Recenze: Seriál A Piece of Your Mind je čistý, jemný a trochu depresivní. Může připomínat kolekci drobných radostí

Seriál A Piece of Your Mind s Jung Hae Inem a Chae Soo Bin je známý tím, že měl v Koreji mizernou sledovanost a byl zkrácen. Jaký opravdu je a má cenu se na něj dívat? Naše recenze vám na tyto otázky přinese odpověď.

Přiznám se, že jsem se na seriál začala dívat kvůli Jung Hae Inovi, který patří k mým oblíbeným hercům. Samozřejmě, že jsem měla trochu obavy, kvůli zkrácení ze 16 epizod na 12, ale rozhodla jsem se to risknout. Kromě toho jsem četla i dost kritických poznámek k hereckému výkonu Chae Soo Bin, ale ani to mě neodradilo. Jak tedy celý seriál vnímám já?

Hlavní hrdina Ha Won (Jung Hae In) vyrůstal v Norsku s kamarádkou, která byla zároveň i jeho první láskou. V dospělosti žije v Koreji a je programátorem umělé inteligence a zakladatelem společnosti M&H Company. Ačkoli se jeho první láska Ji Soo (Park Ju Hyun) vdala, nemůže na ni zapomenout. Určité události a jeden naprogramovaný přístroj jej zavedou za hlavní hrdinkou Seo Woo (Chae Soo Bin), která dělá zvukařku v jednom studiu. Důležitými postavami jsou i zlomený pianista In Wook (Kim Sung Kyu), jenž v minulosti spáchal chybu, která stála někoho život, a pak milovnice rostlin Soon Ho (Lee Ha Na), která bere Ha Wona jako strýčka.

Seriál začíná tajemně, zlehka a pomaloučku. Pomalé tempo si navíc udržuje až do konce. Celý připomíná velmi pomalou, ale vcelku líbivou klavírní skladbu a je oděn do zimních a jarních tlumených barev. Děj doprovází místy až tklivá hudba, která se mi moc líbila a která byla skutečně vhodně zvolená. Musím přiznat, že ono často řešené zkrácení, ději a seriálu nijak vážně neublížilo a vlastně ani není znát. Pokud vám nevadí poklidný děj bez divokých zvratů, máte rádi vztahovky a citlivé příběhy, přijdete si, i přes nějakou tu mušku, na své. Dočkáte se také romantiky, ale takové jemné, tiché a spíše přátelské. Vášeň nečekejte, hlavní pár prožívá napohled takovou tichou a nenápadnou lásku, která však může být silná uvnitř. Problém však nastává v chemii, neboť Ha Won a Seo Woo mi spolu přišli spíše jako bratr a sestra, než dva zamilovaní mladí lidé. Koukali na sebe něžně a láskyplně, ale všichni víme, že součástí lásky je i žár a touha.

Hrdina si téměř celý příběh klade otázku, co se stalo s jeho matkou a co mu tají jeho kamarádka z dětství. Jak je do toho zapletený její manžel? Může mu dát odpověď osoba, která už není mezi živými? A co neotevřené dopisy? Budou nakonec všechny stíny minulosti vysvětleny a nastane pokoj, odpuštění a nový, čistý začátek? To se divák krůček po krůčku dozvídá, ale jen pokud má na to trpělivost. Přiznávám, že poslední dva díly byly dost utahané a místy nezáživné, ale jinak jsem si seriál užila a těšila se na každý díl. Já mám tyto citlivé, pomalé příběhy ráda. Přijdou mi poetické, ač někomu se mohou zdát spíš depresivní. Plusem byla i kamera, všudypřítomná klasická hudba a sníh versus padající květy.

Jung Hae In mi opět dokázal, že dokáže přirozeně zahrát cokoli a přesně v takových jemných věcech ukáže své chlapecké a milé charisma. Jeho úsměvy přináší klid i pocit štěstí. Zahrál Ha Wona lidsky, citlivě a naprosto se s ním ztotožnil. Kritizovaná Chae Soo Bin se mně osobně v roli optimistické a přes rány osudu se nevzdávající Seo Woo, líbila. Dle mého názoru jí role seděla. Působila sympaticky a přátelsky. Také musím vyzdvihnout skvělý výkon Kim Sung Kyua, který ztvárnil zdrceného a vnitřně rozervaného pianistu Kang In Wooka tak věrně a dojemně, že mi bylo kolikrát do pláče z jeho hořkých úsměvů a bolestných pohledů.

Na úplný závěr mohu říci, že seriál nejspíš nezískal u Korejců oblibu, kvůli místy depresivní atmosféře a pomalému tempu, které se snášelo tiše k zemi jako jarní sníh, ale to vás zdaleka nemusí odradit. Pořád je tu zhruba 70% kladů a čistý, nevinný, láskyplný a lehce tajemný příběh. Žádné záporné postavy, dramatické scény, až asi na jednu, a skutečně lahodná hudba. Štěstí je kolikrát jen kolekcí drobných radostí. Nic velkého, nic malého – Půl na půl, což byl i pracovní název seriálu. Nebojte se a dejte příběhu i hrdinům šanci. Možná budete příjemně překvapeni.

Slovenské titulky naleznete zde.