RECENZE: seriál Love Between Fairy and Devil vyniká dokonalou chemií mezi postavami a uměleckou vizuální stránkou

imdb.com

Příběh je adaptací románu „Can Lan Jue“ od slavného autora Jiu Lu Fei Xiang, jehož další romány byly také zfilmovány a můžete je znát pod názvy „The Blue Whisper“ a nebo „The Legends“. Pokud jste je viděli, ráda se dozvím vaše názory. Já osobně neviděla ani jedno.

Tento seriál měl v Číně obrovský úspěch a dostal se až k nám, jako dobré drama. Já bych jej popsala jako vtipně pojatý projekt, pro nějž byli vybráni dobří herci, kterým role velmi dobře sedla.

V prvé řadě UPOZORŇUJI, že moje recenze na tento seriál je celá naprosto spoilerová a že pokud se teprve chystáte seriál sledovat a spoilery nesnášíte, tak zde najdete hodně podrobného popisu! Snažila jsem se rizikové části označit červeně – SPOILER-, abych někomu ušetřila případné zklamání z toho, že ví dopředu to, co nemá.

Dopředu říkám, že pokud chcete pouze vědět, zda sledování seriálu stojí za to, tak ANO. Jedno velké ANO.

Co v seriálu najdete? Dojemnou romantiku a extrémně zdlouhavé přiznání lásky. Jinak je to poměrně jednoduchý koncept: Milostný trojúhelník mezi přitažlivým a zlým pánem měsíčního kmene, patetickým, ukňouraným bohem války a jednoduchou až hloupou a přízemní vílou. Alespoň zezačátku jsem ji tak viděla. Ta podstata příběhu je však mnohem hlubší. Vidíme v něm to, jak může láska změnit člověka. Je to trochu klišé, ale proč ne. Co to znamená, když má muž studené nohy a co když se mu je rozhodne nějaká dívka zahřát? Když si položíme otázku: „Proč je láska tak důležitá?“, co Vás napadne? Podle mě v tomto drama můžeme najít odpověď. Jinak jsem se v žádném drama dosud nesetkala s takovým šachováním s prvotní duší, jako v tomto drama.

Co mě u sledování drželo? Chemie mezi hlavními postavami. Skoro vidíte, jak tam ty jiskřičky jiskří, navíc ze mě uměly vytáhnout veškeré pocity. Příběh jsem s nimi opravdu prožívala. Dále to je nádherná a umělecká vizuální stránka. Drama je totiž hotovou pastvou pro oči! Pečlivé vizuální umění, barevná paleta, speciální efekty, osvětlení a kinematografie vyústí v éterické mistrovské dílo. Od oblačných velryb až po hrad v Cangyan Sea.

Režisér filmu prozradil, že příprava trvala více než čtyři roky. Čtyři dlouhé roky, než vůbec začalo natáčení. Takových dramat moc není.

A pak samozřejmě je tu OST. Soundtrack. Na jednu stranu musím říct, že OST z jiných seriálů mě drželo mnohem více, ale tady ty písně jsou dobrým podkreslovačem příběhu. Na soundtracku je devět písní, všechny mají krásný text, který jsem si musela dohledat v angličtině a melodie, které slouží k zesílení emocí pro každou jednotlivou scénu. Písně zpívají talentovaní známí zpěváci včetně Liu Yuning, Zhou Shen a Faye Chan.

O čem to tedy vlastně je?

Dongfang Qingcang, známý jako hrůzostrašný ďábelský princ a vůdce měsíčního kmene, je po prastaré bitvě mezi měsíčním kmenem a Shuiyuntian (královstvím víl) uvězněn ve vězení. Z něj jej vysvobodila zcela náhodně víla, jménem Orchid. A to přesně po 30 000 letech. Když se tak stalo, nějakým podivným způsobem došlo mezi nimi k výměně těl. Jedná se o prastaré kouzlo, které způsobilo nemálo těžkostí jak Dongfangovi, tak Orchid. A zatímco hledají, jak kouzlo zvrátit, postupně mezi nimi vzkvétá láska.

