je velmi bystrá a je si vědoma toho, jak se v její blízkosti cítím. Dává si záležet, abych se cítil pohodlně. Myslím, že to je důvodem, proč jsem se ji otevřel s věcmi, o kterých obvykle s ostatními mluvit nedokážu.“
Podle Babylona byl proces tvorby Ego 90’s nejenom cennou lekcí, ale také zlomovým bodem pro něj jako umělce.
„Jelikož se jedná o umělce, kteří už dosáhli vrcholu své kariéry, bez ohledu na to, jak slavní jsou, naučil jsem se hodně o jejich životech, filozofii a know-how. Nedělají hudbu z rozumu, ale ze srdce a jsou velmi opatrní, zvláště při zacházení s ostatními lidmi. Všichni mají úctu k ostatním, a to jak jako umělci, tak jako lidé. Tyto spolupráce velmi ovlivnily můj postoj při tvorbě vlastní hudby.“
Zatímco album vezme na projížďku vzpomínek ty, kteří na takové hudbě vyrůstali, Babylon doufá, že jeho obvyklým posluchačům – těm mezi dvaceti a třiceti lety – představí dobrou hudbu, jenž vydláždila cestu jeho vlastním písním.“
„Snad pochopí, že stejně jako móda i hudba přichází a odchází, jen aby se zase vrátila. Dokud si některé věci budeme pamatovat, zůstanou s námi navždy.“
Babylon prozradil, že jeho nadcházející album bude plné písní těch nejmodernějších zvuků, na jejichž tvorbě se podíleli momentálně nejžádanější umělci. Album o patnácti písních plánuje vydat koncem letošního roku.
Na otázku, zda doufá, že si ho budou pamatovat, pokud se jeho hudba bude po dvaceti letech znovu vytvářet, odpověděl: „Doufám, že má hudba byla na životní cestě těch hudebníků a sdílela s nimi jejich emoce. Doufám, že si mě budou pamatovat jako někoho, kdo stvořil písně, které s nimi zůstávaly v okamžicích štěstí, smutku, lásky a loučení.“
Zdroj: koreaherald.com