Recenzia: Zoznámte sa s manga sériou Spy x Family od vydavateľstva Crew!

Andrea Garajová

Prečítajte si recenziu na prvé dva zväzky akčnej špiónskej mangy Spy x Family, ktorá sa konečne dostala aj na náš trh vďaka českému vydavateľstvu CREW!

Manga séria Spy x Family, ktorej autorom je mangaka Tatsuya Endo, vychádza v online magazíne Shōnen Jump+ od roku 2019. Spy x Family si veľmi rýchlo získala obrovskú popularitu medzi fanúšikmi akčných komediálnych kúskov. Tento rok sa táto mimoriadne populárna séria konečne dostala aj na náš trh vďaka českému vydavateľstvu CREW, ktoré k dnešnému dňu vydalo prvé dva zväzky tejto série.

Dnes vám prinášame recenziu na prvé dva spomínané zväzky, ktoré si môžete zakúpiť na oficiálnych stránkach vydavateľstva CREW, ale tiež vo väčšine kníhkupectiev v Česku a na Slovensku. Pri tejto príležitosti vám tiež dávame do pozornosti, že na našom Instagrame si môžete zasúťažiť o prvé dva recenzované zväzky tejto mangy, preto neváhajte a pridajte sa do súťaže!

Spy x Family 1

Ako už samotný názov napovedá, manga Spy x Family je dielo zaoberajúce sa tematikou špiónov a rodiny. Hlavným hrdinom príbehu je špión s krycím menom Súmrak (v angličtine Twilight), ktorý vďaka schopnosti meniť svoju identitu nie raz zachráni svet. V dobe, keď všetky národy sveta vedú medzi sebou informačnú vojnu, nie sú špióni ničím neobvyklým.

Manga čitateľovi hneď v úvode predstavuje politický spor medzi dvoma fiktívnym susediacimi štátmi – štátom Ostania na východe (kde sa príbeh mangy odohráva) a štátom Westalis, ktorý naopak predstavuje pomyselný západ. Prebiehajúci spor medzi týmito štátmi stojí na pozadí nášho príbehu a v súvislosti s ním začína aj samotný príbeh špióna Súmraka.

Súmrak je profesionálom vo svojom odbore, preto žiadna misia pre neho nepredstavuje prekážku, možno až na tú poslednú. Najnovšia operácia s krycím názvom Puštík sa tak trochu líši od ostatných. Tentokrát nestačí dokonalá maska a zmena identity. Na splnenie tejto úlohy bude Súmrak potrebovať ženu a dieťa. Čas sa však kráti, pretože dôležitou podmienkou splnenia tejto misie je úspešné prijatie jeho (zatiaľ neexistujúceho) dieťaťa na prestížnu akadémiu Eden, na čo má len jeden týždeň.

Prvý zväzok mangy Spy x Family nás primárne uvádza do fiktívneho sveta štátu Ostania a jej politického fungovania. Postupne sa zoznamujeme s jednotlivými postavami, ktoré sa stávajú súčasťou rodiny Forgerovcov.

Predstavme si spoločne, kto všetko je súčasťou rodiny Forgerovcov. V úlohe otca stojí špión Súmrak, ktorý pre splnenie najnovšej misie mení meno na Loid Forger a je povolaním psychiater. Dcéru hrá sirota Anya. Stáva sa z nej Loidova biologická 6-ročná dcéra, o ktorú sa stará od tej doby, čo mu umrela manželka. Anya však nie je obyčajné dieťa, je to telepatka. No a aby rodina Forgerovcov bola kompletná, nemôžeme zabudnúť na postavu manželky. Náhradnou mamou malej Anye sa stáva Yor Briar, ktorá za bežných okolností pracuje na radnici, no v skutočnosti sa venuje nájomnému zabíjaniu.

Keď si tieto tri postavy spojíte do jednej rodiny a pridáte k tomu skutočnosť, že o svojich tajomstvách navzájom nevedia, vznikne z toho pekná zápletka, ktorá rozhodne stojí za vašu pozornosť. Trojicu hlavných postáv dopĺňa informátor Franky, ktorý v príbehu zohráva vedľajšiu postavu, akúsi spojku medzi špiónom Súmrakom a otcom a manželom Loidom.

Pozrime sa spoločne na hlavnú zápletku príbehu. Pre splnenie misie, od ktorej závidí mier medzi východom a západom, musí Súmrak (ďalej ako Loid) dostať svoju dcéru na prestížnu akadémiu Eden. Splniť podmienky prijatia na túto akadémiu však je tak jednoduché. Záujemcovia musia pochádzať nielen z kompletnej rodiny, ale musia tiež preukázať istý stupeň elegancie a grácie, nehovoriac o vedomostiach, ktoré sú nevyhnutnosťou pri zložení prijímacích skúšok.