Název v původním jazyce: 苍兰诀

Název v angličtině: Love Between Fairy and Devil

Země: Čína

Počet epizod: 36/36

Žánr: Romance a Fantasy

Režie: Yi Zheng

Kde je možné seriál/film sledovat? Na Rakuten Viki a Netflix.

České titulky: Na Rakuten Viki ne, ale na Netflixu ano.

Obsazení

Yu Shuxin jako Orchid / Bohyně Xiyun

Dylan Wang jako Dongfang Qingcang, Moon Supreme (Nejvyšší z měsíčního kmene, nebo také démonický princ)

Zhang Linghe jako Lord Changheng (Bůh války)

Xu Haiqiao jako Ronghao

Guo Xiaoting jako Chidinvzi

Wang Yueyi jako Danyin

Charles Lin jako Shangque (Dračí asistent Dongfanga Qingcanga)

Zhang Chenxiao jako Xunfeng (Mladší bratr Dongfanga Qingcanga)

Zhao Bin jako Elder Moon Lord (Otec Dongfanga Qingcanga)

Zhang Bozhi jako Král Nanyou

Li Xizi jako Král Beiyou

Hong Xiao jako Jieli (Orchidina nejlepší kamarádka)

Cheng Zi jako Dieyi

Rozbor hlavních postav -SPOILER-

Orchid / Bohyně Xiyun

Naše víla Orchid pochází z Shuiyuntian (království víl) a je jediným učedníkem správce Knih osudu Lorda Siming. Je hřejivá, temperamentní a super rozkošná, ale také velmi bázlivá a velmi nevinná. Navzdory tomu, že je známá jako pokorná víla se slabými schopnostmi, její postava přechází a vyvíjí se v silného, ​​odhodlaného a statečného jedince. Co je na ní úžasné? Navzdory drsné a trnité cestě, nikdy neztratí svou pravou podstatu, kterou je její velkorysé a soucitné srdce. Věří v lidi a dokáže z nich dostat to nejlepší. Je jako paprsek slunce, který prozáří Váš den. Osobně se přiznám, že jsem ji moc nemusela, jelikož na mě působí jako hloupá víla a její „láska“ k druhé vedlejší postavě, kterou nesnáším, mi vadila prakticky v každé epizodě. O kousek níž, v rozboru postavy osvětlím, co mi na něm tak moc vadilo.

Jako bohyně Xiyun mi nesedla, protože se chová, jako když se jí nic světského netýká. Nezná city, nemá hlad a ani žízeň. Je jako prázdná panenka. Samozřejmě se to během sledování dalších epizod zlomí, ale ten prvotní dojem je opravdu zajímavý. Netušila jsem, zda ji mám mít ráda anebo ji nenávidět.

Esther Yu projevuje svůj herecký talent prostřednictvím své všestrannosti ve ztvárnění tří různých postav. Dělá to pečlivě prostřednictvím změn v artikulaci a chování pro každou postavu a taky změnou hlasu. Prakticky, jako kdyby měla mnohočetnou poruchu osobnosti. Což je věc, s níž se během sledování asijských dramat můžete setkat často. Každopádně dokázala všechny tři postavy (Orchid / Bohyně Xiyun / Dongfang) totálně odlišit, což je za mě známka vysokého hereckého umění. Když si s Dongfagem vyměnila tělo, tak se chovala tak, že by jste si ji s Orchid a pak ani s bohyní nespletli.

