Recenzia: The Land Of Rain Trees vykresľuje lásku dvoch ľudí a pohľad spoločnosti na ľudí s hendikepom

Japonský film The Land Of Rain Trees rozpráva príbeh o mužovi, ktorý nájde blog dievčaťa, ktoré čítalo rovnakú knihu ako on. Napíše jej, keď jej navrhne stretnutie. Zaľúbi sa na prvý pohľad, ale je tu jedna prekážka – jeho vyvolená je nepočujúca.

Nobuyuki Sakisaka (Yuta Tamamori) pracuje v kancelárii. Keď vo svojej izbe robí poriadok, všimne si mangu Fairy Game, ktorú kedysi ako stredoškolák čítal. Chýba posledná časť knihy, preto na internete hľadá článok, ktorý by mu záver osviežil. Tak objaví blog Rein Tsuri no Kuni, ktorý spravuje Rika Hitomi (Mariya Nishiuchi), ktorú tiež záver knihy šokoval. Nobuyuki jej napíše mail, aby sa s ňou podelil o svoje zážitky z čítania knihy, a tak si dvojica začne písať. Nobuyuki navrhne stretnutie. Po prvotnom nedorozumení Nobuyuki objaví, že Hitomi takmer nepočuje.

Film The Land of Rain Trees/Rein Tsuri no Kuni bol natočený v roku 2015 a vznikol na motívy rovnomenného románu spisovateľky Hiro Arikawa. Príbeh je dojímavý a krásny a zobrazuje silný príbeh lásky, ktorá sa nevzdáva. Rozpráva o Hitomi, ktorá žije svoj život v tichom svete, ktorý jej bráni užívať si život naplno. Všetko sa zmení, keď jej do života príde Nobuyuki, ktorý do neho vnesie radosť a veľkú a silnú lásku. V podstate jej zdvihol sebavedomie. Mal otvorenú myseľ a srdce a všemožne sa snažil pochopiť ju a začleniť sa do jej sveta. Ukázal jej, ako má žiť hrdo a s optimizmom. Zároveň sa Nobuyuki a divák cez Hitomi dozvedel viac o svete nepočujúcich a ich problémoch vo svete počujúcich. To reprezentujú kolegovia Hitomi, ktorí sa k nej správajú neúctivo a hrubo. Film rovnako zobrazuje aj sexuálne obťažovanie na pracovisku.

Mojou obľúbenou scénou bola tá, keď Nobuyukiho mama Fumiko Sakisaka (Atsuko Takahata) strihala Hitomi vlasy. Bol tam s ňou Nobuyuki a jeho starší brat Koichi Sakisaka (Shigenori Yamazaki), ktorí viedli normálny rozhovor. Hitomi sa cítila akceptovaná. Ústredná dvojica hercov zobrazovala svoje úlohy na profesionálnej úrovni a ich hranie sa mi veľmi páčilo. Yuta Tamamori je predovšetkým spevákom chlapčenskej skupiny Kis-My-Ft2, ale venuje sa aj herectvu. Toto bola jeho prvá hlavná úloha. Film sa primárne zaoberal ústrednou dvojicou, na zamotanie deja vystupovala Nobuyukiho kolegyňa Misako (Kanna Moriya), ktorá mala oňho záujem, a kolega Kota Ide (Joji Abe), ktorý bol ukážkou, že vzťahové rady nie sú univerzálne. Film je jednoduchý, zaujímavý, poučný, dojímavý a krásny. Je síce smutný, ale so šťastným koncom, ktorý bol trošku unáhlený. Vrelo odporúčam. Na záver filmu znela pieseň Saigo mo Yappari Kimi skupiny Kis-My-Ft2. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU