Recenzia: Spoznajte napínavý príbeh plný akcie a cestovania v čase, ktorý ponúka manga Tokyo Revengers od vydavateľstva CREW

Alena Häringová

Renomované české vydavateľstvo CREW nedávno na český a slovenský trh prinieslo príbeh Tokyo Revengers. Prečítajte si recenziu na prvý zväzok tejto celosvetovo obľúbenej mangy.

Manga séria Tokyo Revengers v Japonsku vychádza od marca 2017 v magazíne Weekly Shōnen Magazine. Autorom príbehu je mangaka Ken Wakui. Príbeh Tokyo Revengers sa celosvetovo teší veľkej popularite. V roku 2021 sa štúdio Liden Films podujalo priniesť príbeh aj na televízne obrazovky a mangu spracovalo do anime verzie, ktorej prvá séria sa vysielala od apríla do septembra. V rovnakom roku, konkrétne v júli, mal v Japonsku premiéru aj live-action film.

Manga Tokyo Revengers obsadila druhé miesto v japonskom rebríčku najúspešnejších manga komiksov so zhruba siedmimi miliónmi predaných kusov od začiatku roka 2022. Prvenstvo jej ukradla iba manga séria Jujutsu Kaisen: Prekliate vojny. AsianStyle vám teraz prináša recenziu na prvý zväzok tejto megaúspešnej mangy, ktorá v popularite vystrelila doslova ako raketa! Mangu si môžete zakúpiť na oficiálnych stránkach vydavateľstva CREW a, samozrejme, aj vo vybraných kníhkupectvách v Česku a aj na Slovensku.

Prvý zväzok mangy Tokyo Revengers obsahuje päť kapitol, ktoré vás uvedú do deja. Hlavnou postavou príbehu je 26-ročný Takemichi Hanagaki (Takemiči Hanagaki), bývalý mladistvý delikvent a na prvý pohľad úbožiak, ktorý má mizerný život a nulové vyhliadky do budúcnosti. Pracuje v požičovni CD a DVD nosičov, kde ho ponižuje o šesť rokov mladšia manažérka. Aby toho nebolo málo, žije v byte s dosť tenkými stenami a život mu znepríjemňuje aj nevrlá stará susedka – a tak sa tento hlavný hrdina neustále na každom kroku za všetko len ospravedlňuje.

Jedného dňa sa ale náš Takemichi dozvedá zo správ v televízii novinu, ktorá ho poriadne zaskočí. Vnútorné nezhody v zločineckej organizácii Tokyo Manji-Kai (Tokio Mandžikai) (skrátene T. M.) pripravia o život dve nevinné obete – súrodencov Hinatu (26) a Naota (25) Tachibanovcov (Tačibanovcov). Prečo to ale Takemichiho tak zobralo? Spomenutá Hinata Tachibana bola jediným dievčaťom, s ktorým kedy Takemichi chodil… a aj to na druhom stupni základnej školy.

Pri zamýšľaní sa nad svojím životom a nad tým, kde v ňom urobil chybu, nedopatrením na stanici padne pod vlak a zrazu sa ocitne v minulosti, konkrétne v roku 2005. Takemichi si spočiatku myslí, že sa mu len život premieta pred očami v dôsledku blížiacej sa smrti, no čoskoro si uvedomí, že sa mu podarilo preniesť sa späť v čase o 12 rokov. Naskytá sa mu teda možnosť úplne od základov zmeniť minulosť, celý svoj život a, ba čo viac, zachrániť Hinatu Tachibanu!

Ak vás na základe predchádzajúcich odstavcov príbeh Tokyo Revengers zaujal a chcete vedieť, ako sa bude vyvíjať ďalej, no radšej by ste na to prišli sami, v takom prípade si neváhajte ísť hneď prečítať mangu, pretože nasledujúce odstavce by vám mohli prezradiť čo-to z deja. Pokiaľ sa však na to chcete pozrieť spolu s nami, v takom prípade neváhajte čítať článok ďalej.

Po prenesení sa 12 rokov do minulosti Takemichi prekvapene hľadí na svoje 14-ročné ja s prefarbenými blond vlasmi, ocitá sa na svojej starej základnej škole, poflakuje sa so svojimi kumpánmi a zapája sa do drsných pouličných bitiek so žiakmi z iných škôl, ktoré často sprevádza aj hazard.

