Recenzia: Kimi wa Petto sa snaží zobraziť intimitu sŕdc dvoch ľudí

Japonská romantická dráma Kimi wa Petto je remake drámy z roku 2003 o žene, ktorá v kartónovej krabici nájde muža, ktorého prichýli u seba pod podmienkou, že bude hrať jej psa.

Príbeh je o 29-ročnej Iwayi Sumire (Iriyama Noriko), ktorá má zlý deň. Po piatich rokoch sa s ňou rozišiel jej priateľ, keď sa schyľovalo k svadbe (aj keď Sumire ho odmietla skôr ako on), a v práci bola premiestnená z redakcie novín so správami zo zahraničia na iné oddelenie, pretože udrela svojho šéfa, ktorý mal v stave opitosti narážky. Sumire situáciu rieši alkoholom a počas cesty domov si spomenie na šteňa, ktoré bolo na predaj v obchode neďaleko jej bytu. S nádejou dúfa, že šteňa v krabici pred jej bytom nájde. Keď otvorí krabicu, zbadá schúleného a zbitého muža, ako sa na ňu pozerá. Keďže Sumire je opitá, spletie si 20-ročného tanečníka moderného tanca Godu Takeshiho (Shison Jun) s jej obľúbeným psíkom z detstva Momom. Takeshi sa do krabice schoval pred útočníkmi. Sumire sa pred ním rozplače a na chodbe bytu ho pobozká. Od toho okamihu začne medzi dvojicou bizarný a nádherný vzťah, keď Sumire dovolí Takeshimu bývať s ňou len pod podmienkou, že bude jej psíkom. Dokonca ho volá Momo. Každý deň dvojica trávi spolu a ich vzájomná náklonnosť sa mení na niečo silnejšie. Aby to ale nebolo také jednoduché, do života Sumire príde expriateľ Hasumi Shigehito (Takezai Terunosuke) a Fukushima Shiori (Yanagi Yurina), ktorej sa páči Hasumi.

Dráma You’re My Pet/Kimi wa Petto pochádza z roku 2017 a je remake rovnomennej drámy z roku 2003. V tej verzii si v hlavných úlohách zahrali Matsumoto Jun a Kato Koyuki. Existuje aj kórejská verzia z roku 2011, You’re My Pet/Neoneun Pet, kde sa v hlavných úlohách predstavili Kim Ha Neul a Jang Geun Suk. Drámy sú natočené podľa mangy Kimi wa Pet autorky Ogawa Yayaoi. Remake je vynovenou a modernejšou verziou originálu. Opísala by som ho ako jasnejší, roztomilejší a sladší. K prvému spracovaniu však prechovávam úctu. Remake má 16 častí, každá trvá 45 minút. Herečka Iriyama Noriko zobrazila Sumire-chan veľmi uveriteľne, s množstvom emócií. Skutočne dokázala priniesť jemnosť svojej postavy spôsobom, že ju divák má rád. Sama som sa pristihla pri tom, že som v niektorých scénach plakala s ňou. Shison Jun je skvelým hercom a výborným tanečníkom. Takeshi má mnoho stránok, ktorými dokázal Shison vdýchnuť život. Dvojica je oproti pôvodnej dvojici dynamickejšia a intímnejšia v zmysle, že je dotykovejšia – viac sa objíma a rozhodne je v nej viac bozkov. V žiadnom prípade to nie je na úrovni západných drám, ale dochádza k väčšej intimite a bozky sú prirodzenejšie.

Pre niekoho môže byť dej nepríjemný. Priznám sa, že aj ja som z popisu deja mala obavy. Postupne som si však počas pozerania drámy uvedomila, že pán a pes je len fasáda, kým sa dvojica do seba nezaľúbi. Sumire a Takeshi sú obaja osamelí a zlomení ľudia, ktorým sny a nádeje boli pošliapané tými, ktorí ich mali chrániť. Majú porozumenie pre seba, Takeshi sám priznal, že potrebuje byť potrebný, preto z toho dôvodu ostáva so Sumire. A ona ho úprimne potrebuje. Nádherným okamihom je, keď si aj on uvedomí, ako ju potrebuje. Aj keď dráma učí o intímnosti vzťahu, o tom, ako si dvaja ľudia majú byť blízki, ani raz nedochádza ku sexu. Ide čisto o intimitu dvoch sŕdc a duší. Čo môže pre diváka byť ďalším problémom, je vekový rozdiel, ktorý je v japonských drámach pomerne bežným javom. Kým sú obaja dospelí, neprekáža mi to. Ďalším pomerne rozšíreným faktom v ázijských drámach je rodinný člen, ktorý pripomína hlavnej postave, že nastáva čas vydať sa/oženiť sa a založiť si rodinu. Takou postavou je staršia sestra Sumire. Čo však hladí na duši, poteší a aj sa divák zasmeje, je sledovanie priateľstva Sumire a Yuri (Kayo Noro) a jej dcérky Ren (Sonomi). Postava, ktorá mi liezla na nervy, je Sumirin ex. Ako dráma pokračovala, jeho prítomnosť stále viac nudila. Nebola som fanúšik ich spoločných scén.

Je to zábavná, jednoduchá a pomalá dráma, ktorá obsahuje scény s alkoholom, vykladá sa tu tarot, niektoré scény zaváňajú sexom, sú tam náznaky depresie a je tu koncept človeka, ktorý sa má správať ako pes. Ale len naoko. Drámu som si užívala a rozhodne ju odporúčam. Je to oddychovka, ktorá neurazí, ale poteší. Na začiatku každej časti znie pieseň Rainbow Rain skupiny Yumemiru Adolescence. Na jej záver si vypočujete pieseň Love Song speváčky Kaji Hitomi. Drámu Kimi wa Petto si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU