Recenze: seriál Arthdal Chronicles vás provede krutým světem plným intrik a temných tajemství

Jak to může dopadnout, když se Jihokorejci pustí do výpravného fantasy seriálu, ve kterém se nešetří krutostí, akčními scénami a intrikami? Do seriálu, ve kterém se starověk snoubí s řeckou mytologií a vy občas máte pocit, že koukáte na jakousi korejskou Hru o trůny? V následující recenzi si na tento zajímavý počin z roku 2019 důkladně posvítíme.

Nikdy jsem se netajila tím, že patřím mezi milovníky korejských seriálů, a tudíž bylo jen otázkou času, kdy se vrhnu i na toto mnoha diváky vychvalované korejské fantasy se skvělým hvězdným obsazením.

Kdysi dávno se v jedné bájné zemi narodili dva chlapci. Jejich otcem byl Neanthalec Ragaz a matkou lidská dcera Asa Hon. Tak se z nich stali Igutu, kteří jsou považováni za zrůdy a vládnou velkou silou. Jeden z hochů vyrůstá s kmenem Wahan a druhého dal Tagon na vychování Taealze. Tím celý příběh začíná a divák se může těšit na nelítostný boj o moc a celou řadu tajemství i intrik.

Po nepříliš vydařených prvních dvou epizodách, které mohou mnohé diváky odradit, se příběh přesune do důmyslně vymyšlené země Arthdal, kde děj začne nabírat grády. Seznámíme se s geniálním stratégem a válečníkem Tagonem, jenž by možná vyřešil mnoho záležitostí v míru, ale jeho výchova a tajemství související s jeho původem, mu to neumožňují. Není posedlý jen mocí, ale také okouzlující, avšak stejně po moci lačnou Taealhou. Pro svou zemi shání otroky, podmaňuje si vzdálené kmeny a soupeří s kněžským rodem Asa. Neváhá sekat hlavy a za každou cenu se chce stát tou nejdůležitější osobou v celé zemi.

Když jeho muži zajmou lid z kmene Wahan, setkáváme se s odvážnou Tanyou, příští velkou duchovní matkou kmene a Eunseomem, který je mimořádně hbitý a silný, protože má v sobě fialovou krev Igutů. Právě tento na pohled nevinný a důvěřivý chlapec pronikne do mocně chráněné země a pořádně s celým příběhem zatočí. Přesto netuší, že blízko je někdo, kdo se mu podobá jako vejce vejci. Saya, vznešený a krásný mládenec, v němž se pere laskavost s temnotou.

Co se týče postav a jejich vývoje, musím přiznat, že jsem byla nadmíru spokojená, protože nikdo nebyl černý ani bílý. Každá postava postupem času rostla, měnila se, dozrávala a odhalovala své dobré i temné stránky. Autoři scénáře si pohráli nejen s hlavními postavami, ale dobře vykreslili i ty vedlejší. Produkce si dala opravdu záležet na obsazení, neboť v seriálu hrají mnohé léty a hereckými výkony osvědčené hvězdy. V tomto ohledu se na projektu skutečně nešetřilo, což mu slouží ke cti.

Zaměřím-li se na herecké výkony detailněji, musím vyzdvihnout zejména Song Joong Kiho, který si zde svou dvojroli Eunseoma a Sayi střihl naprosto dokonale. Vlastně až tak dokonale, že jsem ty dva brala jako dvě naprosto odlišné osoby a chvílemi mi nedocházelo, že je hraje jeden herec. Neméně dobrý byl i Jang Dong Gun, jenž ztvárnil bojovného Tagona. Člověk by ani neřekl, že mu táhne na padesát. V roli krutého a mocného válečníka působil mladistvě a energicky.

Ani hlavní herečky za svými kolegy nezaostávaly. Je mi opravdu líto, že se skvělé Kim Ok Vin (Taealha) nedostává u nás i v Koreji takové pozornosti, jakou by si zasloužila. Je charismatická a velmi přesvědčivá. Kim Ji Won, která si zahrála Tanyu, mě zaujala už v seriálu Descendants of the Sun, tudíž mě potěšilo, že se konečně dostala k projektu, v němž mohla plně ukázat svůj talent.

O něco méně mě zaujaly kostýmy a hudba. Ano, kostýmy které nosily ženy, kněží nebo Saya, byly opravdu vznešené, propracované a tak nějak starověké, ovšem ta spousta kožešin a kůže byla občas příliš. Hudba mi až na dvě skladby přišla poněkud nevýrazná a tak nějak splývala s dějem, aniž by mě nějak zvlášť oslovila. Seriál se natáčel v Bruneji, bylo tedy čím se kochat. Působivá příroda, džungle, lesy, sníh i hroudy bláta, vše stálo za pohled. Nabažilo se nejen oko kamery, ale i oko moje. Pochvalu si však zaslouží akční a bojové scény. S těmi se opravdu nešetřilo. Milovníky romantiky ale moc nepotěším, lásce se v zemi Arthdal moc nedaří a na nějaké polibky a sladké řeči holt raději zapomeňte.

Nejspíš očekáváte závěrečné skóre, nějaký počet bodů nebo slovní ohodnocení, já však mohu na závěr říci jen to, že jsem se po třetí epizodě nedokázala od příběhu odtrhnout a nyní se přidávám k mnoha dalším nadšeným fanouškům, kteří lační po druhé řadě, která byla bohužel odložena kvůli pandemii covid-19.

Celý seriál naleznete s českými titulky na Netflixu.