Recenze: Seriál Hyde, Jekyll, Me zaujme poruchou osobnosti, přetvářkou a atraktivními scénami ze zábavního parku

Kdo má rád Hyun Bina vychutná si tento seriál už proto, že ho dostane rovnou dvakrát. Mít dvě osobnosti není žádná legrace a už vůbec ne nuda. Hyde Jekyll, Me slibuje romantiku, téměř detektivní zápletku a navíc atraktivní prostředí zábavního parku.

Seriál byl natočen podle webového komiksu, a jelikož byl pro podobné téma poruch osobnosti často srovnáván s populárním seriálem Kill Me, Heal Me vysílaném skoro ve stejnou dobu, neměl to jednoduché a ne každý mu proto dal šanci. Já ale považuji Hyun Bina za jednoho z nejlepších korejských herců, a už proto jsem se k tomuto dílu nemohla obrátit zády. Musím říci, že jsem nelitovala.

Hlavní hrdina Seo Jin (Hyun Bin), úspěšný a arogantní ředitel zábavního parku, kterého byste nejraději propleskli, má ve skříni jednoho pořádně živého kostlivce, a to své druhé já, veselého a nebojácného autora komiksů Robina (Hyun Bin). Stvořil si ho v dávné minulosti a bohužel se ho nedokáže zbavit. Ve chvíli, kdy už si myslí, že má vyhráno a dočká se spolehlivého léku, vstoupí na scénu sympatická vedoucí cirkusu Jang Ha Na (Han Ji Min) a k tomu je unesena vytoužená záchrana – doktorka Kang. Kromě toho je tu někdo, kdo chce ředitele Seo Jina zničit a usiluje o život Ha Ny, která si pomocí hypnózy může vybavit jeho tvář.

Ačkoli se Seo Jinovi nehodí Ha Nin cirkus do krámu, potřebuje ji. Jen ona mu může pomoci s odhalením únosce doktorky Kang a tak podstupuje hypnoterapii u charismatického, leč poněkud tajemného doktora Yoona (Sung Joon). Mezi tím dojde k několika nehodám a na scénu přichází chrabrý Robin, který si umí získat nejedno ženské srdce, o čemž by mohla vyprávět i mladičká Woo Jung (Hyeri), fanynka jeho komiksů, která ho zbožňovala už jako školačka a potřebuje se dostat do cirkusu, aby si ohlídala svou sokyni.

Seo Jin má problémy i se svou rodinou. Otec mu nevěří, neví, zda mu svěřit podnik, bratranec na něj útočí, protože chce jeho pozici, a tisk je mu neustále v patách. Naštěstí má po boku věrného asistenta Kwona, jenž žehlí jeho problémy lépe než ta nejvychvalovanější napařovací žehlička. Robin je na tom o mnoho lépe. Sice mu hrozí zničení, ale každý si ho hned zamiluje. Není divu že i Ha Na, která dlouho netuší, jak se věci mají. O to to s ní má pak okouzlený Seo Jin, který neumí s láskou a city vůbec zacházet, těžší.

Jak už jsem naznačila, seriál je tak trochu detektivní, tak si dostatečně užijeme i kapánek zmatenou policejní jednotku (doufám, že v reálu to korejským policistům teda pálí víc). Nemohu prozradit zápletku, ale aspoň napovím, že hlavní hrdina zažil v dětství velké trauma a člověk, se kterým to má co dělat, je mistrem ve skrývání i přetvářce, a bude se vám pěkně měnit před očima. Bohužel po jeho dopadení ztratí seriál šťávu, a proto trvám na tom, že bych 20 epizod zkrátila na 16. V posledních dílech se tempo zpomalí a jen se prodlužuje Ha Nino, Seo Jinovo a Robinovo trápení. Konce se nebojte, je milý a hřejivý jako vlněná deka. Zahřál a potěšil i mě.

Nyní je čas zhodnotit herecké výkony. Hyun Bin si svůj první seriál po návratu z vojny užil a jak už to má v povaze, dal do své role (vlastně rolí) všechno. Bylo obdivuhodné, jak bravurně střídal Robina se Seo Jinem a naopak. Navíc bude mít u mě vždycky bod k dobru za neuvěřitelně lahodnou barvu hlasu. Han Ji Min je skvělá herečka a zpočátku se zdálo, že se coby cirkusačka náležitě vyřádí. Našlápnuto na to měla dobře, ale pak poněkud zkrotla. Za to ovšem může scénář. Musím ji ale pochválit, její hrdinka nebyla žádná hysterka.

Sung Joon mě pořádně překvapil! V duchu už vidím, jaké role by měl příště volit místo romancí. Ten chlap mě úplně zhypnotizoval! Hyeri byla roztomile puberťácky poblázněná a velkým sympaťákem byl Lee Seung Joon coby asistent Kwon. Na nervy mi lezla doktorka Kang. Její ufňukaný hlas prostě tahal za uši. K té bych se určitě na sezení neobjednala. Úlisný bratránek Seung Yeon naopak pobavil. Uměl se přímo rozkošně vztekat a jeho pletichy byly stejně nepovedené jako jeho okousaná ofina.

Na závěr ještě vyzdvihnu překrásné OST, zejména titulní píseň Because of You nazpívanou královnou balad Baek Ji Young. To je lahůdka pro duši i uši. Seriál má sice své mouchy, scénáristka si občas musela loknout soju, ale pokud si jej pustíte, rozhodně to nebude promarněný čas. To vám slibuju na Hyun Binovy kouzelné dolíčky ve tvářích.

České titulky naleznete zde.