Recenzia: Revenge Girl približuje príbeh ústrednej hrdinky, ktorá sa z neznesiteľnej a rozmaznanej ženy premenila na rozumnú diplomatku

Film Revenge Girl rozpráva príbeh o dievčati, ktoré sa z odplaty chce stať premiérkou Japonska. Tak spoznáva zákernosti politiky, ktorá je založená na klamstve.

Miki Takaraishi (Mirei Kiritani) je chytrá a krásna 24-ročná žena, ktorej osobnosť však neoplýva krásou. Zaľúbi sa do Yuga Saito (Sho Kiyohara), ktorý pochádza z rodiny s politickou históriou, a začnú spolu mať vzťah. Po roku ju Yuga odmietne. Aby sa Miki bývalému priateľovi pomstila, rozhodne sa stať premiérkou. Pre volebnú kampaň zamestná Toshiyu Kadowakiho (Nobuyuki Suzuki) ako svojho stratéga.

Film Revenge Girl/Ribenji Girl vznikol v roku 2017 podľa rovnomenného románu spisovateľov Eriky Yoshida a Tomohide Kiyoshiho. Nečakajte ťažkú politickú tému. Dej sa zameriava na odplatu Miki, ktorá v prvých minútach filmu môže liezť na nervy, keďže jej osobnosť je neznesiteľná. Pyšná, egocentrická a namyslená žena, ktorá si myslí, že pre ľudí je pocta, keď sa Miki nachádza v ich živote. Jej osobnosť sa začína meniť, keď ju Yuga verejne poníži a ona sa mu rozhodne pomstiť tak, že mu zoberie to, po čom túži: premiérsku stoličku. Preto sa stane členkou strany a kandiduje za ňu na premiérku s pomocou svojho asistenta, ktorý ju do všetkého zasväcuje. Počas volebnej kampane však spoznáva rôznych ľudí a uvedomí si zákulisie politiky, kde hlavný prím hrá klamstvo, zákernosť a peniaze. To jej pomáha meniť sa a uvedomiť si skutočnú hodnotu politika, ktorý má byť čestný, úprimný, srdečný a dokáže sa zdržať klamstva. Utópia, ale je to pekný film. K jej zmene jej, samozrejme, pomáha aj láska. Mirei zahrala túto úlohu veľmi presvedčivo. Prvé minúty som skutočne mala problém ju mať rada. Postupne sa však mení a získa si vaše sympatie. Keby ste náhodou zabudli, že sa jej postava volá Takaraishi Miki, Miki vám to pripomenie každých desať minút filmu.

Podstatnou úlohou vo filme je Toshiya Kadowaki (Nobuyuki Suzuki), ktorý je Mikiným poradcom. Kadowaki je čestným a spravodlivým mužom, ktorý hľadá politika, ktorý neklame a úprimne sa chce snažiť o dobro obyvateľstva. Spočiatku nechce s Miki pre jej osobnosť spolupracovať, ale ako sa bližšie spoznávajú, vidí v nej potenciál a snaží sa jej pomôcť. Je mužom, ktorého Miki potrebovala stretnúť, aby sa prestala správať povýšenecky. Na jej egoizmus reaguje nezáujmom, čo ju núti o sebe premýšľať. Čo sa týka lásky, nejde primárne o romantický film, aj keď vzájomné sympatie by sa tam našli. Ide tam o posolstvo politika, ktorý háji záujmy občanov a neklame. Dvojica však vytvorila sympatický pár. Miki má aj spolupracovníčku, bývalú mladšiu spolužiačku zo strednej školy Mariko Naketagawu (Fumika Baba), ktorá pracovala ako moderátorka počasia. Prostredníctvom nej sa Miki naučí komunikovať s bežnými ľuďmi, aby počúvala a bola srdečnejšou. Synonymom zákernosti sa stal bývalý priateľ Yuga Saito. Muž, ktorý si získava priazeň ľudí cez klamstvá, peniaze a očierňovanie ostatných. Aby jedna z jeho tehotných mileniek ostala ticho a o tehotenstve médiám nepovedala, dal jej peniaze. Keď sa rozhodla prehovoriť, očiernil ju.

Yuga ukazoval, akí politici sú, Miki predstavovala ideálny obraz politika. Zároveň film zobrazuje silu žien. Nie štýlom, že žena odsotila mužov nabok a nenávidela ich, ale muži a ženy pracovali spolu. Ženy majú miesto v politike, podľa mňa ju robia jemnejšou, keď obrusujú mužskú politiku sily. Ide o oddychový film, ktorý má plynulé tempo a nenudí. Má komediálne prvky, ktorých je však málo. Záver v štýle západných romantických filmov, keď dvojica potrebuje prítomných, ktorí im tlieskajú a tešia sa s nimi, pôsobil klišé dojmom. Film odporúčam, ak máte radi Mirei Kiritani, nepresladenú romantickú zápletku, keď si chcete oddýchnuť a trošku usmiať. Na záver filmu znela pieseň Secret Crush kórejskej speváčky JY. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU.