Recenzia: The Liar And His Lover odkrýva dojímavý príbeh lásky medzi speváčkou a textárom

Mnohí z vás zrejme poznáte predovšetkým kórejskú verziu s Joy z Red Velvet v hlavnej úlohe, my sa však pozrieme na pôvodný japonský film. Ráčte vstúpiť do sveta hudby a lásky.

Ogasawara Aki (Takeru Sato) je textárom kapely Crude Play. Bol aj jej basgitaristom, ale keď riaditeľ nahrávacej spoločnosti Takagi (Takashi Sorimachi) podpísal s kapelou kontrakt, členom povedal, že ich piesne budú nahrávať profesionálni umelci a členovia budú hrať na playback, Aki požadoval, aby ho nahradil Shinya (Masataka Kubota). Akiho kamaráti sú s kapelou slávni a Aki píše jeden hit za druhým. Keď sa rozíde so svojou priateľkou Maki (Saki Aibu), ktorá mala aféru s Takagim, dostane sa do depresií a stratí to, kým bol. Jedného dňa školáčka Riko Koeda (Sakurako Ohara) počuje Akiho hmkať si pri rieke melódiu a zaľúbi sa doňho na prvý pohľad. Aki so vzťahom súhlasí, aj keď o Riko nemá záujem. Páči sa mu, že má priateľku, ktorá nepracuje v hudobnom priemysle. Pre tento dôvod jej nepovie, kým v skutočnosti je a zakáže jej spievať. Pre Riko je náročné nespievať, keďže sama je členkou malej kapely a je vynikajúcou speváčkou, ktorú si všimne Takagi.

Film The Liar And His Lover/Kanojo wa Uso o Aishisugiteru vznikol v roku 2013 a bol natočený podľa rovnomennej mangy od Kotomi Aoki. Film nemá tak jednoduchý dej, ako by sa mohlo zdať, a postavy sú veľmi farebne vykreslené. Ide o muzikálny film, takže sa pripravte na mnoho hudby, predovšetkým balád. Romantika, ktorej centrom je hudba, víťazí aj tak, že emócie nie sú zobrazené v smiešnej forme, ale prejavujú sa v tichu či v pohľadoch. Aki vás prinúti pochybovať, že prostredníctvom neho dostanete klasický romantický príbeh. Ide o postavu, ktorá nemá zo začiatku takmer žiadne city. Obklopuje ho melanchólia, existenciálna kríza, stav podobný depresii, k čomu nadväzuje aj prvé stretnutie s Riko, keď voči nej nič necíti. Tušíme však, že jeho postava sa bude meniť a že sa neskôr v príbehu Riko dozvie o jeho klamstve. Dej ukazuje, že od zápletky môžeme očakávať veľa. Príbeh má viac zvratov, ako by ste normálne od filmu mohli čakať. Vo filme sa nachádza množstvo postáv, ktoré sa, ako dej pokračuje, postupne strácajú a ostáva len ústredná dvojica, čo je škoda, pretože Shinya Shinohara (Masataka Kubota) mal potenciál byť zápornou postavou, ale vieme toho o ňom veľmi málo, aby sme sa o jeho príbeh zaujímali. Páčil sa mi Shun Sakaguchi (Shohei Miura), ktorý často pôsobil ako medzník medzi ústrednou dvojicou.

Takeru Sato zobrazil rezervované vystúpenie, ktoré dokázal z času na čas odhodiť veľmi šikovne. Aki sa niekedy môže zdať chladný, ale veľmi skoro zistíme, že je to niečo ako spôsob sebaochrany, keďže v skutočnosti ide o emotívneho muža. To sa zobrazuje predovšetkým v hudbe. Piesne sú príjemné a skomponované pre všetky generácie divákov. Aj príbeh je dospelý a končí na dvakrát. Prvýkrát, keď sa začnú prehrávať titulky. Tu väčšina ľudí vypne. Treba si však počkať na ich koniec a vidieť záverečnú scénu, ktorá má byť alternatívou (v čase natáčania sa manga stále písala). Sakurako Ohara bola vybraná spomedzi 5000 uchádzačiek o úlohu Riko. Zvládla svoj herecký debut bez problémov. Stelesnila tínedžerský aspekt svojej postavy, ktorý sa miešal s postojom vyspelým na jej vek. Jej účes na štýl hríbika bol tak utešený. Sakurako okamžite očarí svojím spevom a hlasovým rozsahom. Akiho opatrnosť niekedy vytvára medzi dvojicou určitú vzdialenosť, čo však prináša do deja väčšiu prirodzenosť. Dej si zaslúži pochvalu aj za nepridanie zbytočnej drámy na záver filmu. Určite sa počas deja musíte popasovať s dávkou melanchólie, ktorá je zobrazená v jemnej rovine.

Odporúčam tento film? Rozhodne. Pre jeho muzikálnosť, reálne zobrazenie lásky a unikátny príbeh. Musím však upozorniť, že dej je občas pomalý, môže nudiť, preto neodporúčam pre tých, ktorí hľadajú niečo dravé a akčné. Taktiež to nie je vyslovene komédia, skôr je určený na oddych. Za zmienku stojí pieseň Sayoanara No Junbi Moudekiteita, ktorú nahrala kapela vo filme Crude Play. Pieseň spieva Shohei Miura. Na záver filmu znie pieseň od herečky v hlavnej úlohe Sakurako Ohary Chippoke na Ai no Uta. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU. Ak si chcete pozrieť aj inú verziu, v roku 2017 vznikla kórejská The Liar and His Lover s Joy zo skupiny Red Velvet a Lee Hyun Woom v hlavnej úlohe.