Recenzia: 3B no Koibito sa zameriava na ženu, ktorá po nekonajúcej sa svadbe spozná troch mužov, ktorí pre svoje povolania nie sú vhodní do vzťahu

Japonská dráma 3B no Koibito sa zameriava na ženu, ktorá sa zaľúbi do muža skôr, ako zistí, že je ženatý. Do života jej však vstúpia traja muži. Ktorý z nich si získa jej srdce?

Kobayashi Haru (Baba Fumika) sa zaľúbi do muža, s ktorým nemôže byť. Zistí, je ženatý, a tak nastáva rozchod. Pravidelná zákazníčka Sugisaki (Mihiro) v spoločnosti, kde Haruka pracuje, povie, že do jej života vstúpia traja muži. Haru stretáva vlasového špecialistu Shintara (Nakahara Hiroshi), ktorý oplýva farebnou osobnosťou. Nemá problém s fyzickou intimitou a s nadväzovaním vzťahov. Kvôli nemu často dochádza k nedorozumeniam medzi ním, zákazníčkami a neskôr aj Haru. Potom sa tu nachádza člen kapely Yua (Kamiya Kenta), spevák, ktorý je záhadným mužom. Povie vždy to, čo potrebuje povedať. Tretím je barman Yoshi (Sakadara Dori) s dospelou a príťažlivou aurou. Kvôli jeho výzoru a osobnosti každý verí, že má chladné srdce a je sukničkárom. Kolegyňa a blízka kamarátka Asami (Yagi Arisa) Haru informuje, že vzťah s ani jedným mužom nie je možný, keďže spadajú do skupiny troch B, s ktorými sa nechodí. Napriek tomuto varovaniu sa Haru stáva ich domácou a zbližuje sa s nimi.

Dráma 3B no Koibito/3B Lover pochádza z roku 2021. Má 10 častí, každá z nich trvá polhodinu, takže patrí k drámam, ktoré zvládnete pomerne rýchlo. Dráma bola natočená podľa mangy 3B Lover – Love With a Professional Boy Who Shouldn’t be Dating od Moyo Yokohama. Skôr ako sa pustím do recenzie, musíme si vysvetliť kultúrne pozadie fenoménu 3B v Japonsku. Ide o vzťahové pravidlo, ktoré naozaj v krajine platí od roku 2014. Patrí sem kozmetik/čka (beautician), barman/ka (bartender) a člen/ka kapely (bandmate). O ľuďoch, ktorí pracujú v týchto odvetviach, sa hovorí ako o tých, s ktorými neradno byť vo vzťahu, pretože sa im nedá veriť. V dráme nielen, že muži patria k odvetviam, ktoré sú predurčené na neveru, ale navyše sú aj finančne na dne. Čo môže dráma ponúknuť? Prekvapivo zo zdanlivo dôverne známeho deja ponúka niekoľko neočakávaných situácií. Haru je ucelená hrdinka. Má svoje chyby a niekedy ma jej výber rušil. Má dobré vzťahy so svojou pravidelnou zákazníčkou Sugisaki a najlepšou kamarátkou Asami. Haru rovnomerne vyvažuje svoje povinnosti o psa a domácej. Z dôvodu, že predtým mala zlomené srdce, si nemyslí, že niektorý z 3B by mal o ňu záujem napriek tomu, že sú približne rovnako starí.

Každý muž má v dráme venovanú jednu časť, v ktorej sa taktiež pozornosť venuje jeho vzťahu s Haru. Hra, koho Haru nakoniec bude nazývať svojím partnerom, je dobre rozohraná. Čo môže hnevať, že vy už máte v hlave scenár, ako to môže dopadnúť. Koniec je však iný, ako očakávate. Vývoj príbehu je zábavný. Dôvod, prečo bola dráma skvelá, spočíva v hercoch. Pôsobenie Baba Fumiky bolo realistické a jej hranie pútavé. Viac sa mi pozdávalo, keď hlavná hrdinka vystupovala umiernene s túžbou rásť. Traja muži jej pomohli zmeniť jej názory na nich a ich osobnosti. Sakurada Dori, ktorý sa tu zaskvel v úlohe barmana, je známym pojmom v súčasnej japonskej kinematografii. Divákovi trošku dlhšie trvá popri Shintarovi a Yuuovi vidieť potenciál Yoshiho. Na záver vnútorne vyrastie, jeho postava bola však v tieni zvyšných dvoch mužov. Ďalšieho muža Shintara hral Nakahara Hiroshi. V dráme si zahral vlasového špecialistu, aj keď v skutočnosti je členom kapely. Kapela FIVE NEW OLD na záver drámy znela s piesňou Hallelujah. Pre Hiroshiho to bola prvá herecká úloha, ktorej sa zhostil dobre a svojej postave dokázal venovať jej vážnosť a vnútorný rast. Člena kapely si zahral Kamiya Kenta, ktorý sa k herectvu vrátil po jedenástich rokoch. Zo všetkých mužov mal najviac filmovacieho času. Pôvodne je členom skupiny The Rampage from Exile Tribe, teda jej podskupiny MA55IVE. Jeho hranie nebolo zlé, ale zároveň nie také, z ktorého by ste mali otvorené ústa. Po jedenástich rokoch k herectvu však skladám klobúk, hral skutočne presvedčivo.

Ďalším dôvodom, prečo sa na drámu okrem príjemného deja a zaujímavých hercov dá pozerať, sú zábery kamery, pri ktorých si štáb dal záležať. Dráma sa nebojí mať dvoch protagonistov na obraze a zmeniť záber bez toho, aby musela zmeniť uhol. Nachádzajú sa tu zábery, pri ktorých máte pocit, že sa niekomu pozeráte spoza pleca alebo ste ako mucha na stene, alebo niekto za dverami. Pri scénach so Shintarom sa používajú zrkadlá, s Yuuom máte pocit, že ste súčasť obecenstva a pozeráte sa na klip, a tak ďalej. Odporúčam drámu? Áno. Nie je to dokonalá dráma, ale je zaujímavá na pozeranie. Ak máte náladu na niečo zábavné, krátke a oddychové, toto je pre vás. Drámu si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU.