Recenze: Historický seriál Royal Secret Agent je zaměřený spíše na právo a přátelství. Špetka romantiky ho však příjemně okoření

Tento historický seriál mě zaujal už dlouho předtím než se začal vysílat. Těšila jsem se na zábavný historický příběh, místy až trochu kriminální, i na Kim Myung Sooa, kterému kupodivu sluší i ten nemožný joseonský účes. Jak se mi seriál nakonec líbil?

Mizerové a podvodníci se najdou v každé době, Joseon nevyjímaje. V tomto seriálu se jich objevilo hned několik a aby dostali zasloužený trest, musel král vyslat tajného královského komisaře, který odhalil jejich zločiny a přivedl je do Hanyangu.

Seong Yi Gyeom (Kim Myung Soo) je původně nedůležitý úředníček, který se tajně věnuje zakázanému hazardu, tudíž je dostatečně šokovaný, když ho za trest jmenují královským komisařem, protože ten předchozí zmizel. Na cestu za spravedlností vyráží se svým sluhou Chun Samem (Lee Yi Kyung) a za hocha převlečenou Da In (Kwon Na Ra), která tají, kým ve skutečnosti je a zpočátku ho nemůže vystát.

Tato trojice postupně zjišťuje, kolik bezpráví v zemi vládne, a znovu a znovu se vydává za dalšími darebáky i za dobrodružstvím. Počáteční hádky a kočkování se mění v přátelství a pomalu tu vykvétá i láska. Postupem času poznáme i Yi Gyeomova nevlastního bratra Yi Beoma (Lee Tae Hwan), jenž se stal lupičem, a jeho první lásku Soo Ae (Jo Soo Min). Kromě toho se seznámíme i s celou řadou zlotřilců, kteří si zaslouží dostat na frak, takže nás hon za spravedlností úplně pohltí.

Námět i scénář seriálu mě mile překvapili, protože něco podobného jsem ještě neviděla, a to jsem korejských seriálů, včetně těch historických, viděla docela dost. Líbilo se mi, jak tvůrci umně namíchali akci, humor, napětí, lásku i krimi dohromady. Líbily se mi kostýmy, hudba, zejména titulní píseň od skupiny N.Flying, i postupný vývoj postav. Opravdu jsem si užila každý díl a každý týden jsem se těšila na další dávku spravedlnosti.

S obsazením jsem byla také spokojená. Kim Myung Sooa sleduji již od jeho hereckých začátků a musím říci, že to dotáhl opravdu daleko. Stal se z něj šikovný herec, který skvěle využívá tón a barvu svého hlasu, mimiku obličeje i gesta. Pro tuto roli trénoval bojová umění, aby zvládl akční scény, a přiznal, že se v hanboku konečně cítil jako ryba ve vodě. Před odchodem na vojnu si nemohl vybrat lepší projekt, neboť seriál měl v Koreji velký úspěch a vysokou sledovanost.

Kwon Na Ra se mi jako svérázná a hubatá Da In moc zamlouvala. Nenechala si nic líbit a nebyla to žádná křehulka, co omdlí, když uvidí kapku krve. Lee Yi Kyung coby sluha Chun Sam obstarával tu komičtější stránku a bylo vidět, že si svou roli také užívá. Yi Beoma ztvárnil Lee Tae Hwan, u něhož jsem zpočátku nevěděla, co se z něj vlastně vyklube a jaké cesty se bude držet, i to však bylo dobře.

Jak už jsem naznačila, seriál je zaměřený spíše na právo a přátelství než na romantiku, ale bez milostného vzplanutí a špetky něhy se příběh rozhodně neobejde. Láska je tu kořením, které dodává jídlu chuť, ale nesmí se to s ním přehnat. Zaujal mě i konec seriálu, který by klidně mohl dát prostor případné další sérii. Pokud máte rádi spravedlnost nebo příběhy ve stylu Tří mušketýrů, kde je přátelství nade vše, určitě neváhejte a vydejte se s královským komisařem na jeho tajnou misi. Zaručuju vám, že se budete skvěle bavit.

České titulky naleznete zde.