Recenze: Seriál One Spring Night řeší pomyslné nehojící se vředy na kůži korejské společnosti a plyne pomalu jako chladný jarní den

Tentokrát se opět zaměříme na seriál, který poukazuje na určitá sociální stigmata a věci, které Korejci stále odsuzují, ač u nás v Evropě jsou již považovány za normální. Vytrvá láska sympatické knihovnice a lékárníka, který sám vychovává syna?

Stalo se vám někdy, že jedno setkání úplně změnilo váš život? Přesně to se stalo hrdinům tohoto seriálu. Knihovnice Jeong In (Han Ji min) si jednoho rána zajde celá rozcuchaná do lékárny pro léky na kocovinu, ovšem brzy zjistí, že nemá peněženku. Sympatický lékárník Ji Ho (Jung Hae In) jí půjčí na léky i na taxi a okamžitě se o ni začne zajímat, ač je zadaná. Její vztah s bankéřem Gi Seokem (Kim Joon Han), který se líbí její rodině, je však už poněkud vyčpělý. Mladý lékárník je jí sympatický, přesto se k němu chová pichlavě a dlouho nemá odvahu něco v životě změnit. Hrdinka má dvě sestry, které bojují s osobními problémy a Ji Ho je značně znevýhodněn, neboť je svobodným otcem, což se v Koreji neodpouští.

Seriál jsem si vybrala kvůli režisérovi An Pan Seokovi, který se nebojí píchnout do vosího hnízda a odhalit pokrytectví a předsudky. Tentokrát se zaměřil na rodiče samoživitele a na domácí násilí, kterým prochází sestra hrdinky. Opět je tu poukázáno na to, jak rodiče od dospělých dětí vyžadují naprostou poslušnost a nejraději by jim nalinkovali celý život. Otec hrdinky myslí, že může ovládat celou rodinu, a když se dcery bouří, dochází jen k hádkám. Rodiče Ji Hoa jsou sice hodní a pomáhají mu s péčí o syna, přesto ho podceňují a neustále mu opakují, že nemá na to, aby navázal vztah se svobodnou a bezdětnou dívkou. Dohazují mu rozvedné ženy, vdovy a svobodné matky. Nejhorší je, že i jeho přátelé ho kvůli synovi podcěňují a zesměšňují.

Lékárník Ji Ho se mi hned zalíbil. Nestyděl se za svého syna, věřil si, že dokáže získat dívku, kterou miluje. Nijak se neponižoval za svou minulost. Měl svou hrdost a byl upřímný. Nechtěl být jen kamarád a také to přiznal. Jung Hae In ho ztvárnil velmi přesvědčivě a sympaticky. Hlavní hrdinka Jeong In je rodiči tlačena do manželství s Gi Seokem, ale ona cítí, že na to není připravena a má pochybnosti o lásce k němu. Když pozná Ji Hoa, začne pochybovat ještě víc. Občas mě štvala svou nerozhodností a tím, jak dlouho ho od sebe odháněla. Ještě více tak zpomalovala pomalé tempo celého seriálu, přesto musím říci, že Han Ji Min by si zasloužila více takových zajímavých rolí. Rozhodně na ně má!

Nemyslím, že tento seriál zaujme všechny diváky, protože řeší pomyslné nehojící se vředy na kůži korejské společnosti a plyne pomalu jako chladný jarní den, ale může se pochlubit vynikajícími hereckými výkony, dobrou kamerou a také překrásným působivým soundtrackem, který mě chytl za srdce. Zejména mě uchvátily tři skladby, které pro seriál nazpívala písničkářka Rachael Yamagata.

Seriál One Spring Night bych doporučila všem divákům, kteří se nebojí spatřit i stinné stránky Jižní Koreje a směle půjdou spolu s hrdiny tou těžší cestou. Uvidí, zda se jim podaří ukázat upřímnost svých citů a přesvědčit okolí, že mají právo žít si svůj vlastní život po svém, bez ohledu na tradice a předsudky.

Seriál můžete zhlédnout na Netflixu. I s českými titulky.