Recenzia: Perfect Crime je snaha o drámu s nádychom odplaty, ktorá prešla do šedi japonských príbehov

Z názvu môže japonská dráma Perfect Crime znieť ako príbeh s kriminálnou zápletkou, v skutočnosti ide o romantickú snímku o odplate zaľúbeného muža, ktorá mala potenciál, ale divný dej.

Kaori (Reina Triendl) pracuje ako interiérová dizajnérka. Už roky sa nachádza v tajnom vzťahu so svojím šéfom Fuyukim (Hidekazu Mashima). Fuyuki je ženatý. Ich vzťah nemá žiadnu budúcnosť, napriek tomu Kaori vzťah udržiava a ľúbi ho. Jedného dňa do jej života vstúpi Haruto (Dori Sakurada). Taktiež interiérový dizajnér, ktorý prišiel do Japonska z New Yorku. Haruto veľmi rýchlo spozná, že dvojica má aféru. Kaori a Haruto začnú spolu pracovať. Osud Kaori sa jeho príchodom začína meniť.

Dráma Perfect Crime/Pafekuto Kuraimu pochádza z roku 2019, má 10 častí, ktoré majú po 25 minút, takže sa na ňu dokážete pozrieť v priebehu jedného večera, ak máte čas a náladu. Natočená je podľa mangy Perfect Crime od Ririo. Zo začiatku sa mi dráma nepáčila. Nedokázala som pochopiť aféru Kaori a to, ako sa dokázala okamžite zaľúbiť do Haruta. Kaori pôsobila ako naivná a poddajná žena mysliaca neustále na sex v momente, ako jej niekto preukáže čo len trošku lásky. Ale keďže ide o snímku podľa smut mangy, iné sa ani očakávať nedá. Aj keď z nej bolo občas cítiť silnú ženu, niekedy som len krútila hlavou. Dráma začne byť zaujímavá, keď sa do deja pripletie Haruto a nasleduje zobrazenie udalostí, ktoré sa diali predtým, ako spoznal Kaori. Divák sa dozvie viac o jeho citoch k Miwe, manželke Fuyukiho. Bolo zaujímavé sledovať jeho osobnosť, ako prišiel do Japonska s cieľom zničiť Kaori, ktorá ničila manželstvo, a Miwu, ktorú Haruto zbožňoval a bol pre ňu ochotný urobiť čokoľvek. Ironicky však nedokázal urobiť viac a skončilo to obavami o Kaori, ku ktorej si budoval vzťah. Časť drámy, kde sa myšlienky Kaori a Haruta prelínali, bola veľmi milá. Mimochodom, pár slov k názvu. Netuším, prečo sa dráma volá Perfect Crime, v dráme sa neobjaví nič vo význame hraničiacom so zákonom.

Napriek obrovskému potenciálu dráma v sebe nesie slabé prevedenie. Ide predsa o drámu s odvetou! Aj keď bol obsah veľmi dobrý a hlboký, chod drámy bol občas nudný. Napriek tomu, že ide o veľmi krátku drámu. V deji som videla veľký potenciál, ktorý sa mohol naplno rozvinúť. Podané herectvo neotravovalo, ale zároveň ani veľmi neohúrilo. Chcela som viac dramatických scén, viac momentov, keď sa mi od napätia zastaví srdce, či viac dialógov, keď by som mala motýle v bruchu. Chcela som viac emócií. Spôsob, akým Fuyuki obhajoval svoju neveru, bol zvláštny – on miluje obe a to, čo robí, je úplne prirodzené. Čo ma bolelo, že Miwa slepo svojho manžela milovala a ostávala pri ňom aj napriek tomu, že vedela, že ju podvádza. Bol to chaos, z ktorého som vôbec nemala príjemný pocit. Bola to dráma dotvorená len na polovicu, napriek tomu som rada, že som drámu videla. Drámu odporúčam, ak máte radi vášnivé drámy bez väčšej zápletky alebo ak sa nudíte. Alebo ju odporúčam, ak ste fanúšikmi Dori Sakuradu, ktorý tu rozhodne vynikal a ktorý často prijíma úlohy v tomto type drám. Prečo som to potom pozerala? Pretože ma japonská kinematografia baví a oddychové drámy mám rada a bola som zvedavá, čo to je. Neľutujem to. Ak hľadáte väčšiu hĺbku a oslnivejší herecký prejav, toto vás zrejme nenadchne. Z desiatich hviezdičiek by som jej dala šesť a pol. Na záver každej časti znela pieseň Bubble kapely BAND-MAID. Drámu si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU. A tu ponúkam pekný krátky edit.