Recenzia: Film My Little Monster o stredoškolskej láske medzi knihomoľkou a impulzívnym chlapcom je peknou bodkou pre školské úlohy Masaki Sudu

Japonský film My Little Monster rozpráva príbeh o dievčati s nosom v knihách, ktoré chce mať najlepšie výsledky, a o impulzívnom chalanovi, ktorý si rád stanovuje svoje pravidlá, ako žiť.

Haru Yoshida (Masaki Suda) je stredoškolský študent, ktorý je vnímaný ako problémový a násilný žiak s nepredvídateľným správaním. Aj keď sa rád baví, nemá žiadnych kamarátov. Do školy nechodí, a tak mu jedného dňa musí jeho spolužiačka Shizuku Mizutani (Tao Tsuchiya) zaniesť domov nejaké dokumenty. Ide o dievča, ktoré sa stále učí, aby malo čo najlepšie výsledky. Je chladná a nespoločenská a rovnako ako Haru, ani ona nemá kamarátov. Návšteva Shizuku u neho doma spôsobí, že o ňu Haru prejaví záujem, a preto začne chodiť do školy. V triede sedia vedľa seba. Netrvá dlho a svojej spolužiačke vyzná lásku.

Film My Little Monster/Tonari no Kaibutsu-kun bol natočený v roku 2018 podľa rovnomennej mangy od Robico. Ide o komédiu a o lásku študentov strednej školy, ktorá zaručene pobaví. Veľmi sa mi páčilo hranie obsadených hercov. Masaki Suda ako Haru je brilantný. Zvládal udržať rovinu medzi tým, ako bol bláznivý a roztomilý. Aj vďaka nemu bol Haru komickým prvkom filmu. Je momentálne jedným z najobsadzovanejších japonských hercov práve pre jeho široký herecký rozsah, skvelý nos na úžasné úlohy a snahu vyskúšať niečo, v čom predtým nebol. Jeho hranie vo filme je zábava, netreba hľadať výraznejšiu hĺbku. Natáčanie si užíval, možno aj preto, že podľa jeho slov je My Little Monster jeho posledným filmom z prostredia strednej školy (v čase natáčania filmu mal 26 rokov). Ysuchiya Tao dokonalo stvárnila Shizuku a odohrala solídne vystúpenie rezervovaného a nie veľmi príjemného dievčaťa, ktoré je v protiklade s Haruovým nadšením. Medzi Haruom a Shizuku som cítila silné prepojenie. Záverečná scéna s hlavnými protagonistami je ako vystrihnutá z klišé romantických filmov, ale tu to sedí. Minimálne s prvou polovicou filmu.

Zásadnú úlohu vo filme malo päť postáv: starší brat Harua Yuuzan Yoshida (Yuki Furukawa), najlepšia kamarátka Shizuku Asako Natsume (Elaiza Ikeda), milostný trojuholník vytvára Kenji Yamaguchi (Yuki Yamada) a na štvoruholník ho zmení Chizuru Oshima (Minami Hamabe) alebo strýko Harua Mitsuyoshi Misawa (Mokomichi Hayami). Maličké úlohy si tu zahrali otec Harua a Yuuzanu Taizou Yoshida (Shiro Sano), ďalší spolužiak Sohei Sasahara (Gaku Sano) a učiteľka (Iriyama Noriko). Najväčší priestor v pozícii vedľajších úloh získali Furukawa Yuki a Yuki Yamada. Druhý menovaný si obľúbil hrať úlohy, v ktorých dievča nedostane, čo ma hnevá. A aj keď predviedol skvelé herecké podanie, jeho postava mi prišla manipulatívna a nie veľmi príjemná.

Ako je teda jasné, hlavný príbeh sa zaoberá láskou Shizuku a Harua, ktorí sú ako protipól jeden druhého. Jeho obavy, strach a slabosť vzbudili v Shizuku materinské inštinkty. Počas filmu s ním súcitíte, pretože si prešiel ťažkým obdobím a nemá kamarátov, pretože je nevyspytateľný. Nevzdáva sa a divák mu praje, aby bol prijatý a vážený. Film je takisto o priateľstve. Kým Haru túži po priateľoch, Shizuku má pocit, že priateľov nepotrebuje, pretože ľudia ju dokážu zhodiť, sklamať a ublížiť jej. Haruov svet spôsobuje, že Shizuku sa mení a zisťuje, že potrebuje kamarátov. Vtedy do jej života prichádza Asako. Je to pre ňu veľmi dôležitý moment v jej vnútornom raste. Haru si musí upratať svoje rodinné vzťahy. Musí si uvedomiť, že pred problémami nemôže donekonečna utekať len preto, že sú nepríjemné.

Film je komédiou najmä v prvej polovici, postupne dej spomaľuje tempo. Dej však nenudí. Na začiatku filmu teda môžete nájsť scény, ktoré sú prehnané alebo ako keby vystrihnuté z anime. Spomeňme, ako sa pri bitke niekto trikrát otočí vo vzduchu, ako Haru dopadne na posteľ dole hlavou s rozpaženými rukami, ako je Shizuku počas kráčania do školy odrazu vtiahnutá do kríkov, v šoku roztiahne ruky a vyletí jej kniha do vzduchu ako v anime. Určite si film pozrite. Ide o veselú romantickú komédiu s dejom zo strednej školy. Takže ak vyberáte film na príjemné posedenie a komédiu, toto je to pravé pre vás. Zabudli sme na soundtrack? Nie. Počas filmu zneli rôzne piesne speváčky Kany Nishino. Napríklad aj moja obľúbená Best Friend. Ale na záver sme počuli skladbu I Love You. Odporúčam nevypínať film s príchodom titulkov, pretože počas nich sa odvíja príbeh o niekoľko rokov neskôr. Film si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU.