Recenze: Seriál Thirty-Nine oslavuje sílu opravdového přátelství mezi třemi ženami

Přátelství je v životě stejně důležité jako láska. A právě o dlouholetém a opravdovém přátelství tří žen pojednává jihokorejský seriál Thirty-Nine z loňského roku. My se mu v následující recenzi podíváme na zoubek.

Přátelství pro mě vždycky bylo něco výjimečného, a právě proto mě zlákal i tento dvanáctidílný seriál stanice JTBC. Vybrala jsem si ho i díky obsazení, neboť Son Ye Jin považuju za nejlepší korejskou herečku a muzikálová herečka Jeon Mi Do je prostě takový malý zázrak a veliký objev. Svůj mimořádný talent ukázala už v seriálu Hospital Playlist. Do této trojice byla přidána sympatická Kim Ji Hyun a přátelská chemie byla na světě.

Tři kamarádky, kterým táhne na čtyřicet, spolu přátelí už celé roky. Cha Mi Jo (Son Ye Jin) vede dermatologickou kliniku v Gangnamu, Jeong Chan Young (Jeon Mi Do) vždycky chtěla být herečkou, ale skončila jako učitelka herectví, a Jang Joo Hee (Kim Ji Hyun) pracuje v obchodním domě s kosmetikou. Každá přirozeně touží po lásce, uznání a podpoře rodiny. Ani jedna zpočátku netuší, jak moc člověku do života zasáhne krutá nemoc a nemilosrdná smrt.

Co se mužů a nápadníků týče, bylo by trochu divné, kdyby v seriálu o ženách chyběli. Nejdříve se na scéně objeví nový dermatolog. Pohledný a sympatický Kim Seon Woo (Yeon Woo Jin). Pak se ukáže ženatý přítel Chan Young, který se nemá k rozvodu, a nakonec přitažlivý majitel čínské restaurace Hyun Joon (Lee Tae Hwan), jenž je však mladší než hrdinky a navíc má přítelkyni.

Za normálních okolností by se v seriálu nejspíš řešily jen milostné vztahy, kariéra a minulost hrdinek, která se dotýká i adopce, nicméně tady je osud mnohem zákeřnější. Jedné z našich tří kamarádek byla totiž diagnostikována rakovina v terminálním stádiu.

Jak známe Korejce, mohlo by se zdát, že dál už scénář povede jen k citovému vydírání a ždímání diváka, leč není tomu tak. Tři kámošky si bolestivou realitu samozřejmě uvědomují a možná ji zpočátku i popírají, poslední společné chvíle však chtějí strávit co nejlépe. Navzájem si plní své přání a sny, zjišťují, co vlastně od života chtějí a nepoddávají se smutku a zoufalství.

Seriál rozhodně patří ke kvalitnějším kouskům korejské tvorby, a to nejen díky skvělému obsazení, věrohodným hereckým výkonům, ale i vzájemné chemii a vhodně nadávkovaným emotivním scénám. Přiznám se, že jsem se s hrdinkami smála i brečela. Všechny tři jsem si zamilovala a přála bych si, abyste je také poznali. Tedy pokud se tak již nestalo. Ačkoli v korejských seriálech hraje obvykle hlavní roli láska, tomuto nádhernému a věrnému přátelství tří úžasných žen prostě nelze odolat.

Seriál najdete i s českými titulky na Netflixu.