V tejto minulosti Takemichi stretáva aj Hinatu, mladé dievča, s ktorým chodí a ktoré chce, aby k nej bol úprimný a túži ho ochraňovať vždy, keď ho vidí dobitého. Jedna udalosť vedie k ďalšej a Takemichi zachráni pred chuligánmi Hinatinho mladšieho brata Naota. Prezradí mu, že jeho sestru miluje a aj to, že dňa 1. júla 2017 obaja zomrú vinou Tokyo Manji-Kai. Takemichi chce, aby si Naoto tento dátum zapamätal a svoju sestru zachránil. Naoto mu to sľúbi a Takemichi sa po stisku ruky s ním ocitá späť v prítomnosti – v roku 2017.

Zistí však, že svojím rozhovorom s Naotom v minulosti zmenil jeho osud a Naotovi sa podarilo nehodu prežiť. Jeho sestru Hinatu sa mu však zachrániť nepodarilo, no stal sa detektívom a študoval všetko o organizácii Tokyo Manji-Kai. Teraz má plán zmeniť minulosť a zachrániť Hinatu. Na to však potrebuje Takemichiho a jeho schopnosť cestovať v čase presne o 12 rokov. Má to však háčik. Takemichi netuší, čo jeho cestovanie v čase spúšťa, no Naoto mu odhalí, že je to práve akt stisnutia ruky. Tento spôsob cestovania v čase mňa osobne veľmi zaujal svojou jednoduchosťou a aj tým, že sa hlavný hrdina v čase posúva presne o 12 rokov.

Takemichi sa tak s informáciami od Naota opäť prenesie späť v čase o 12 rokov do minulosti s úlohou získať si hlavného bossa Tokyo Manji-Kai Manjiroa Sana (Mandžiróa Sana), známeho tiež ako Mikey. Na prvý pohľad to pre miestnu nulu, akou je Takemichi, znie ako niečo absolútne nedosiahnuteľné. Keď však raz Takemichi vyzve na súboj delikventa Kiyomasa (Kijomasa) v pouličnej bitke, Mikey ocení jeho odhodlanie postaviť sa komukoľvek a bojovať o niečo, čoho sa nechce vzdať a ponúkne mu pridať sa k Tokyo Manji-Kai. Odvážny akt poukazuje na náhodnosť ľudského života a na to, ako naše konanie v danú chvíľu môže vážne ovplyvniť sled udalostí, ktoré po ňom budú nasledovať.

Pre Takemichiho sa zrazu vyvíjajú udalosti presne podľa plánu, ktorý s Naotom vymysleli. Mikeyho si získal a teraz už len musí zabrániť stretnutiu Mikeyho s ďalším delikventom menom Tetta Kisaki. Prečo je však prekazenie ich stretnutia také podstatné? Ak by sa títo dvaja nikdy nestretli, Tokyo Manji-Kai by v prítomnosti už neexistovalo a Hinata by tak prežila. Podarí sa Takemichimu dosiahnuť svoj cieľ a zachrániť milovanú Hinatu? Dozviete sa to, keď budete v sledovaní príbehu pokračovať, pretože na tomto mieste sa prvý zväzok mangy končí.

Po prečítaní prvého zväzku mangu Tokyo Revengers zatiaľ hodnotím veľmi pozitívne. Možno je to len detail, no veľmi ma potešilo, že bol pri preklade zachovaný anglický názov príbehu. Manga čitateľa okamžite vtiahne do deja a zaujme veľkou dávkou akcie, schopnosťou hlavného hrdinu cestovať v čase. Srší z neho odhodlanosť zmeniť svoj život, keď sa mu naskytne šanca, napraviť chyby z minulosti a zachrániť tak svoju milovanú osobu.

Charakter prostredia plného delikventov, brutality a fyzického násilia, v ktorom sa dej mangy odohráva, podčiarkuje aj drsný jazyk, ktorým postavy rozprávajú a dodáva mu tak na realistickosti. Samozrejme, v Tokyo Revengers nechýba ani určitá dávka humoru (miestami aj drsnejšieho), ktorý príbeh dotvára a istým spôsobom zároveň odľahčuje niektoré ťaživé pasáže. Pokiaľ v mange vyhľadávate práve niečo takéto, tak je Tokyo Revengers presne pre vás. Číta sa veľmi ľahko a po prečítaní jednej kapitoly horíte nedočkavosťou zistiť, čo sa stane v ďalšej!

Pokiaľ vás príbeh Tokyo Revengers zaujal, no stále ste viac fanúšikmi sledovania anime než čítania mangy, potom vám opäť pripomíname existujúce anime spracovanie príbehu. Trailer na prvú sériu anime si môžete pozrieť nižšie a do pozornosti vám dávame aj správu, že druhá séria anime štartuje už v januári 2023!