Recenzia: Mládí na hřišti. Môže láska vykvitnúť medzi dvoma mladými športovcami, ak ich samotný druh športu a ani vek nespájajú?

Alena Häringová

V spolupráci s vydavateľstvom CREW vám prinášame recenziu na prvý zväzok mangy Mládí na hřišti, ktorá vám priblíži svet mladých nádejných športovcov a ich sny dostať sa do japonskej reprezentácie.

Do portfólia vydavateľstva CREW pribudol nový kúsok zo športového prostredia. Ide o mangu Mládí na hřišti (japonsky: Ao No Hako; anglicky: Blue Box). Autorkou mangy je umelkyňa Kódži Miura (anglický prepis: Kouji Miura) a tento jej príbeh vychádza v Shueisha Weekly Shōnen Jump od apríla 2021. Aktuálne má štrnásť tankōbon zväzkov.

Dej mangy sa odohráva na športovej akadémii Eimei. Taiki Inomata z bedmintonového klubu sa zamiluje do staršej spolužiačky Činacu Kano, ktorá je hviezdou basketbalového klubu. Dvojica sa pravidelne ráno stretáva v telocvični, kde pracuje na zdokonalení svojho talentu a techniky, aby sa dostala do národného kola. Taikimu zápal Činacu pre tréning úplne počaruje, no čoskoro ho zaskočí nečakané zistenie.

Vyzerá to, že šanca Činacu zažiariť v národnom kole pominie. Rodina vychádzajúcej basketbalovej hviezdy sa totiž za prácou sťahuje do zahraničia. Taiki to nesie veľmi ťažko, no keď jedno ráno zbadá Činacu nasťahovanú vo svojom dome, situácia naberie nečakaný smer. Je to splnený sen alebo skôr nočná mora? Mladík teraz musí skutočne zabrať, aby sa jeho športové ambície aspoň trochu priblížili ambíciám Činacu a aby nepokazil nič v snahe získať si jej náklonnosť. Začína sa príbeh lásky dvoch mladých ľudí, ktorých cesty spojila láska k športu.

Ako hodnotíme príbeh mangy Mládí na hřišti zatiaľ my po tom, ako sa nám do rúk dostal prvý zväzok? Ide o romantický príbeh dvoch ľudí s pomerne jednoduchou zápletkou, ktorý svojho čitateľa určite neurazí. Vždy je napínavé sledovať rodiacu sa mladú lásku medzi predstaviteľmi dvoch úplne odlišných svetov a či má takáto láska vôbec šancu. Taikiho bedminton je predsa šport určený najmä pre jednotlivca, kým basketbal, ktorému sa venuje Činacu, je tímovým športom. Oboch našich protagonistov to teda stavia do veľmi kontrastnej pozície, no zároveň ich to núti snažiť sa pochopiť a bližšie spoznať toho druhého.

Už v prvých siedmich kapitolách, ktoré zväzok obsahuje, sú predstavené či naznačené viaceré prekážky, ktoré Taikimu a Činacu budú stáť v ceste nielen v láske, ale aj v splnení si svojich veľkých športových snov. Ako sa im ich obom podarí zdolať a či sa napokon dajú dokopy, to už ukáže len čas. Sme zvedaví, ako sa dejová línia v mange bude ďalej rozvíjať. V príbehu nechýbajú vhodne načasované vtipné pasáže a núdza nie je ani o rozkošné či citovo dojemné momenty. Samotnej autorke mangy je zjavne blízky štýl kreslenia, s ktorým sa môžeme stretnúť pri shoujo mangách. Je viac detailný a veľký dôraz kladie na to, aby v očiach postáv príbehu bola dokonale zachytená emócia, ktorú práve prežívajú. Mládí na hřišti je ideálny kúsok, po ktorom siahnete, keď si chcete oddýchnuť, ale zároveň prežiť aj istú dávku napätia a akcie, ktorú so sebou prinášajú scény zo športových zápasov.

Ak hľadáte príbeh, v ktorom sa láska rodí v prostredí športu, potom je táto manga presne pre vás. Prvý zväzok mangy Mládí na hřišti a aj jeho čerstvo vydané druhé pokračovanie si môžete zakúpiť na oficiálnych stránkach vydavateľstva CREW tu. V októbri 2024 by sme sa taktiež mali dočkať premiéry anime spracovania príbehu. Produkcie sa chopili Telecom Animation Film a TMS Entertainment. Dáte Mládí na hřišti šancu?