Recenzia: Spoznajte vďaka mange [Moje hvězda] skazenú stránku japonského šoubiznisu, v ktorom sú lži tou najefektívnejšou zbraňou

Alena Häringová

Rozmýšľali ste niekedy, aké by to asi bolo, ak by ste sa narodili ako dieťa idol celebrity? Nová manga z portfólia vydavateľstva CREW vám ukáže, na čo všetko by ste v takom prípade mali byť pripravení.

V spolupráci s vydavateľstvom CREW vám web Asianstyle.cz prináša recenziu na mangu [Moje hvězda] (japonsky: Oshi no Ko), ktorá od roku 2020 vychádza vo Shueisha Weekly Young Jump. Mangu píše autor Aka Akasaka a kreslí ju manga umelkyňa Mengo Jokojari (japonský prepis: Yokoyari). Doposiaľ vyšlo 14 tankōbon zväzkov tejto mangy. Vydavateľstvo CREW ju do svojho portfólia zaradilo v apríli 2024.

Goró je mladý gynekológ a pôrodník vo vidieckej nemocnici, kde sa nikdy nič zaujímavé nestane. Radosť do jeho všedných, nudných dní mu prináša sledovanie vystúpení idol skupiny B-KOMAČI, najmä jej líderky Ai Hošino. So skupinou ho prvýkrát zoznámila pacientka menom Sarina ešte v dobe, keď bol v nemocnici ešte len na praxi. Sarina trpela ťažkou chorobou a snívala o tom, že v budúcom živote sa z nej stane idol. Keď Sarina svojej chorobe podľahla, Goró na ňu nikdy nezabudol. Skupinu B-KOMAČI ako horlivý fanúšik naďalej podporuje. Jedného dňa sa však osudy Goróa a Ai nečakane prepletú spôsobom, aký by ani jeden z nich nečakal.

Goró je totiž poverený, aby pomohol priviesť na svet deti – dvojčatá, ktoré len 16-ročná Ai čaká. To, že jeho prvé stretnutie s jeho obľúbeným idolom bude vyzerať práve takto, by Goró nečakal ani vo sne. Celá situácia je starostlivo držaná v tajnosti, keďže tehotenstvo Ai by mohlo vážne ohroziť nielen jej kariéru, ale aj kariéru celej skupiny B-KOMAČI. V deň pôrodu však Goróa zabije stalker, a tak sa mladý doktor po svojej smrti reinkarnuje… ako jedno z dvojčiat, ktoré Ai Hošino porodila!

A tak Goró žije svoj nový život ako syn Ai pod menom Aqua (Aquamarine) Hošino aj so svojou sestrou Ruby Hošino. Ai sa krátko po pôrode vráti k práci. Nikto nič netuší. Aqua a Ruby sú vedení ako deti manažéra B-KOMAČI a jeho ženy. Prejdú štyri roky a nikto, ako sa zdá, stále nič netuší až do chvíle, kým pri dverách nezazvoní ten istý stalker, ktorý pripravil Goróa o život. Ai útok neprežije a samotný stalker spácha samovraždu. Aqua, ktorý od narodenia disponuje spomienkami a vedomosťami zo svojho minulého života, je presvedčený, že za všetkým stojí ich biologický otec, ktorého identitu Ai nikomu nikdy neprezradila. Roky ďalej plynú a dvojčatá časom vstúpia do sveta šoubiznisu s cieľom ich otca vypátrať a pomstiť sa mu za všetko, čo im a ich matke spôsobil.

Aké dojmy máme zatiaľ z mangy [Moje hvězda] my? Vzhľadom na to, že sa jej príbeh točí okolo sveta idolov, tak vizuál, ktorým disponuje, tomu patrične zodpovedá už na prvý pohľad. Čitateľa v jednotlivých paneloch zaujme skutočne krásna, detailná kresba i dizajn postáv.

Prvý zväzok mangy taktiež ponúka skutočne štedrú nádielku kapitol, a to celkom desať! Samotný dej sa v nich rozvíja veľmi rýchlo a nájdete v ňom veľa prekvapivých zvratov. Obsahuje tiež mnoho pasáží, ktoré čitateľa chytia za srdce, nútia ho vytvárať si rôzne teórie či možné scenáre toho, čo sa stane ďalej. Skrátka, manga svojho čitateľa účinne drží v napätí!

Čím [Moje hvězda] rozhodne má potenciál zaujať skutočne široké publikum je aj to, že nejde len po povrchu. Neukazuje čitateľovi iba ten zdanlivo bezchybný, dokonalý život idolov plný splnených snov, žiarivých úsmevov, srdiečok a vzdušných bozkov. Ponúka mu tiež akúsi sondu do zákulisia zábavného priemyslu, ktoré je v porovnaní s tým všetkým vyššie spomenutým plné samých klamstiev, podvodov, nekalých praktík, krvi, potu i sĺz. Mohli by sme to chápať aj ako akúsi kritiku na zidealizovanú a falošnú realitu, ktorú idoli celému svetu prezentujú a predávajú so šťastným, širokým úsmevom na tvári. Netreba zabúdať na to, že aj idoli sú len obyčajní ľudia z mäsa a kostí.

Ak vás príbeh [Moje hvězda] oslovil a zaujímate sa o zákulisie života idolov, rozhodne dajte tejto mange šancu. Určite neoľutujete. Zakúpiť si ju môžete na oficiálnych stránkach vydavateľstva CREW tu. Fanúšikov anime možno potešíme správou, že manga bola už adaptovaná do rovnomennej anime série Oshi no Ko, ktorej 90-minút dlhá pilotná epizóda mala premiéru v marci 2023. Prvá séria anime má celkom 11 epizód. Druhá séria už bola potvrdená. Jej premiéry sa dočkáme približne v rovnakom čase ako vydania druhého zväzku mangy [Moje hvězda] pod taktovkou vydavateľstva CREW, a to v júli 2024!