Recenzia: My Brother Loves Me Too Much ponúka osud dievčaťa túžiaceho po láske, ktoré netuší, že jej starší brat nie je v skutočnosti jej brat

Japonský film My Brother Loves Me Too Much sa zameriava na príbeh dievčaťa, ktoré bolo odmietnuté dvanásťkrát. Jej starší brat sa o svoju sestru veľmi stará, ale ukrýva pred ňou tajomstvo.

Príbeh rozpráva o dvoch súrodencoch, Setoke Tachibane (Tao Tsuchiya) a Harukovi Tachibanovi (Ryota Katayose). Haruka je o rok starší a až príliš sa o svoju sestru stará. Haruka sa od otca dozvie, že Setoka nie je jeho pokrvná sestra a ona o tom netuší. Setoka, ktorá je beznádejnou romantičkou, vyznala lásku dvanástim chlapcom. Dvanásťkrát je odmietnutá. To ju neodrádza a naďalej hľadá pravú lásku. Počas štúdia na strednej škole sa o Setoku začnú zaujímať chlapci, ale všetko krachne po tom, čo sa do jej ľúbostného života stále motá Haruka. Dvaja chlapci, o ktorých mala Setoka záujem, si ju tiež začnú všímať. Dvorí jej aj divný učiteľ, ktorý spôsobuje veľmi divnú komédiu. Setoka lieta s hlavou v oblakoch, ale Haruka ju stále vracia na zem.

Film My Brother Loves Me Too Much/Ani ni Ai Saresugite Komattemasu bol natočený v roku 2017. Ide o voľné pokračovanie päťdielnej drámy Ani ni Aisaresugite Komattemasu z toho istého roku, ktorú si môžete a nemusíte pozrieť, keďže jej dej výrazne nezasahuje do príbehu filmu. Príbeh bol natočený podľa rovnomennej mangy od Riny Yagami. Ide o štandardný dej romantickej komédie z prostredia strednej školy. Prvé minúty prinesú anime či manga pocit. Po úvodnom dvorení brata chrániaceho sestru príbeh nabral dramatický zvrat. Scény medzi takzvanými súrodencami boli divné a premýšľala som, čo by mohlo nasledovať. Moje zlé tušenie bolo podporené scénou z detstva. Haruka takmer pobozkal Setoku, kým spala. Incest? Ach, toto nie. Vo filme sa objaví zopár podobných scén. Divák vie, že dvojica nie je pokrvne blízka, ale aj tak je to divné, pretože Setoka o tom nevie. Ľudia sú všelijakí, ja rozhodne nie som fanúšička tejto možnosti vzťahu. Takže morálne sa môžete cítiť nekomfortne.

Ako niekto, kto celý život vidí niekoho ako svojho súrodenca, zrazu zmení tento pohľad za pár chvíľ? Haruka obraňoval Setoku po celý život. O tom, že ku nej niečo cíti, sa dozvedel počas strednej školy a mal čas svoje city rozvinúť. Avšak pocity Setoky sa rozvinuli len v priebehu niekoľkých dní. Tento zvrat a drastická zmena v citoch súrodencov bola mätúca a veľmi nerealistická. Scény medzi dvojicou boli skôr veselé ako romantické. Herectvo bolo podané veľmi zvláštne, afektovane. Nie pri Tao, ktorá hrala skvelo, ale Ryota mal miestami prehnané podanie. Kamera bola skvelá, ale trebárs mužská hlavná postava mala anime pózu v každej tretej scéne. Učiteľ angličtiny sa mi nezdal vtipný, ale trápny. Bolo mi ľúto Chiakiho Mioka (Takuya Kusakawa) a Takaneho Serikawy (Yudai Chiba), ktorí ostali odmietnutí. Film sa snaží aj o vážne a dramatické momenty, ale bola by som radšej, keby ostali len pri jednom koncepte. Vizuálne je tento film veľmi pekný, rovnako ako pieseň Sora skupiny EXILE TRIBE, ktorej je Ryota Katayose členom. Film odporúčam pre tých, ktorí nemajú problém príbeh nebrať vážne, chcú sa zasmiať a neprekáža im zobrazenie príbehu v manga štýle. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU.