Recenze: Seriál Chocolate nám jasně naznačí, že bychom měli každý den žít tak, jako by byl poslední

Sladký název seriálu jakoby měl zjemnit fakt, že se většina děje odehrává v hospici, kde nevyléčitelně nemocní prožívají své poslední dny s odhodlanou kuchařkou a doktorem, kterému se obrátil život naruby.

Když byli malí setkali se na ostrově Wando a zajiskřilo to mezi nimi dětskou láskou. Jenže pak se jejich životy změnily. Oba hodně ztratili a zároveň si zmizeli z očí. Z ní se stala vynikající šéfkuchařka, která pracuje v Řecku, a z něj neurochirurg v nemocnici, která mohla patřit jeho otci, kdyby neutekl s chudou ženou. Oba v sobě nesou rány a bolesti z dětství a oba musí začít znovu. Lee Kang (Yoon Kye Sang) Moon Cha Young (Ha Ji Won) nenávidí, protože ublížila jeho příteli, jenže ten touží po jejím jídle, tak ji musí najít… Tak to všechno začíná, než se děj přenese do hospice, kde ona vaří a on léčí.

Kromě hlavních hrdinů tu máme plno zajímavých postav. Například Lee Joona (Jang Seung Jo), který je bratrancem Kanga a neustále s ním bojuje. Je také neurochirurgem, ale tíhne ke keramice, pro což má důvod. Pak je tu ředitel hospice a jeho bývalá žena, která se pere s Alzheimerem. Nechybí potrhlý brácha hrdinky Tae Hyun (Min Jin Woong), jenž má mraky dluhů a nevydrží ani minutu bez sociálních sítí. Sestry z hospice jsou také zajímavé, a to nemluvím o pacientech, kteří tu prožívají své příběhy, a přesto, že umírají, žijí intenzivněji než kdokoli jiný.

Ačkoli jde o romantický seriál, má v sobě mnoho chutí a předá nám mnoho mouder a myšlenek do života. Uvidíme umírající a začneme si víc vážit života. Pochopíme, že v okamžiku, kdy jsme se narodili, jsme vlastně už odsouzeni k smrti. Ta se nevyhne nikomu, je součástí života. Seriál nám pomáhá pochopit, že bychom měli každý den žít tak, jako by byl poslední, což se sice může jevit jako otřepaná fráze, ale je to pravda.

Moc se mi líbilo, že téměř všechny postavy nestály na místě, ale nějakým způsobem se měnily a vyvíjely. Přemýšlely o tom, proč spolu vlastně válčí, co je podstatné a co vlastně od života chtějí. Zda má smysl bojovat o něco, na co by měl mít právo někdo jiný, a zda ztráta nemůže být někdy spíše ziskem. Děj plyne pomalejším tempem a je doplňován příjemnou hudbou. Vychutnáme si krásy Řecka, ale i ostrova Wando. Budeme také omámeni krásami a chutěmi korejské kuchyně, proto se na seriál nekoukejte hladoví. Jídlo tu totiž hraje jednu z hlavních rolí, a hraje ji dokonale.

Obsazení se povedlo. Ha Ji Won je skvělá herečka, která sice exceluje v akčních rolích, nicméně s přehledem zvládne i tichou kuchařku, která se musí vyrovnávat se stíny minulosti a nemůže zapomenout na svou první lásku. Yoon Kye Sang ze skupiny g.o.d není v herectví žádným nováčkem a neurochirurga, jenž musí odejít pracovat do hospice, hraje přesvědčivě a lidsky. Velmi mě zaujal také herec Jang Seung Jo, který ztvárnil jeho bratrance a jehož postava procházela zajímavým vývojem. Stejně tak mě bavila Kim Ho Jung, která v seriálu bojovala s Alzheimerem.

Ačkoli seriál u nás nepatří mezi ty známější televizní pecky, byla by škoda jej ignorovat. Skutečně nám má co říct a přináší krásný romantický a lidský příběh plný lásky, odpuštění a naděje. Měli byste ho zhlédnout, nicméně vás varuju, že budete mít neustále na něco chuť. A možná to bude právě ta čokoláda, která tu sehrála klíčovou roli.

Seriál můžete najít na Netflixu. I s českými titulky.