Prvý zväzok mangy sa zaoberá primárne predstavením jednotlivých postáv, vzniku rodiny Forgerovcov a prijímacím konaním na akadémiu Eden. Celkový príbeh je podávaný veľmi jednoduchým a humorným spôsobom, čo udrží čitateľovu pozornosť až do poslednej kapitoly. Veľkým prínosom mangy je tiež jej kresba, ktorá je čistá a veľmi ľahko čitateľná, vďaka čomu sa čitateľ nestráca v jednotlivých paneloch.

Ak vás zaujíma, ako sa príbeh špióna Súmraka a jeho rodiny bude ďalej vyvíjať, ďalej nečítajte a bežte to sami zistiť. Pokiaľ ste predsa len zvedaví, tak sa spolu s nami pozrite na to, ako tento príbeh bude pokračovať.

Spy x Family 2

Druhé pokračovanie mangy Spy x Family začína novými informáciami o akadémii Eden, na ktorú sa malej Anyi predsa len podarí dostať. Dozvedáme sa o akejsi vnútornej politike akadémie a hierarchii, ktorá na nej vládne. Od začiatku je očividné, že Anya nebude mať štúdium na tejto škole jednoduché, no Loid do nej vkladá všetky svoje nádeje a ona si to plne uvedomuje, na základe čoho sa snaží urobiť všetko pre to, aby sa jej to podarilo.

Bohužiaľ, aj napriek snahe Anya urobí vždy všetko presne opačne, ako Loid očakáva, kvôli čomu sa hneď v prvý deň dostáva do problémov so spolužiakom Damianom, synom Loidovho cieľa. Na druhej strane sa práve týmto zlým začiatkom začína nová línia príbehu na akadémii Eden, ktorá bude súvisieť práve so vzťahom Anye a Damiana.

Neúspešne vyzerajú aj jej študijné výsledky, ktoré jasne ukazujú, aké nároky má akadémia Eden na svojich študentov. Anya sa preto dostáva do problémov, ktoré paradoxne prinútia Loida prehodnotiť svoje výchovné metódy a uvedomiť si, že základom úspešného splnenia tejto misie je vytvorenie čo možno najvierohodnejšej rodiny. Jeho postavenie v nej spočíva v úlohe otca, a preto by sa ako otec mal k Anyi začať spávať.

Na scéne sa objavuje tiež nová dôležitá postava, ktorá bola spomenutá už v prvom zväzku. Ide o Yuriho Briara, mladšieho brata Yor, ktorý podľa informácií pracuje na ministerstve, čo sa nakoniec ukáže ako krytie. Yuri, podobne ako ostatné postavy v príbehu, má isté tajomstvo, o ktorom nechce, aby niekto vedel. Jeho povolanie však stojí v opozícii voči tomu, čo robí Loid alebo jeho sestra. Spolu s Yurim sa nám predstavuje nová organizácia v príbehu, ktorá v budúcnosti ešte poriadne zamieša karty. Skôr, ako sa to však stane, Yor a Loid sa budú musieť vysporiadať s nečakanou návštevou Yuriho, ktorého šokovali správy o tom, že sa jeho sestra vydala bez toho, aby mu o tom povedala.

Druhý zväzok mangy Spy x Family bol zakončený bonusovou kapitolou, ktorá bola publikovaná v týždenníku Shonen Jump ako komixové predstavenie obsahu príbehu mangy Spy X Family. Bonusová kapitola necháva čitateľa nahliadnuť do príbehu, preto, ak si nebudete týmto dielom istí a budete mať možnosť, rozhodne vám odporúčam si túto bonusovú kapitolu na konci druhého zväzku prečítať!

V závere hodnotím túto manga sériu za veľmi vydarenú a chytľavú. Jedná sa skôr o pohodovejšiu sériu, od ktorej čitateľ nemôže očakávať niečo, čo v tejto sérii nemá čo robiť. Uvidíme, ako sa príbeh bude ďalej rozvíjať, no rozhodne vám odporúčam tento manga kúsok skúsiť. Ak ale nepatríte medzi fanúšikov čítania mangy, potom mám pre vás skvelú správu!

Len nedávno bolo oficiálne potvrdené, že manga séria Spy x Family získa anime adaptáciu, ktorej premiéra je naplánovaná už na rok 2022. Anime bude produkovať CloverWorks Studio v spolupráci s WIT Studio, ktoré mnohí z vás určite poznajú vďaka adaptácii prvých troch sérií anime Shingeki no Kyojin a Vinland Saga. Máme sa preto na čo tešiť, čo myslíte?

Pokiaľ chcete vyhrať prvé dva zväzky Spy x Family, zapojte sa do giveaway na našom Instagrame, ktoré sme pre vás spolu s vydavateľstvom CREW pripravili!