Dongfang Qingcang

Anti-hrdina. Mocný, neporazitelný a nebezpečný anti-hrdina. Obávaný a nenáviděný. Proč? Tak když vynecháme to, že porazil prakticky všechny, kromě první bohyně války Chidinvzi, tak je to solidní základ pro to, udělat si nepřátele, kam se podíváš, ne? A pak je tu to, že si dělá co chce a nedbá na žádná pravidla. Je arogantní, panovačný a nelítostný. Temperamentní. Jenže to trvá jen na začátku. Než potká Orchid. Ta se totiž postará o to, že jeho emocionální stránka začne vzkvétat. Ptáte se: „To žádné emoce neměl?“, odpověď není moc lehká. V podstatě ne. Ale samozřejmě ani herec Dylanova formátu nedokáže v hlase nepromítnout emoce. Jinak jeho vlastní otec je z něj prakticky vysál a pak se nechal jeho rukou zabít, aby utnul veškeré šance, že se jeho emoce (schopnost lásky) vrátí zpět. V tom naštěstí neuspěl. Jinak by to bylo hrozné. Každopádně chci říct, že ďábelské kouzlo Dongfanga je dechberoucí. Charismatický a sexy charakter, na čemž samozřejmě má nemalý podíl vybraný herec Dylan Wang. Mohli jste ho vidět v „Meteor Garden“, nebo v „Miss The Dragon“. Viděla jsem obojí, takže můžu hodnotit a chápu, proč se mezi diváky objevily nějaké stížnosti na jeho obsazení do role Dongfanga. Nicméně musím taky říct, že „Meteor Garden“ je remake korejského „Boys Over Flowers“, přičemž samozřejmě obojí vychází ze stejnojmenné mangy od Yoko Kamio. Když vidíte korejskou verzi a čínskou, tak musíte zkonstatovat, že Gu Junpyo v podání Lee Minha je nepřekonatelný a seriál „Meteor Garden“ se celého „Boys Over Flowers“ ani nechytil za ocas. Otázka je, proč? Nemyslím si, že by to bylo hlavním hercem, ale možná horší připraveností režiséra a jeho týmu? Kdo ví, možná se mezi Vámi najde někdo, kdo „Meteor Garden“ má raději. A „Miss The Dragon“ byl fantastický počin, který mě však v základu zklamal. Ovšem, opět to nebylo Dylanem Wangem, ale příběhem samotným. Dylan Wang v tom seriálu ztvárnil svoji postavu úžasně. Proto jsem taky začala na seriál „Love Between Fairy and Devil“ koukat.

V tomto seriálu, postava Dongfanga dokázala rozhodit moje vnitřní já téměř v každém momentě. Nejdřív smíchem a pak pláčem. Dylan dokázal ztvárnit proměnu postavy z bezcitného a chladnokrevného vládce měsíčního kmene v rozkošného muže, ochotného obětovat vše pro lásku svého života. S lehkostí zvládá komediální a emocionální scény, zvláště když se pomalu znovu učí lásce, žárlivosti, starostem a strachu. Nejzábavnější momenty jsou rozhodně při scénách s výměnou těl. Dylan úžasně přizpůsobil manýry a řeč těla tělu Orchid. Jedna z mých nejoblíbenějších scén je moment, kdy si dovolí uvolnit svoje emoce, v den výročí smrti svého otce, jen chviličku po setkání s ním… Ten emocionální „breakdown“ je v jeho podání neuvěřitelně uvěřitelný a silný. Úplně otřásl mojí vnitřní schránkou.

Lord Changheng

Ze začátku to je vlastně všemi uznávaný, úžasný Bůh války a pak jsou tu ty upihňaný momenty, kdy si BŮH VÁLKY, nedokáže ani stát za svým rozhodnutím a klesá na kolena před svým velkým bratrem. Co jsem z celého příběhu nepochopila bylo, proč vlastně byl tak uznávaný? Nebyl nijak starý a před ním byla bohyní války Chidinvzi. A pak, když je Changheng ve světe smrtelníků, chodí si tam jako opilý playboy. Takže z něj není nic světoborného ani v tomhle směru. Nevycválaný hlupáček. Ale začněme představením postavy samotné. Lord Changheng je už tisíc let zasnoubený s bohyní Xiyun, kterou nikdy nepotkal a možná díky tomu, mu nevadilo věnovat srdce Orchid. V průběhu dramatu se často zmítá mezi ochranou již zmíněné Orchid a svými povinnostmi při ochraně království. Možná tenhle konflikt jeho postavy způsobuje, že mi jeho postava vadí. Já sama jsem extrémně rozhodná a za svým rozhodnutím si stojím.

Changhenga lze popsat jako přesný opak Dongfanga. Jako královský princ je laskavý, ohleduplný a dobře vychovaný. A tím to končí.

