Recenze: Seriál Search vás přenese do demilitarizované zóny. Navíc nešetří mrazivou atmosférou a skvělými hereckými výkony

Tentokrát se vydáme mezi vojáky a to přímo do demilitarizované zóny. Budeme pátrat, hledat pravdu, odhalovat stíny minulosti a občas se i bát. Naštěstí budeme mít po boku věrnou psí pomocnici Mac.

Seriál Search mě začal zajímat už před premiérou. Líbilo se mi obsazení, které bylo z části dost neokoukané, zajímavé prostředí demilitarizované zóny, děsivá tajemství, akce, upoutávky a samozřejmě naznačený děj. Dostala jsem chuť na něco, co je od romancí na hony vzdáleno a u čeho občas vyjeknu strachem či rozrušením. Chtělo to seriál vhodný tak trochu i pro chlapy.

Jelikož jsem bábovka a na horory mě moc neužije, první díly mě docela vyděsily. Tajemná, až mrazivá atmosféra, děsivá tma, něco, co připomínalo podivné mutanty nebo snad ještě lidi… Přiznám se, že jsem měla husí kůži a mráz mi běhal po zádech. Přesto musím říci, že mě ten tajuplný příběh seržanta Yong Dong Jina, jenž se už nemůže dočkat propuštění z armády, a jeho kolegů, chytl od samého začátku. Kromě toho mám ráda psy, takže jsem si okamžitě oblíbila i vojenské psy Lea a psí důchodkyni Mac.

Jak už to bývá v korejských seriálech zvykem, všechno souvisí se vším a téměř vždy přijdou na řadu stíny minulosti, které se někdo snaží skrýt. Tentokrát se je vehementně snažil schovat kongresman Lee Hyuk, který alespoň zpočátku působil jako příkladný hrdina.

Zvířata a děti vylepší každý seriál a my tu kromě vojenských psů, máme také malou a zvídavou holčičku, která žije v místní vesnici a jejíž máma kdysi působila u protiteroristických jednotek. Obě dvě také maličko zamíchají s dějem a seržant Yong má hnedle malou roztomilou ctitelku, která je až moc smělá na to, kde žije. Korejci jsou prostě rafinovaní. Vědí, jak udržet diváky v šachu a napětí. A když se ztratí dítě, co si budeme povídat…

Nebudu prozrazovat detaily, ale zaměřme se na hlavní postavy. Hlavní hrdina seržant Yong má jít každým dnem do civilu a doufá, že tu poslední akci zvládne a bude se moct zase věnovat veterině. Herce Jang Dong Yoona jsem si oblíbila už v seriálu The Tale of Nokdu, protože opravdu umí hrát, je sympatický, neokoukaný a pro tuhle postavu usilovně trénoval a zajímal se o výcvik psů. V rozhovorech tvrdil, že se díky Search zase vrátil na vojnu. Ačkoli v seriálu nenajdete žádnou sladkou romanci, já přesto jednu objevila. Dong Jin a Mac jsou prostě parádní dvojka, která nemá chybu. Pokud si je zamilujete tak jako já, budete na konci určitě slzet (budu za potvoru a neprozradím, zda půjde o slzy radosti nebo smutku).

Další zajímavou postavu ztvárnila Krystal. Nadporučík Son Ye Rim ze střediska KCST, kdysi s Dong Jinem chodila, tak to mezi nimi zpočátku trochu skřípe, nicméně je to odvážná a silná mladá žena, která touží poznat pravdu. I tuto herečku mám ráda a její herecký výkon mě zcela uspokojil. Ostatní herce jsem až na Yoon Parka neznala a to je v tomto případě jen dobře. Tohle je totiž seriál, u něhož je mnohem lepší soustředit se na příběh, celek a všechna ta tajemství a nebezpečí. Není čas se rozplývat nad známými herci. Zaručuju vám však, že se nebudete nudit a i když pár věcí můžete předvídat, pořád je tu dost překvapení, milých i nemilých. Počet dílů, rychlé tempo, dostatek akce, výborné herecké výkony a místy až děsivá hudba, jsou dalšími plusy. Pokud toužíte po změně a chcete vidět jeden z nejpůsobivějších seriálů roku 2020, určitě Search vyhledejte.

České titulky naleznete zde.