Recenzia: Overprotected Kahoko približuje cestu dievčaťa za samostatnosťou

Japonská dráma Overprotected Kahoko rozpráva príbeh o naivnom dievčati, ktoré bolo vychovávané až príliš ochranársky, a mužovi, ktorý vyrastal v úplne opačnom prostredí.

Kahoko Nemoto (Mitsuki Takahata) je naivná 21-ročná študentka na univerzite. Jedináčik. Vo všetkom sa spolieha na svoju matku Izumi (Hitomi Kuroki) a otca. Matka ju každé ráno budí, vyberá jej oblečenie, kým Kahoko v živote nerobila domáce práce a ani nešoférovala auto. Zodpovednosť vždy preberala jej mama, či už išlo o veľké, alebo malé nepríjemnosti. Kahoko takýto život neprekáža a cíti sa šťastne až do okamihu, keď stretne Hajime Mugina (Ryoma Takeuchi), ktorý vyrastal v úplne opačnom prostredí a Kahoko to dá pocítiť. Kvôli nemu sa jej pohľad na život zmení a Kahoko si chce nájsť prácu a v živote usilovne pracovať.

Dráma Overprotected Kahoko/Kahogo No Kahoko bola natočená v roku 2017. Má 10 častí, každá z nich trvá hodinu. Príbeh sa odohrával podľa pôvodného scenára. Poďme sa pozrieť na túto roztomilú a milú komédiu a uvážiť, či sa ju oplatí pozerať alebo nie. Kahoko je roztomilá hlavná postava. Ako väčšina japonských hrdiniek je naivná, až to je príliš okaté. Žije si vo svojej bublinke a nemá poňatia, ako funguje vonkajší svet. Nemá kamarátov, skôr sa spolieha na internet, aby jej poradil, ako niekoho utešiť, ako zaujať chlapca či ako sa dostať cez rozchod. Svoju rodinu ľúbi a urobí pre ňu všetko, aby bola šťastná. Robí výrazy tváre, ktoré ľudí mätú. Spí ako malé dieťa, hocikedy a hocikde. Spočiatku sa môže zdať detinská a otravná, ale toto dievča je tak milé, že je nemožné neobľúbiť si ju. Jej predstaviteľka Takahata Mitsuki ju zobrazila neuveriteľne dobre. Bolo zaujímavé pozerať sa, ako sa dokázala vžiť do úlohy a prevziať reč tela, nervozitu, nevedomosť a neskúsenosť mladej dievčiny.

Japonské drámy nepotrebujú bozky, aby vytvorili romantiku medzi ústrednými postavami. Táto dráma ukazuje, že dokáže vytvoriť romantiku aj bez intimity. Úprimne povedané, som fanúšik romantiky, ktorá sa medzi hlavnými postavami aj ukazuje, ale ústredná dvojica mala v sebe takú hĺbku a lásku, že mi to ani tak veľmi nechýbalo. Kahoko si je blízka so svojou blízkou aj vzdialenou rodinou. Ako každá iná, ani táto nie je perfektná a často vidí, ako dochádza k zvadám. Akceptuje ich takých, akí sú. Podobne ako vo väčšine japonských drám, aj tu sa dbá o zobrazenie súdržnosti a dôležitosti rodiny. Dráma nie je presladená, snaží sa držať bežnej reality. Konanie a riešenia, ktoré postavy ponúkajú, nemusia byť pre nich praktické, ale sú uveriteľné. Zároveň je tu hrdinka, ktorá nemá za sebou muža v pätách, ktorý okamžite uteká svojej vyvolenej pomôcť. Tu je hrdinka, ktorá, nech je akokoľvek bezradná, si musí pomôcť a nájsť riešenie sama. Nič nepríde k hlavnej hrdinke náhodne. Kahoko sa spoliehala na svoju matku celý život. Keď sa rozhodne prelomiť svoju závislosť od rodičov, neprepadne do rúk Hajimeho, ale je samostatná, aj keď jej Hajime radí a pomáha. Z tohto dôvodu je dráma unikátna a vy máte Kahoko radi. Rovnako by som chcela vyzdvihnúť Takeuchi Ryomu, ktorý bol prirodzeným hercom so zmyslom pre komédiu. Jeho chémia a komediálny prvok s Mitsuki bol na mieste a obaja boli roztomilí.

Čo sa mi na tejto dráme zdalo čudné, že pôvodne začala s myšlienkou, že si Kahoko nájde prácu. Po niekoľkých neúspešných pokusoch sa viac ako na hľadanie práce vrhne na riešenie rodinných problémov. Neskôr predsa len všetko zapadne správne, ale na môj vkus sa vzdala príliš rýchlo. Chápem, že úloha nebola napísaná ako žena v kancelárii, ale aspoň sa mohla pokúsiť pracovať. Taktiež sa mi nepozdával koniec, aj keď bol šťastný. Napriek tomu, že dráma sa držala reality, jej záver bol typicky len pre drámu, v bežnom živote by bol nepraktický. Drámu srdečne odporúčam. Ide o nešikovné dievča, ktoré sa brodí životom, popritom stretne veľkú lásku a vyrastá v milujúcej rodine. Oddýchnete si a zasmejete sa. Na záver drámy vždy znela pieseň Family Song speváka Gena Hoshino. Drámu si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU. Dráma má voľné pokračovanie vo forme filmu Kahogo no Kahoko – Love & Dream, ktorý bol natočený v roku 2018. V ňom sa z Kahoko stala učiteľka v škôlke a jej rodičom hrozí rozvod.