Recenze: Seriál Mine sliboval příběh dvou silných žen. Přesto se líně vlekl a nijak to nevylepšila ani vražda

Tentokrát jsem se rozhodla, že si vezmu na paškál seriál Mine, který měl premiéru v květnu tohoto roku. Čekala jsem příběh plný intrik a dvě silné a odvážné hrdinky. Samozřejmě mě lákalo i obsazení. Pojďme se tedy zaměřit na to, jaké má seriál přednosti i nectnosti, a má-li smysl jej vůbec sledovat.

Jak už jsem řekla, seriál měl být o dvou silných hrdinkách, které ztvárnily talentované korejské herečky Lee Bo Young a Kim Seo Hyung. Divákovi bylo ze všech stran slibováno, že se může těšit na příběh plný intrik, rodinných tajemství a bojů o moc. Ve hře měla být i tajemná vražda. Znělo to velmi lákavě a člověk očekával takovou lehčí odnož populárního seriálu Penthouse. Mě osobně lákal i románek mezi synkem z bohaté rodiny a služebnou. Ty dva si zahráli Cha Hak Yeon z VIXX a mladá herečka Jung Yi Seo.

Jak bychom tedy začali? Představte si jednu z nejbohatších rodin v Koreji, která žije ve dvou sídlech a vlastní společnost Hyo Won Group. Dědicové rodu se oženili s opravdu pozoruhodnými manželkami. Seo Hee Soo (Lee Bo Young) byla dříve špičkovou herečkou, ale po svatbě se vzdala své kariéry a začala se věnovat rodině, především nevlastnímu synovi Ha Joonovi, za kterého by i dýchala. Inteligentní a velmi racionální Jung Seo Hyun (Kim Seo Hyung) se sice neprovdala dvakrát šťastně, miluje však svou práci a hluboko v srdci skrývá i náklonnost k někomu jinému.

Když to řeknu na rovinu, pobyt v této zámožné nóbl rodince by člověka brzy dostal do blázince. Hlava rodiny celý život milovala jinou ženu, a já to zcela chápu, protože hysterická babička v podání Park Won Suk mě tak vytáčela, že jsem měla silné nutkání její scény přetáčet. Zcela upřímně se divím, jak je možné, že herečka během ztvárnění této role nedostala infarkt. Vztekala se víc než dítě v období vzdoru. Její dcera to samozřejmě zdědila a dvě hysterky v jednom seriálu, to už byla opravdu silná káva. Nevydržel to ani rodinný mazlíček, páv.

Začátek seriálu je poměrně záživný, protože se do rodiny vetře pravá matka malého Ha Joona coby vychovatelka. Ze všech sil usiluje o lásku dítěte, jenže nevlastní matka jí to nehodlá usnadnit. Z otce dítěte, který působí navenek jako vzorný manžel, se později vyklube násilník, který uvízne v pasti svých tajemství. Síla žen je tu samozřejmě stále vidět. Všechny tu nad muži vyčnívají, včetně jeptišky Emmy, která se připlete k vraždě.

Člověk by řekl, že vražda děj posune a zrychlí, jenže chyba lávky. Scénáristé nejspíš trpí poruchou paměti, neboť záběry na mrtvolu neustále vrací a vyšetřování je pomalé a nudné. Od poloviny se děj výrazně zpomalí a po vraždě už snad jen stojí na místě. Poslední epizody mě tak strašlivě nudily, tudíž jsem vytrvala jen proto, že jsem chtěla vědět, kdo je vrah. A ani to mě vlastně neuspokojilo. V tomto ohledu jsem se dočkala jen velkého zklamání. Z celého seriálu mě vlastně bavila jen milostná linka, o které jsem se zmínila už v úvodu. Sympatické služebné jsem lásku bohatého synka přála a klidně bych uvítala víc jejich společných scén.

Jak už to Korejci umí, nakonec došlo i ke ztrátě paměti a dokonce se nám tu mihla i lesbická orientace. Jeden z hrdinů se utápěl v moři alkoholu a ději značně kralovalo poněkud bláznivé služebnictvo a tajný sejf v podzemí. Někdo má možná podobné příběhy rád, já ale tentokrát při výběru šlápla vedle. Tohle opravdu nebyl můj šálek čaje. I když musím přiznat, že herecké výkony nebyly až tak zlé. Zejména musím pochválit Kim Seo Hyung a vychovatelku Ok Ja Yeon. Lee Bo Young nebyla špatná, ale herečka jejích kvalit by si měla role lépe vybírat. Korejcům se podle všeho seriál zamlouval, mě však nezaujal ani soundtrack, protože mi v paměti neuvízla ani jediná skladba. Jediné, co stálo za povšimnutí, byly kostýmy. Možná budete mít jiný názor, a třeba mi ho i napíšete, nicméně pro mě byl seriál Mine opravdu tím nejhorším, co jsem letos viděla. Pořád tu ale není konec roku, tak třeba ještě změním názor…

Seriál můžete zhlédnout i s českými titulky na Netflixu.