Recenzia: Anone odkrýva príbeh dobrých skutkov a znovuobjavenej ľudskosti dievčaťa a staršej ženy

Japonská dráma Anone zachytáva nádej a konanie ľudí bez súdenia. V dráme ide o vykreslenie života, odvahy, ľudského tepla a ľudí, ktorí veria v dobré skutky, nech je situácia akokoľvek ťažká.

Mladé dievča Harika Tsujisawa (Suzu Hirose) nemá rodinu. Stratila perspektívu o živote a žije na okraji spoločnosti. Stretne sa so staršou ženou Anone Hayashidou (Yuko Tanaka). Obe stratili vieru v ľudí, ale k sebe ich to priťahuje neznámou silou. Anone sa rozhodne dievča u seba prichýliť. Stane sa nehoda, ktorá obe ženy naučí skutočnej ľudskosti.

Dráma Anone pochádza z roku 2018. Má 10 častí, každá trvá 50 minút. Dráma vznikla podľa pôvodného scenára. Anone je pomalým a hĺbavým príbehom, ale to neznamená, že sa tam toho veľa nedeje. Naopak, dejových zvratov a odhalení je tam viac ako dosť. Už veľmi skoro si uvedomíte, že každá postava nesie svoju záťaž, ale jej srdce je dobré, niektoré je viac otvorené, iné menej. To udržuje diváka v napätí. Čo sa dozvie o minulosti postáv a ako to ovplyvní ich súčasné a budúce rozhodnutia? Divákovi môže chvíľku trvať, kým sa dostane do obrazu. Ja som si našla cestu k postavám až po štyroch častiach.

Diváka najmä zaujme vyvíjanie medziľudských vzťahov medzi ústrednými postavami. Vzťah medzi Harikou a Hikoboshim Kamino (Shimizu Hiroya), chlapcom hospitalizovaným s neliečiteľnou chorobou, bol hlavným romantickým vzťahom a mal najvyššiu emocionálnu váhu. Príbeh sa nie vždy primárne točí okolo Hariky. V tesnosti sa nachádza vzťah medzi Ruiko Aobou (Satomi Kobayashi) a Mochimotom Kaji (Sadao Abe). Ide o pár ľudí v strednom veku, ktorí vstupovali do vzťahu s vedomím, že bude krátkodobý. Bolo skvelé vidieť tieto dve romantické zápletky, ktoré zahŕňajú mladší a starší pár. Pripravte sa na to, že deviata časť bude veľmi emotívna. Vzťah oboch párov vygraduje na maximum. Kým prvý pár je vo veľmi idealizovanej pozícii, druhý pár vníma jeden druhého vyzretejším a praktickejším spôsobom ako ľudia, ktorí toho zažili viac. Bolo to svojím spôsobom výnimočné.

Z recenzie môžete mať pocit, že ide o temný a smutný príbeh, avšak nachádza sa tu veľa vtipných scén. Dialógy medzi Aobou a Mochimotom boli od prvej scény chytré a smiešne. A celkovo sú dialógy postáv jednoznačne veľkým plusom drámy. Útržky zo scenára ostávajú v pamäti ešte dlho. V istom okamihu môžete pochybovať o charaktere postáv, ale veľmi skoro odhalíte ich dobro. A tak to bolo aj s ostatnými vedľajšími postavami. S väčšinou z nich. Dobré srdcia sa dostávali do zlých situácií nie vlastnou vinou. Je nádherné sledovať, ako sa postavy stali jeden druhému oporou a pomáhali si. Musím upozorniť na nadprirodzený prvok drámy, keď sa v niektorej zo scén objaví duch. Je však veľmi zaujímavé, ako scenáristi dokázali postavám dodať mnoho farieb len počas desiatich častí, aj keď v určitých okamihoch by bolo skvelé pridať doplňujúce scény, ktoré by lepšie odkryli pozadie postáv. Každý herec priniesol svojej postave vysokú úroveň realizmu. Suzu Hirose bolo zábavné sledovať. Zo všetkých hercov mala v scenári najemotívnejšiu scénu, ktorú zvládla bravúrne. Je naozaj veľmi dobrá. Aj ostatní skúsení herci boli podľa očakávania solídni. Ani raz som si nemyslela, že postavy boli neuveriteľné alebo nereálne. Koniec drámy bol sladký a hrial pri srdiečku, ale záleží to od toho, ako to vnímate vy. Je pravda, že niektoré veci tvorcovia urýchlili, ale úplne to nenarušilo dej.

Čo sa filmografie týka, je na slušnej úrovni. Pre niekoho sa nemusí zdať super kvalitná, ale stále zachytáva to, čo má zachytiť. Áno, čo by to bolo za ázijskú drámu, keby sa neodohrávala v nemocnici, ale väčšinu času postavy trávia spolu v teple domova. Čo dodať na záver? Soundtrack. Tvorcovia príbehu použili inštrumentálnu hudbu skladateľa Kazunori Miyakeho. Ústrednou skladbou je The Blue Times. Celkovo v dráme zaznie od tohto skladateľa 28 piesní. Nie je to dráma pre všetkých, niektorým môže znieť v hlave ešte dlho po jej pozretí, napriek tomu ju odporúčam. Dosť často sa tam objavujú okamihy „čo ak?“, ktoré sa zobrazujú ako sen alebo predstava Hariky. Možno si drámu užijete aj vy. Drámu s anglickými titulkami si môžete pozrieť TU

anone – Trailer

2 broken strangers, brought together by strange circumstances – can they create a new family and lean on each other to get through life's challenges? anone | Premieres Jan 13, Sat | 7.30PM (6.30PM JKT/BKK) | Same Week As JapanGet GEM: www.GEMtvasia.com/getGEMhttps://www.GEMtvasia-hk.com/programs/anone

Posted by GEM TV ASIA on Monday, January 8, 2018