Recenzia: Rockin′ on Heaven′s Door vám porozpráva príbehy nevyliečiteľne chorých ľudí v hospici, ktorí si chcú splniť svoje posledné želania

Mima Kolcúnová

Rockin‘ on Heaven’s Door patrí k starším kórejským filmovým kúskom, ktorý vás ale pravdepodobne chytí za srdce a vaše oči nezostanú suché.

Slávny spevák s komplikovanou povahou, Choong Ui, sa pobije v bare a dostane sa do problémov so zákonom. Vďaka svojmu maléru musí ísť vykonávať dobrovoľnícku prácu do zdravotníckeho zariadenia, ktoré poskytuje strechu nad hlavou nevyliečiteľne chorým ľuďom, ktorí čakajú na smrť v príjemnom prostredí. Zariadenie však má finančné problémy a hrozí mu, že ho čoskoro zatvoria. Pacienti, ale aj zamestnanci nevedia, čo majú robiť, aby získali finančnú podporu na svoje pokračovanie.

Choong Ui robí všetko s nechuťou, frfle a len odpočítava dni, kedy bude môcť žiť opäť svojim neviazaným rockerským životom. Okolnosti mu však otvoria vnútorné rany z detstva z obdobia, keď mu zomrela vlastná mama. Začne sa na situáciu pozerať trochu inými očami a v kútiku duše pociťuje stále väčšie nutkanie pomôcť nevyliečiteľne chorým splniť ich posledné sny. Budúcnosť hospicu je v rukách Choong Ui Ho. Je totiž hudobníkom a miestna kapela potrebuje, aby im napísal pieseň. Musí sa však rozhodnúť, či potlačí svoje kariérne ja a stane sa svetovým spevákom alebo pomôže ľuďom pred smrťou, aby si splnili posledné želanie.

Film Rockin′ on Heaven′s Door sme mali stiahnutý v notebooku naozaj niekoľko rokov, ale nikdy nenadišla správna chvíľa, aby sme si ho pustili. Vôbec sme si predtým neprečítali príbeh o čom ten film je, pretože ako fanúšičky kapely FTISLAND sme si ho plánovali pozrieť kvôli Lee Hong Kimu. Príbeh nás naozaj prekvapil, pretože sa na začiatok zdal ako veselý film o hudbe. Celková pointa je ale úplne niekde inde, tak si to poďme spolu podrobnejšie rozobrať.

Na začiatok dávame maličké upozornenie, pretože ak ste citlivej povahy, tak určite budete potrebovať pri sledovaní filmu aj balíček vreckoviek a možno nie jeden. Film je naozaj veľmi smutný, avšak so zábavnými prvkami, čo je však najdôležitejšie, nesie v sebe hlbokú myšlienku. Celý dej sledujete vývin postavy Choong Ui-ho, ktorý sa zmení z nevychovaného grázla na človeka, ktorému záleží na osude ostatných, aj keď to má byť iba na chvíľku. Je možné povedať, že ide o veľmi reálnu situáciu zo života, keď nás isté rany z minulosti prinútia zamyslieť sa nad hodnotami života a prehodnotiť spôsob, ako žijeme. Choong Ui sa postupne spriatelí s pacientmi, ktorí mu rozprávajú svoje ťažké príbehy, čo všetko vo svojom živote pred smrťou ľutujú a z čoho sa vo svoje posledné dni najviac tešia. Pomôže mu to vcítiť sa do druhých a uvedomuje si ako žil doteraz a že všetko to, čo má vôbec nie je podstatné a samozrejmé. Stane sa to najmä vtedy, keď sa dozvedá, že jeho dobrá kamarátka taktiež trpí nevyliečiteľnou chorobu, aj keď mu to celý čas tajila.

Hlavná postava zažíva mnoho smutných a ťažkých rozlúčok na čo sa sám nemôže pozerať. Žije totiž s pocitom, že mu neférovo zomrela jeho matka, z čoho doteraz pociťuje traumu. Hlavnou myšlienkou filmu je to, či človek dokáže posunúť šťastie iných pred svoj vlastný úspech, aj keď ide o ľudí, ktorí už nebudú dlho žiť. Tento dej ukazuje cestu ako nájsť svoj úspech a šťastie aj v iných oblastiach, ak sme nútení alebo rozhodnutí svoju príležitosť nechať odísť. Svoj život ohľadom hudby si hlavný hrdina dokáže nájsť aj v nemocnici, pretože nemocnica má miestnu kapelu, ktorá robí radosť pacientom. Nemusí sa teda nadobro vzdať toho, čo má rád. Musí však myslieť aj na to, že jeho priatelia môžu ktorýkoľvek deň odísť a už ich nikdy viac neuvidieť. Je to naozaj smutný a dojímavý príbeh, ktorý vo vás možno vyvolá emócie o neférovosti, keď na druhý svet odchádzajú nevinní ľudia, pretože nevyliečiteľné choroby postihujú hocikoho. Aby sme nehovorili len o tej smutnej časti, postava Choong Ui-ho má naozaj svojskú povahu a neraz vás poriadne zabaví a úplne odľahčí smutnú situáciu. Verte, že sa budete smiať aj cez slzy.

Je pravdou, že sa príbeh točí hlavne okolo Choong Ui-ho, ale do popredia sa dostávajú aj iné postavy. Dobrovoľníčka Anna, ktorá sa stará o chorých ľudí s láskou a radosťou je veľmi milé, dobré a skromné dievča, ktoré radšej pomôže iným ako sebe. Stvárnila ju herečka Baek Jin Hee, ktorú síce nemáme v obľube, ale do tohto filmu sa skvele hodila. Ďalej vo filme uvidíte malé dievčatko s leukémiou Ha Eun, ktoré stvárnila veľmi šikovná detská herečka Jun Min Seo. Niekedy naozaj dokážeme byť neskutočne prekvapené aké herecké výkonu dokážu podať deti a niekedy sa im nevyrovnajú ani skúsení dospelí herci. Postava, ktorá sa často objavuje vo filme je bývalý zločinec Moo Sung, ktorý má nádor na mozgu. Jeho postava je možno istým spôsobom trochu podobná Choong Ui-mu, pretože ľutuje svoju minulosť a prechádza istou zmenou svojho životného štýlu. Stvárnil ho výborný herec Ma Dong Seok, ktorý snáď ani nemá rolu, ktorá by sa mu nevydarila. Ako posledný hlavný pacient, ktorý je spolu so spominánymi postavami súčasťou nemocničnej kapely Phoenix uvidíte Im Woo He-ho ako postavu Bong Sik-a. Nakoniec veľmi jednoduché vyvodenie, že trouble celebritu si nezahral kto iný ako Lee Hong Ki, ktorému tieto roly naozaj idú viac než čokoľvek iné. Bol to je filmový debut, ale vo veľa projektoch si zahral práve celebritu s takouto povahou, čiže sa dá povedať, že je celkom podobný ostatným, ktoré už hral a videli sme ich. Určite mu nemáme čo vytknúť, pretože na takéto postavy je priam stvorený. Svoj filmový debut teda učinil úspešne. Výborné herecký výkony doplnili tento film do pekného diela.

Film od nás dostáva 8/10. Je pravdou, že koniec dokážete predvídať a dej je veľmi jednoduchý, ale je to naozaj maličká časť zo života, ktorú si možno niekedy neuvedomujeme a sťažujeme sa na vlastné životy, aj keď nám nič nechýba. Určite vás donúti zamyslieť sa nad mnohými otázkami, ktoré sa vám budú vynárať v hlave, ale nebude to strata času. Určite si tento film pozrite, ak máte náladu na niečo dramatické. Fanúšikovia FTISLAND majú tento film za povinnosť, o tom sa nebudeme ani baviť. Uvážte už sami, či si ho pustíte alebo nie, ak áno, tak nám určite napíšte komentár. Nakoniec malý bonus v podobe veľmi dobrého OST z filmu, ktoré si musíte vypočuť tu.