Recenze: My Annoying Brother není jen o sportu a citovém vydírání, ale hlavně o pracně vybudovaném vztahu mezi naprosto rozdílnými bratry

Tento film mě zajímal již v době, kdy se teprve začal natáčet a navíc mě lákalo skvělé obsazení. Jo Jung Suk nikdy nezklame, D.O z EXO je čím dál lepší a Park Shin Hye je takovou třešničkou na dortu.

Tento snímek sliboval báječnou podívanou už jen díky tomu, co hlavní herci prozradili během premiéry. D.O mimo jiné uvedl, že ho Jo Jung Suk naučil nadávat a přiznal, že mezi nimi nechyběla ta správná sourozenecká chemie. Koho by nezajímalo, jak si ti dva sednou? Já tedy neodolala a vám radím, abyste se to taky nebáli zkusit.

Dva bráchové, kteří se už celou řadu let neviděli, se najednou opět a vlastně nedobrovolně sejdou. Doo Young (D.O.) je mladý a nadaný sportovec. Dělá judo a doufá ve zlatou medaili na olympiádě. Všechno se ale zvrtne, když po jednom nevydařeném zápasu oslepne. Doo Shik (Jo Jung Suk), jeho starší bratr, je prohnaný podvodník a kriminálník. Postižení mladšího bratra pro něj znamená propustku z vězení a to, že by se o něj měl starat bere jen jako nutné zlo.

Na první pohled si divák může myslet, že půjde o komedii, ale není tomu tak. Ano, je tu dostatek vydařených a zábavných scén, například jistá falešná Jun Ji Hyun v baru nebo střelený soused a nedostudovaný pastor v jednom, ale mnohem víc budete potřebovat kapesníky, hlavně od poloviny filmu. Sbližování obou bratrů je pozvolné, vede krůček po krůčku od nenávisti ke snášenlivosti, až k opravdové bratrské lásce. A Doo Shik opravdu mluví jako dlaždič, v tom si D.O vůbec nevymýšlel. Sama jsem valila oči…

Nabízí se také pár otázek. Jak se Doo Young vyrovná se ztrátou zraku a dokáže znovu začít se sportem? Dostane se na paralympiádu, k čemuž ho stále přemlouvá sympatická trenérka v podání Park Shin Hye? Co Doo Shika přiměje, aby se změnil? Vlastní bratr, kterého jako dítě miloval, nebo zákeřná choroba, která číhá v koutku? Ano, když se zdá, že všechno běží jako na drátku, přijde další rána… ale tak to už v korejských filmech, které dokáží diváka citově vyždímat a sedřít až na kůži, chodí. Počítejte s tím.

K herckým výkonům nemám tentokrát žádné výhrady! Jo Jung Suk je úžasný a já mu roli kriminálníka, dlaždiče a protivného staršího bráchy baštila snad od první vteřiny. Jeho výkon neměl chybu. A s Kyung Sooem se navíc úžasně doplňovali. Člověk by si občas řekl, že jsou snad opravdu bráchové. D.O už nějaký čas zdatně dokazuje, že není jen členem idol skupiny, ale také šikovným hercem. Zahrát věrohodně slepého není žádná sranda a ne každý na to má. Musím říci, že u mě jako herec zase o pořádný kus stoupl. Park Shin Hye tu nemá příliš výraznou roli, působí ale jako ta správná příloha, bez které se slušný hlavní chod neobejde. V podobných rolích ji vídám opravdu ráda. Už to není malá holka a rolím školaček snad u ní také odzvonilo. Ještě dodám, že ani ujetý soused nerušil, obvykle tyto postavičky zrovna nemusím, ale jeho role měla ve filmu své opodstatnění.

Chcete-li se zasmát a nebojíte se pořádné dávky citového vydírání a slz, jděte do toho. Opravdu je to jeden z nejlepších korejských filmů tohoto typu, které jsem za posledních pár let viděla (a vážně to neříkám jen proto, že jsem fanoušek EXO, těm to však doporučuji přednostně).

České titulky k filmu naleznete zde.