Recenzia: Anoko no Toriko odhaľuje príbeh lásky hanblivého chlapca, ktorý tajne ľúbi kamarátku z detstva

Japonský film Anoko no Toriko je príbehom oddanej lásky jedného chlapca, ktorý sa v dospelosti chce stať hercom. Svoj sen však odhodí pre svoju kamarátku a lásku z detstva, ktorá sa tiež pokúša stať herečkou a on je jej asistentom.

Yori Suzuki (Ryo Yoshizawa), Shizuku Tachibana (Yuko Araki) a Subaru (Yosuke Sugino) boli od detstva kamarátmi. Všetci traja si sľúbili, že keď vyrastú, stanú sa slávnymi hercami. Ich cesty sa však rozišli. Stretávajú sa o niekoľko rokov ako stredoškoláci. Subaru má našliapnuté stať sa slávnym hercom, zo Shizuku je modelka, ktorá sa chce stať herečkou, len Yori je jediný, ktorého si takmer nikto nevšíma. Naďalej je jeho snom stať sa hercom. Páči sa mu Shizuku, z toho dôvodu odíde na jej školu, aby mohol byť s ňou. Tak sa z neho stane Shizukin asistent, aj počas fotenia pre reklamu na spodnú bielizeň. A keďže Subaru nemôže prísť, zastúpi ho Yori, ktorý si dá dole okuliare a stane sa mysterióznym krásnym mladým mužom na billboardoch. Shizuku a Subaru majú spolu hrať divadelné predstavenie Romeo a Júlia. Subaru sa však zraní, a tak ho zastúpi Yori. Počas predstavenia začne Shizuku k Yorimu pociťovať city, ale nárok na ňu si uplatňuje Subaru.

Film Anoko no Toriko vznikol v roku 2018 na motívy rovnomennej mangy od Yuki Shiraishi. Príbeh je rozprávaný z pohľadu Yoriho. Divákovi povie, ako sa ako malý chlapec do Shizuku zaľúbil, ako rastie a chce si splniť sen stať sa hercom. Páčila sa mi oddanosť Yoriho voči Shizuku. Nebola to posadnutosť, ale láska, ktorú by chcel prežiť každý. V tomto filme dostal Ryo Yoshizawa najviac priestoru ukázať svoje herecké nadanie. V súčasnosti ide o jedného z najpopulárnejších japonských hercov, ktorý vedie tabuľky obľúbenosti u mnohých fanúšikov japonskej kinematografie. Späť k filmu. Napriek tomu, že pohľad Shizuku nepoznáme, môžeme vidieť postupnú zmenu, ktorá sa zračí v jej očiach. Pri tejto dvojici zaujme aj jej reálnosť. Obaja chcú byť pre seba viac, ale nevedia, čo ten druhý cíti. A tak obaja mlčia, pretože sa boja, že by toho druhého stratili. Yori odišiel na školu, kde študovala ona, aby mohol byť pri nej blízko, Shizuku si zas z neho spraví asistenta, aby ho mala blízko. Ich hanblivosť a nervozita im bránia otvoriť svoje srdce. Dokonca mu Shizuku raz povie, že sa pri nej správa ako cudzinec. Príjemné bolo, že sa stretli po rokoch a okamžite sa začali rozprávať, ako keby žiadna pauza medzi nimi nebola. Ryo a Yuko mali skvelú chémiu a veľmi im to spolu pristalo. Svoje úlohy zahrali veľmi dobre.

Prišlo mi ľúto, že v príbehu bol Subaru viac menej neprítomný. Objavil sa, nenávidel Yoriho a zas zmizol. Nerozumela som, prečo Yoriho nenávidí. Vo filme to vôbec nebolo vysvetlené. Jeho úlohou vo filme bolo len škodiť Yorimu a vyvíjať na neho tlak. Dokonca medzi nimi ani nebola férová súťaživosť. Prečo bol Subaru vykreslený len ako ten, kto žiarli na Shizuku? A čo Shizuku? Divák o nej nevedel veľa, iba že sa vie nádherne usmievať. Rovnako aj ostatné postavy si zaslúžili viac priestoru. Mojou obľúbenou postavou okrem hlavných bol režisér Kondo Hiromu (Goro Kishitani), ktorý podporoval Yoriho v jeho sne stať sa hercom. Záver filmu bol trošku uponáhľaný, rozprávkový a hrejivý. V zásade sa vo filme nič nerieši. Ide o sladký, nevinný, jemný a občas komický film o láske. Odporúčam, ak si potrebujete oddýchnuť a trochu sa pousmiať. Na záver filmu znela pieseň Toriko speváka Nissyho (Takahiro Nishijima). Film si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU.