RECENZE: Cutie Pie jako osvěžující BL drama, které překvapí romantickými zvraty v příběhu o domluveném sňatku a hledání vlastní identity

Pokud vás zajímají dramata, která dokážou překvapit a nabídnout víc než jen obyčejný milostný příběh, Cutie Pie vás určitě nenechá chladnými. Tato thajská BL série přináší neotřelý pohled na domluvené sňatky a komplikované city mezi dvěma mladíky. Co by se dalo považovat za klasický romantický příběh, se díky nečekaným zvratům, vtipným momentům a emocionálním konfrontacím, mění v něco hlubšího. Jak si poradí hlavní postavy s tlakem okolí a svými vlastními pocity?

Lian Kilen Wang a Kuea „Kirin“ Keerati se ocitají v nepříjemné situaci, kterou si sami nevybrali. Kvůli slibům, které dali svým rodičům a prarodičům, jsou nuceni směřovat k dohodnutému manželství. Kuea, který je volnomyšlenkářský hudebník – zpěvák a bubeník – touží po lásce a romantickém vztahu s Lianem. Na druhé straně Lian, na pohled rezervovaný a chladný obchodník, se zdá být vůči Kueovým citům zcela netečný. Chová se ke Kueovi distancovaně a dokonce otevřeně přizná, že ho nemiluje. Kuea z tohoto důvodu nechce setrvávat ve vztahu, který je pouze formalitou, a proto navrhne zasnoubení ukončit. Lian se však rozchodu brání kvůli slibu, který dal svému dědečkovi. Ačkoliv se zdá, že Lian city k Kueovi nechová, začne se snažit vztah zachránit.

Název v původním jazyce: นิ่งเฮียก็หาว่าซื่อ
Název v angličtině: Cutie Pie Series
Země: Thajsko
Počet epizod: 12/12
Žánr: BL, komedie, romantika, drama
Režie: Aoftion Kittipat Jampa

Hodnocení obsahu: 18+

Kde je možné seriál/film sledovat? Rakuten Viki.

České titulky: Nejsou zatím dostupné, ale seriál lze sledovat s titulky slovenskými.

Co v seriálu najdete? Mix emocí, který se pohybuje od romantiky až po drama, s humornými momenty pro odlehčení. Série zkoumá komplikace spojené s dohodnutým manželstvím v moderním světě a nabízí určitý pohled na LGBTQ+ vztahy, včetně rozdílů v přístupu k lásce a povinnostem. Seriál obsahuje nejen romantické jiskření, ale i napětí, když se hlavní hrdinové snaží najít společnou cestu navzdory rozdílům.

Co mě u sledování drželo? Romantické seriály mě obvykle moc nezaujmou, pokud nemají nějakou vedlejší dějovou linku, ale tady mě upoutalo silné drama a napětí mezi Lianem a Kueou. Líbila se mi dynamika jejich rozdílných osobností – Kuea byl otevřený a emocionální, zatímco Lian působil chladně a odtažitě, což vztahu dodávalo na zajímavosti. Oceňuji, že se seriál vyhnul přehnané sladkosti a dokázal vyvážit vážné momenty s humorem. Zaujala mě také věrnost intimních scén, které přidaly další vrstvu realismu. Kromě toho hudba v seriálu skvěle podtrhovala atmosféru.

O čem to tedy vlastně je?
Jde o příběh dvou mužů, kteří se kvůli slibu danému rodinám, ocitnou na cestě k dohodnutému manželství. Kuea však touží po opravdové lásce a společném životě, zatímco Lian je odměřený a plní povinnost, aniž by měl zpočátku zájem o romantický vztah. Série se zabývá tím, jak se tito dva lidé, kteří mají velmi rozdílné představy o lásce a vztahu, snaží najít společnou řeč a jestli z povinnosti může vyrůst skutečná láska. Zároveň je to příběh o sebepoznání a o tom, jak se naše emoce mohou měnit, když dáme šanci druhým i sami sobě.

Obsazení

NuNew Chawarin Perdpiriyawong jako Kuea Keerati / „Kirin“

Zee Pruk Panich jako Lian Kilen Wang

Nat Natasit Uareksit jako „Khondiao“ Thacha Wongtheerawit

Max Kornthas Rujeerattanavorapan jako „Yi“ Phayak Chatdecha Chen

Yim Pharinyakorn Khansawa jako “Syn” / Sinsamoe

Tutor Koraphat Lamnoi jako Nuer

Perth Nakhun Screaigh jako Gemini / „Jay“

Poppy Ratchapong Anomakiti jako Foei

Tonnam Piamchon Damrongsunthornchai jako Ton-Rak / “Ton”

Rozbor hlavních postav -SPOILER-

Kuea Keerati / „Kirin“

Kuea je plný života, energie a kontrastů. Na první pohled volnomyšlenkářský hudebník – zpěvák a bubeník – což skvěle vystihuje jeho svobodného ducha. Jenže pod tou veselou fasádou skrývá hlubokou touhu být milován a přijat. Chce opravdovou lásku s Lianem a trápí ho, že jejich manželství je spíš z povinnosti, než z lásky. Je citlivý a otevřený, což ho v porovnání s chladným Lianem činí zranitelným. Přesto je silný, což ukáže tím, že je ochoten zasnoubení ukončit, pokud tam láska nebude.

Lian Kilen Wang

Lian je na první pohled chladný, odměřený obchodník, který působí, jako by city pro něj vůbec neexistovaly. Jeho svět je o povinnosti, a právě to ho drží ve vztahu s Kueou – nikoliv láska, ale slib daný dědečkovi. Zpočátku je ke Kueovi distancovaný a tvrdý, což dělá jejich vztah komplikovaným a plným napětí. Ale jak příběh pokračuje, začíná se odkrývat jeho vnitřní rozpor – za tou chladnou maskou je něco hlubšího. Je to postava, která v sobě nese velký vnitřní konflikt mezi tím, co cítí, a tím, co se očekává, což ho činí fascinujícím.

„Khondiao“ Thacha Wongtheerawit

Khondiao je mladší, citlivý a trochu naivní. Ve srovnání s ostatními postavami působí jemně a zranitelně, což ho činí snadno zranitelným v emocionálně složitých situacích. Jeho vztah s Yim je pro něj naprosto zásadní a často se ocitá v situacích, kdy je na vážkách mezi tím, co cítí, a co od něj očekává někdo jiný. Je v něm kus nevinnosti, ale i síla, která se projevuje v momentech, kdy se dokáže postavit za sebe. Jeho postava přináší do seriálu trochu jiný pohled na lásku, který je jemnější, ale stále intenzivní.

„Yi“ Phayak Chatdecha Chen

Yi je opak Khondiaa – starší, zkušenější a mnohem pragmatičtější. Působí jako silná a ochranná postava, která ví, co chce, a jde si za tím. V jejich vztahu je tím, kdo drží otěže, ale i on má hlubší vrstvy, které odhaluje v průběhu děje. Yi je člověk, který zpočátku působí tvrdě, ale jak se jeho vztah s Khondiaem vyvíjí, ukazuje i svou citlivější stránku. Je to postava, která do příběhu přináší stabilitu, ale také zajímavé drama, protože jeho vztah s Khondiaem není vůbec jednoduchý.

Závěr

Cutie Pie je seriál, který vyvolává smíšené reakce. Někteří diváci ho zbožňují pro jeho krásnou vizuální stránku, chemii mezi hlavními postavami a důraz na sílu lásky, zatímco jiní jsou zklamaní některými aspekty vyprávění a vykreslením vztahů. Pro mě osobně to byl seriál, který mě zaujal hned od začátku díky své energii, ale postupem času jsem narazila na několik věcí, které mě poněkud znepokojily.

Co mě nejvíc přitahovalo, byla skvělá chemie mezi Zee Prukem a NuNewem Chawarinem. Už od první epizody jsem jejich vztahu fandila. Zvlášť v deváté epizodě, kdy si vyznávají lásku… ten moment působil silně – víc než jen obyčejná romantická scéna. Byl to vzkaz o tom, jak láska může překonat překážky, včetně těch společenských. Oceňuji, že se seriál snažil dotknout také tématu rovnosti v manželství a zprostředkovat důležité poselství, ale myslím, že to šlo podat plynuleji a nechat to více vyplynout z příběhu a postav.

Velkým tématem je také to, jak byly vztahy mezi postavami vykreslené. Lian mě samozřejmě velmi zaujal, ale jeho kontrolující chování mělo někdy až příliš toxický nádech. Sledoval Kueu bez jeho vědomí a z toho, že se ho Kuea bojí, se mi spustil v hlavě menší alarm. Yi a Khondiao na tom byli podobně – Yi měl nad Khondiaem nepříjemnou míru kontroly, včetně toho, že mu určoval, kdy má být doma. To na mě působilo spíš jako dynamika, která nepatří do zdravého vztahu.

Oficiální MV k titulní písni My Cutie Pie

Postavy také bohužel neprošly moc velkým vývojem. Kuea byl po většinu seriálu někdo, kdo se snažil naplnit očekávání ostatních, místo aby jednal podle sebe. A i když měl pár momentů, kdy se pokusil Lianovi postavit, nakonec vždycky ustoupil. U Liana mi přišel přechod od chladného obchodníka k milujícímu partnerovi zase moc rychlý a ne úplně uvěřitelný. Chtěla jsem víc vidět, jak se jejich vztah vyvíjí postupně, přirozeně.

Musím ale říct, že co mě u seriálu opravdu drželo, byly výkony herců. Zee byl skvělý, jako vždy, a NuNew mě ve své první hlavní roli opravdu překvapil. Chemie mezi nimi byla silná, a i když měl NuNew pár momentů, kdy jeho herecký projev působil trochu nuceně, na to, že je nováček, to zvládl opravdu dobře. Také jsem si oblíbila Poppyho v roli Foie, který do seriálu přinášel skvělý humor a odlehčení.

Z jiného soudku mohu pochválit hudbu, která byla velmi příjemná. NuNew má úžasný hlas a soundtrack mě opravdu bavil. I když mě některé scény, kde postavy zpívaly, trochu rušily, hudební složka celkově přidávala seriálu na atmosféře.

Pokud jde o doporučení, záleží na tom, co od BL seriálu očekáváte. Jestli hledáte romantiku s dobrou chemií mezi postavami, Cutie Pie vás bude bavit. Ale pokud doufáte v dobře vyvážený příběh s propracovaným vývojem postav, tenhle seriál vám to úplně nenabídne. Je to show, která má své silné i slabé stránky, ale každý si v něm najde své.

Moje hodnocení: 7/10