Co bych tu ráda vyzdvihla je neočekávaná BROMANCE ( =velmi blízký a nesexuální vztah mezi dvěma nebo více muži. Je to výjimečně těsný, láskyplný, homo sociální mužský stmelovací vztah, který převyšuje obvyklé přátelství a od normálního přátelství se liší obzvláště vysokou úrovní emocionální intimity.) mezi Changhengem a Dongfangem, což by mohlo zaujmout případné fanoušky Bromance/Boys Love tématiky. Jsem si jistá, že nebude trvat dlouho a najedou se nějací nadšenci, píšící fanfikce na toto téma.

Závěr

Ráda bych zde řekla, že tento seriál považuju za jeden z těch super. Řadí se tak k mnou oblíbeným „Ashes Of Love“ a nebo „Eternal Love“, známý také jako „Three Lives, Three Worlds, Ten Miles of Peach Blossoms“. Samozřejmě, tyto seriály mají u mě trochu vyšší hodnocení.

Jak již vyznělo z mého popisu osobnosti, herec Dylan Wang, je pro mě velmi příjemný na sledování. Jeho počátky sahají do roku 2016, kdy jsem ho já rozhodně nezaznamenala, protože to bylo období, kdy jsem se více věnovala korejským seriálům a také vietnamské hudbě, coby Kim Seo Hwa. Do mého osobního podvědomí se vetřel až v roce 2021 se seriálem „Miss The Dragon“. Tuto pasáž si ze své recenze dovolím zopakovat, vzhledem k tomu, že se mé vyjádření nachází v poměrně spoilerové části, tak ať máte šanci si to přečíst bez toho, aby se dočetl něco podstatného:

Dylana Wanga jste mohli vidět v „Meteor Garden“, nebo v „Miss The Dragon“. Viděla jsem obojí, takže můžu hodnotit a chápu, proč se mezi diváky objevily nějaké stížnosti na jeho obsazení do role Dongfanga. Nicméně musím taky říct, že „Meteor Garden“ je remake korejského „Boys Over Flowers“, přičemž samozřejmě obojí vychází ze stejnojmenné mangy od Yoko Kamio. Když vidíte korejskou verzi a čínskou, tak musíte zkonstatovat, že Gu Junpyo v podání Lee Minha je nepřekonatelný a seriál „Meteor Garden“ se celého „Boys Over Flowers“ ani nechytil za ocas. Otázka je, proč. Nemyslím si, že by to bylo hlavním hercem, ale možná horší připraveností režiséra a jeho týmu? Kdo ví, možná se mezi Vámi najde někdo, kdo „Meteor Garden“ má raději. A „Miss The Dragon“ byl fantastický počin, který mě však v základu zklamal. Ovšem, opět to nebylo Dylanem Wangem, ale příběhem samotným. Dylan Wang v tom seriálu ztvárnil svoji postavu úžasně. Proto jsem taky začala na seriál „Love Between Fairy and Devil“ koukat.

Puštění tohoto seriálu (Love Between Fairy and Demon) se v mém případě zbrzdilo kvůli herečce Yu Shuxin, známé také jako Esther Yu. Nepatří mezi moje oblíbence ať už vizuálně, tak svým projevem. Oproti ní, taková Ni Ni ze seriálu „Love and Destiny“, nebo Dilraba Dilmurat v „The King’s Woman“ jsou mnohem lepší herečky. Ale tohle je už o osobním vkusu a navíc asi srovnávám nesrovnatelné. A teď se dostávám k tomu, že v průběhu posledních epizod jsem na ni byla nucena změnit názor. To se mi nestává příliš často. Její schopnost odlišit všechny postavy, které hrála mě nadchla. Jinak mě postava Orchid dávala zabrat, protože je to hloupá víla s příšerným vkusem na chlapy.

Svůj závěr zakončím tím, že tento seriál opravdu doporučuju, pokud váháte. A pokud budete chtít, budu ráda za váš názor k seriálu, nebo i k mé recenzi.

Moje hodnocení: 9/10