Recenzia: Last Cinderella je bizarným príbehom o takmer štyridsaťročnej žene, ktorá sa rozhodne žiť a milovať

Pripomeňme si zosnulého herca Haruma Miuru v jednej z ikonických drám japonskej kinematografie o staršej žene a mladšom mužovi, ktorí obaja hľadajú lásku a šťastie.

Sakura (Ryoko Shinohara) je slobodná a nezadaná 39-ročná žena, ktorá pracuje v skrášľovacom salóne ako zástupkyňa manažéra. Aj keď jej zákazníci zo salóna odchádzajú ako znovuzrodení, ona sa o svoj vzhľad nestará. Závidí tým, ktorí sa zaľúbili, ale ona sama sa bojí zaľúbiť. Jedného dňa na párty spozná Hirota (Haruma Miura), ktorý je od nej o pätnásť rokov mladší. Hiroto sa venuje jazde na bicykli a časom sa do Sakury zaľúbi. Počas ich stretnutia Sakura stratí topánku, vďaka čomu jej Hiroto dá prezývku Popoluška a topánku jej znova obuje. O Sakuru má záujem aj Rintaro (Naohito Fujiki), manažér salóna, v ktorom Sakura pracuje a ktorý chce, aby mu salón patril. To, ako sa Hiroto stretol so Sakurou, nie je náhoda. Jeho tajomstvo ovplyvní ich vzťah.

Dráma Last Cinderella/Rasuto Shinderera bola natočená v roku 2013 a má 11 častí. Každá má 46 minút. Dráma bola natočená podľa pôvodného scenára. Čo si o dráme myslím? Odhliadnuc od niekedy veľmi zvláštneho deja, drámu určite odporúčam kvôli skvelej zostave hercov. Úžasné herecké obsadenie dokázalo vytvoriť malý zázrak a zachrániť drámu od niekedy zvláštneho scenára. Dej príbehu sa zameriava na Sakuru. Sakura je žena so žiadnym sebavedomím, so žiadnymi skúsenosti s romantickými vzťahmi, nemá poňatia o líčení a nevie rozoznať, ako sa najmä muži okolo nej cítia. Jeden mesiac pred svojou štyridsiatkou sa zľakne, keď si na brade nájde chĺpok, čo ju prinúti o sebe premýšľať. Občas mi dráma prišla ako reklama na kozmetiku a produkty na chudnutie. Haruma Miura je veľmi príťažlivým momentom. To, ako v prvej epizóde kráča k nič netušiacej Sakure, je niečo, čo rozbúcha nejedno srdce. Jeho herectvo bolo na vysokej úrovni a aj keď nebolo na obraze nič k slzám, pri jeho scénach mi bolo smutno. Ryoko a Haruma vytvorili zaujímavú a uveriteľnú dvojicu, ktorá priniesla aj niekoľko posteľových scén. Jeho tajomstvo spôsobilo, že situácie v dráme sa komplikovali, ako sa len dalo.

Ďalším zaujímavým elementom v dráme bola Ogami Chiyoko (Nanao), nevlastná sestra Hirota, ktorá bola stalkerom Sakury a bola ňou posadnutá. Je to presvedčivá a rozmaznaná žena, ktorej charakter nie je jednorozmerný, a preto ju divák nevníma ako otravnú alebo zápornú postavu. Naohito Fujiki ako Rintaro sebavedomo vedie skrášľovací salón, ale scenár ho sústavne odkláňal do rohu drámy ako slabého, konfliktného a nejasného o zrazu prebudených citoch ku Sakure. Dej drámy dopĺňajú kamaráti Sakury, Shima (Naoko Iijima) a Miki (Nene Otsuka). Shima sa zapletie do aféry s manželom jej najlepšej kamarátky. Miki je v manželstve bez sexu, týraný svojou svokrou. Takmer sa stane obeťou podvodu. Dráma stojí a padá na vystúpení Shinohary. Jej komediálne prevedenie je priame a jej schopnosť okamžite prejsť na dramatické scény je pozoruhodná. Vďaka hercom som prestala po čase premýšľať nad dejom a len som si užívala drámu. Tradične uvediem aj záverečnú pieseň. Na konci každej časti bolo počuť skladbu Star Loveration kapely KERAKERA. Drámu si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU.