Recenzia: Switch Girl!! je strelenou komédiou o dievčati, ktoré v súkromí vystupuje inak ako medzi ľuďmi

Komediálna dráma Switch Girl!!, pochádzajúca z klasiky japonskej kinematografie, rozpráva príbeh o stredoškoláčke, ktorá patrí k najpopulárnejším na škole. Doma sa nestará o zovňajšok. Nikto v škole o tom nevie. Strach, že sa tajomstvo prevalí, nastane, keď sa do jej paneláku nasťahuje nový spolužiak.

Nika Tamiya (Mariya Nishiuchi) je populárna a všetkými zbožňovaná študentka na strednej škole. Má ambície stať sa modelkou a chlapci jej padajú k nohám. Zdá sa byť štýlová a perfektná. Nikto by nepovedal, že žije neškodný dvojitý život. Doma je neporiadna, strapatá a prdiaca. Rodina to vie a ľúbi ju takú, aká je. Akonáhle príde domov zo školy, dá si vlasy do gumičky, nasadí okuliare, grgne si alebo prdne a celý večer pozerá TV. Jej tajomstvo začne mať trhliny, keď sa do paneláku, v ktorom Nika býva, nasťahuje nový spolužiak Arata Kamiyama (Ren Kiriyama). Dvojica sa spoznáva a netrvá dlho a zaľúbi sa do seba.

Dráma Switch Girl!!/Suichi Garu!! pochádza z roku 2011 a má 8 častí, každá trvá do 30 minút. Natočená bola podľa rovnomennej mangy od Natsumi Aida. Počas pozerania drámy s jednoduchým dejom sa pripravte na prehnané herectvo, občasný pocit trápna, dávku humoru a na pocit, že sa pozeráte na anime so živými hercami, k čomu prispievajú pridané efekty a zvuky. Pripravte sa na scény, pri ktorých sa odhaľuje spodná bielizeň, ale intímne miesta sú prekryté postavičkou Neko. Dej sa zameriava na životný štýl Niky a začiatok jej ľúbostného života. Keďže dráma bola krátka, vývoj vzťahu Niky a Aratu bol rýchly, ako aj ich vnútorný rast. V roku 2012 vznikla druhá séria Switch Girl!! 2 s ôsmimi polhodinovými časťami, kde postavy pokračovali vo svojom raste, konkrétne sa séria zameriava na posunutie ich vzťahu na vyššiu úroveň. Nie iba Nika má tajomstvo, ale aj Arata. Nie tak veľké, ale okuliare, ktoré mu skresľujú tvár, nosí zámerne, aby sa nestal populárnym. Nika a Arata si sľúbia, že svoje tajomstvá nikdy neprezradia, ale to by tu nemohla byť jej najlepšia kamarátka Ninohara Ryoko (Rikako Sakata).

Herectvo Mariye Nishiuchi bolo fenomenálne. Jej transformácia medzi verziou v škole a mimo nej je úchvatná. Hrala presvedčivo a snáď každým svalom na jej tvári. Jej vnútorný dialóg bavil. Myslím si, že v každom z nás sa objavuje Nika. Každý z nás máme pracovnú a domácu verziu. Keď sme v spoločnosti ľudí, ktorí nie sú naši priatelia, chceme vyznieť čo najlepšie a pri zoznamovaní chceme zanechať čo najlepší dojem. Doma sa naopak chceme cítiť uvoľnene a príjemne. Ren Kiriyama zahral úlohu Aratu oproti Nike dospelejšie, keď je z neho spoľahlivý partner. Arata však nebol muž, ktorý často prejavoval emócie a skôr bol rezervovaný. Ako jeden z mála poznal skutočnú stránku Niky. Spolu im to ladilo a mali úžasnú chémiu. Vedľajšie úlohy skvelo dopĺňali dej a spôsobovali, že príbeh nebol nudný, ale opäť je nutné povedať, že hlavná dejová línia sa zaoberá Nikou a Aratom, ostatné postavy sú tam, aby to nebolo prázdne. Spomeňme sestru Niky Riku (Ayaka Ikezawa), ktorá vedie rovnaký životný štýl ako Nika, mamu Niky Chizuru (Sonomi Hoshino) či spolužiakov Masamune Hiroto (Syo Jinnai) a Meika Kizaki (Tsugumi Shinohara). Nevýhodou bolo, že ostatné príbehy ostali nedokončené. Soundtrack bol tiež zábavný, spomeňme, že na konci znela pieseň Love Brick speváčky Nany Mizuki (v druhej sérii od nej znela pieseň Happy Go Round). Odporúčam drámu? Áno. Ak sa chcete zasmiať, nevadia vám trápne momenty, neprekáža vám štýl humoru anime v hranej podobe, chcete vidieť romantiku a nehľadáte nič zložité. Drámu si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU, jej pokračovanie TU.