Recenzia: Hey Teacher, Don’t You Know? je o láske medzi autorkou máng a jej priateľom, ktorý v reálnom živote ani nemôže existovať

Pozrime sa bližšie na túto japonskú drámu o láske medzi neskúsenou tvorkyňou mangy a populárnym a charizmatickým kaderníkom, ktorú si zvládnete pozrieť aj za jeden deň.

Hanai Aoi (Baba Fumika) tvorí populárne a milované mangy. Pri svojej tvorbe sa orientuje na romantiku. Svojej práci je oddaná natoľko, že nemá žiadny sociálny život. Pracuje od rána do večera, vďaka čomu je jednou z najpopulárnejších autoriek. Napriek tomu, že píše o láske, vo vzťahu ešte nikdy nebola. A jej editor to rád prízvukuje. Opakovane. Hanai je otrávená z rečí svojho editora a zvolí prechádzku. Vo výklade obchodu si všimne, že vyzerá, ako keby jej vlasy boli v tajfúne. Keďže sa Hanai úplne pohrúžila do práce, zabudla sa starať o svoj zovňajšok. Vkročí do kaderníctva, kde pracuje Kido Riichi (Akaso Eiji). Ide o populárneho a šarmantného kaderníka, ktorý jej sľúbi, že ju ostrihá tak, že sa jej to bude páčiť. Hanai si veľmi skoro uvedomí, že jej je Riichi sympatický a začne k nemu pociťovať lásku. Riichi sa do Hanai zaľúbi takmer okamžite a po ostrihaní vlasov ju pozve na rande. Začnú spolu chodiť, ale kvôli jej oddanosti práci nie je schopná sa s Riichim stretnúť a rozprávať, ako to robia ostatné páry. Riichimu to neprekáža, pretože v nej vidí seba a je odhodlaný urobiť všetko pre to, aby vzťah udržal.

Dráma Hey Teacher, Don’t You Know?/Nee Sensei, Shiranai No? pochádza z roku 2020 a má šesť častí, každá z nich trvá 25 minút, takže ju môžete zvládnuť s prestávkami za deň. Vznikla na motívy rovnomennej mangy od Aya Asano. „Perfektný priateľ nepije. Nefajčí. Nepodvádza. Neexistuje.“ Takto by sa dráma dala zhrnúť do jednej vety. Drámu ste možno postrehli aj vy po tom, čo vám ju odrazu ponúkol YouTube tak ako v mojom prípade a v prípade mnohých v sekcii komentárov pod prvou časťou príbehu. Drámu som vnímala vlažne. Je krátka a nič zásadné nerieši. Postava Hanai Sensei je nezávislá hrdinka. Či už je to japonská dráma alebo film, často vidíme mužského predstaviteľa, ktorý je pohrúžený do práce a na vzťah či rodinu nemá čas. Tu ide o oboch predstaviteľov, ženská predstaviteľka je dokonca väčší pracant ako muž. Čo robí drámu zaujímavou, že tu máme autorku mangy, ktorá sa orientuje na ľúbostné príbehy a sama nemá s láskou žiadne skúsenosti. A ani jej to podľa počtu odpracovaných hodín nechýba. V jej mysli je nonstop len jej práca. A keď nepracuje, tak si zapamätáva momenty, ktoré neskôr v mange použije.

Pár slov k hlavnému mužskému predstaviteľovi. Chápem, že diváčky rady vidia mužského predstaviteľa zbožňujúceho svoju priateľku, ale Riichi bol už trošku veľa. Je predstaviteľom nerealistického partnera. Riichi je populárnym mužom, ktorý môže mať hocijakú partnerku, ale on si vyberie o seba sa nestarajúcu Hanai. Je to síce znak toho, že má dosť povrchnej vonkajšej krásy, ale ak Hanai ignoruje jeho správy kvôli práci, na poslednú chvíľu s ním zruší stretnutia kvôli práci a pred tým, ako by malo dôjsť k intímnej chvíli, ona zaspí a Riichi ju stále považuje za roztomilú, ja tomu neverím. Keď sa mu Nanase Hoshino (Yahagi Honoka) hodí okolo krku a on ju odtisne, preukazuje vernosť. Keď ale v ďalšej scéne ukazuje Nanase fotky Hanai a hovorí jej, aká nevinná je jeho priateľka a ako sa cíti šťastný, že je s ňou, ani tomu neverím. Čo je skvelé na tom byť vo vzťahu s človekom, ktorý na vás nemá čas? Čo je reálne na tom, že prvé, čo Hanai po ich prvom sexe urobí, že si vezme zápisník a všetko zapisuje? Takýto vzťah by nikto nechcel. Vzťahy takto nefungujú. Nehovoriac o tom, že muži ako Riichi neexistujú. A ak áno, tak sú stopercentne zadaní alebo gayovia. Dúfam, že dievčatá, ktoré čítajú túto mangu, pochopia, že takto muži nefungujú.

Zaujímavo je podané spracovanie drámy. Dráma trvá menej ako tridsať minút, z toho dvadsať minút sa pozeráte na tú istú situáciu z dvoch uhlov pohľadu – z jeho a z jej. Toto opakovanie scén môže viesť k postupnému nezáujmu o drámu. Ale keďže to má len tridsať minút, dá sa to zvládnuť. Ostalo mi záhadou, kam zmizli jej kamaráti a editor. Na začiatku drámy sme ich videli a na jej konci ani nevieme, že niekedy v dráme účinkovali. Odporúčala by som túto drámu? Ak vyslovene nemáte nič na práci a potrebujete únik z reálneho sveta okolo vás, toto je to pravé. Je tam kúsok romantiky a jednoduchý dej. Inak ak si túto drámu nepozriete, o nič neprídete. Za mňa dve hviezdičky z piatich. A je tu čas na tradičné spomenutie piesní. Na začiatku každej časti znie pieseň Sunny dua Maruritoryuga a na konci bolo počuť skladbu LOVE kórejskej speváčky menom Bolbbalgan4. Drámu si môžete pozrieť s anglickými titulkami TU.