LØREN, který stojí za hudbou G-DRAGONa a BLACKPINK, si myslel, že ho z The Black Label vyhodí

Michaela Pašková
Hudba
Foto: facebook.com/OfficialTHEBLACKLABEL

V první části rozhovoru s magazínem i-D se LØREN rozpovídal o tom, co ho v dospívání silně ovlivnilo a jak se dostal k hudbě. Nyní se zaměříme na jeho poprvé. Samozřejmě co se týká hudby!

Když lidé z The Black Label, dceřiné společnosti YG, kterou založil Teddy v roce 2015, slyšeli jeho nahrávku, hodili mu záchranné lano: přijď a uč se, jak být producentem. „Netušil jsem, jestli si zasloužím místo v The Black Label. Tehdy teprve začínali a viděli ve mně potenciál, že když mi dají pár let, možná se pak stanu cennou osobou.“ Šel do toho se dvěma cíli, pracovat a učit se, a vrhl se střemhlav do obou.

„Jsem opravdu vděčný klukům z The Black Label.“ Jejich vztah zůstává tvůrčím partnerstvím a mentorstvím, ačkoliv LØREN nyní vydává hudbu prostřednictvím vlastního indie labelu Fire Exit Record s AWAL jako distributorem. „Tak nějak mě zatáhli do svých prostor a nechali mě se dívat, jak dělají svou hudbu. Vždy jsem si myslel, že klíčem k dobré bubnové smyčce je najít ty správné samply. Skoro jsem se bál si s nimi hrát, ale oni mi ukázali, jak navrhnout zvuk a kde by měl každý prvek být.“

Vyrazil do přeplněných klubů, aby otestoval svou dovednost s EDM. Získal šanci pracovat s jedním z K-Pop králů. Jeho jméno naleznete v producentské části písně BULLSHIT od G-DRAGONa z roku 2017. Co se týče křtu ohněm, je to působivé. Se smíchem říká: „Skoro jsem si dokázal představit, jak mi říkají: ‚To je vše, co umíš?!‘. A vykopnou mě přímo ze dveří.“

Frustrovaný elektronickou hudbou a postrádající rock, cítil, že se propast mezi tím, co miloval, a tím, co dělal, zvětšuje, což ho znepokojovalo. „Mrhal jsem veškerým vlivem, který jsem měl jako dítě, tak jsem vytáhl svou kytaru, začal se v tom vrtat a to vedlo k demo nahrávkám.“ Jednou z těchto písní byla ‚Empty Trash‘, kterou napsal okolo roku 2018. Popsal ji jako ‚těžkou jak svině‘. Inspirována „byla Lil Peep, který mi ukázal tuto perfektní bránu. Byl opravdu dobrý v mixování beatů, které si můžete nahrát ve své ložnici, ale se silně rockově ovlivněným zvukem. Ta kombinace byla pro mě tak osvěžující.“

Povzbuzen The Black Label, aby se považoval za interpreta svých vlastních písní, strávil LØREN minulý rok přípravou svého debutu, zatímco se podílel na jednom z největších popových alb loňska, The Album od BLACKPINK. Jako textař je podepsán hned pod třemi písněmi, Pretty Savage, You Never Know a Lovesick Girls. Ve videoklipu poslední jmenované si dokonce i zahrál. Nebylo to poprvé, co se ve spojitosti s touto skupinou objevil na kameře, jelikož ho fanoušci mohli vidět hrát na kytaru ve dvou studiových přímých přenosech Rosé. Když přišlo na řadu natáčení jeho vlastního hudebního videa, členky BLACKPINK mu daly cenné rady.

„Byl jsem strašně nervózní. Vidět tam všechny ty lidi jen kvůli mně bylo děsivé, takže jsem měl záchvat paniky. Ale ony mi řekly: ‚Tohle je tvá chvíle. Tohle je ten moment, pro který si tak tvrdě dřel, takže se ujisti, že to bude stát za to. Neváhej, nepřemýšlej nad tím, co si o tobě lidé pomyslí. Je to tvé poprvé, budeš chybovat a cítit se trapně. Dej do toho vše, co máš.‘ Jejich rady mi vážně pomohly.“

Od té doby, co si v květnu loňského roku založil na Instagramu profil, ho už sleduje přes 1,2 milionu sledujících. Vzhledem k tomu, že popularita rockových umělců v Koreji daleko zaostává za popovými a hip-hopovými interprety, předpokládá, že většina jeho sledujících pochází ze zahraničí. „Nikdy jsem nezažil, abych si šel pro kafe nebo něco a někdo přišel a řekl: ‚Jsi LØREN?‘,“ usmívá se.

Nicméně na internetu se ho fanoušci hojně ptají zejména na jeho vlasovou rutinu. „Zájem o mě jako o člověka je lichotivý a jsem vděčný, ale více jsem dojat lidmi, kteří říkají ‚Mám rád tvou píseň‘ nebo ‚Tvá skladba zní jako…‘. Rád bych, aby byla veškerá pozornost věnována mé hudbě, aby si ji lidé nejprve poslechli a pak se na mě podívali, jestli se jim opravdu líbím.“

V současné době je rozpolcený mezi touhou vydat co nejvíce písní, protože „chci světu ukázat, že každý den nesedím jenom na zadku“, a pocitem, že skladby, které nahrál, nejsou ještě k vydání dostatečně dobré. Ale tyto písně, říká LØREN, umožní posluchačům „vidět více z devadesátek a éry počátku 21. století, které na mě měly největší vliv.“ Skrývá si obličej do dlaní. „Je trochu trapné mluvit o mé tvorbě, protože mám venku pouze tři písně! Nejsem moc dobrý v propagování sám sebe!“ Je na sebe nesporně tvrdý, protože se stále snaží najít zlatou střední cestu mezi tím být tvůrcem a svým největším kritikem.

Těsně pod krkem má vytetovaný obrácený deštník a kapky vody, což je převzato z obalu alba That’s the Spirit od kapely Bring Me The Horizon. „Jsem hodně citově založený člověk. Takže tohle mají být slzy, deštník a chytání sebe sama,“ usměje se a poklepe si na hruď. „Sám sobě říkám: všechno je v pořádku, nemusíš se moc bát, udělal si, co jsi mohl. A co je důležité… to je vše, na čem záleží.“

Zdroj: i-d.vice.com

Diskuze
Pokud chcete přispět do diskuze, musíte se přihlásit.