Recenzia: Missions of Love odkrýva príbeh mladej spisovateľky, ktorá bez skúsenosti s láskou dostane za úlohu napísať príbeh o láske

Japonský film Missions of Love je príbehom stredoškoláčky, ktorá píše príbehy na pokračovanie. Keď od editora dostane úlohu napísať romancu, snaží sa nájsť modela vo svojom spoznávaní lásky, ktorého nájde v populárnom chlapcovi školy. Poďme sa na tento príbeh pozrieť.

Yukina Himuro (Tina Tamashiro) chodí na strednú školu. V živote ešte nezažila romantickú lásku. Vo voľnom čase píše na webstránke príbehy na pokračovanie, ktoré majú v škole veľký úspech. Spolužiaci nevedia, že ich píše ona. Keď ju jej editor, ktorý zo žartu niekedy rozpráva po kórejsky, požiada, aby napísala príbeh o láske, spanikári. Jedného dňa ale zbadá, ako populárny chlapec na škole Shigure Kitami (Yuta Koseki) odmieta ďalšie dievča. Na prvý pohľad dobre vychovaný chlapec nosí zápisník, kde si zapisuje mená dievčat a dôvody pre ich odmietnutie. Zápisník sa dostane do rúk Yukiny, ktorá príležitosť vníma ako výhodu a možnosť napísať cez poznanie lásky so Shigurem príbeh. Vydiera Shigureho, aby s ňou plnil misie lásky. Ich vzťah sa začne zamotávať.

Film Missions of Love/Do xx To Me/Watashi ni xx Shinasai vznikol v roku 2018 na motívy rovnomennej mangy od Emy Toyama. Ide o jednoduchý a nenáročný film plný jemného gýču a slabšieho hereckého prevedenia. Základom filmu je päť stredoškolských postáv. Hlavnou hrdinkou je Yukina, ktorá pôsobí ticho, rezervovane a trochu hanblivo v okamihu, keď prestane nosiť okuliare. Nikto v jej okolí okrem najlepšieho kamaráta nevie, že píše príbehy na pokračovanie. Keď jej kariéra začne byť v ohrození pre nedostatok skúseností s láskou, jej najlepší kamarát Akira jej poradí, aby si našla niekoho, s kým by modelové ukážky lásky prežívala. Keďže Akiru neľúbi, vyhliadne si niekoho iného a tým je Shigure. Je to populárny chlapec medzi dievčatami, ktoré však jedno po druhom odmieta. Dal si záväzok, že sa nikdy nezaľúbi pre traumu z detstva. Keď Yukina nájde jeho zápisník, zapletie sa s ňou do hry. Shigure pravý dôvod, prečo si ho Yukina vybrala, nepozná. Časom sa im hra začína vymykať spod kontroly. Obaja herci majú medzi sebou milú chémiu, ale mrzí ma, že nemali viac spoločných scén, v ktorých by sa rozprávali o živote a spoznávali sa. Uvedomujem si, že film mal hodinu a pol a na takéto scény zrejme nebol priestor a čas. V každom prípade by ich láska bola prirodzenejšia.

Aká by to bola ázijská romantická dráma, keby v nej nebol štvorlístok. Najlepší kamarát z detstva Akira (Kanta Sato), ktorý by mal byť jej bratranec, je do Yukiny zaľúbený. Keď zistí, že potrebuje pomôcť s písaním príbehu, ponúkne sa, ale Yukina to odmieta. Čoskoro zistí, že Yukina začala Shigureho využívať a úprimne sa obáva o skutočnú podstatu jej vzťahu. Shigure má tiež kamarátku z detstva Mami (Anna Yamada), pre ktorú je Shigure objektom posadnutosti. Odmala ju totiž chránil a ona sa naňho upäla. Verí, že je jediná, ktorá ho chápe a môže stáť po jeho boku. Začne sa obávať, keď zistí, ako sa od nej Shigure odkláňa smerom k Yukine. Rivalom v písaní príbehov je Hisame (Kaneko Daichi), ktorý z duše nenávidí Shigureho a túži nad Yukinou vyhrať. Nechcem veľa k tejto postave prezrádzať, pretože práve táto postava najviac mieša karty vo filme.

Film je štandardným príbehom zo stredoškolského prostredia, v ktorom sa postavy spočiatku nezdali úplne psychicky v poriadku, takže na začiatku bude náročné mať postavy rád, ale ako film pokračuje, začnú byť postavy sympatické. Ide o oddychový film s množstvom farieb a gýču s morálnym posolstvom, že ľudia sa nemôžu využívať a úmyselné konanie môže spôsobiť doživotné rany na duši. Dej príbehu občas nedával zmysel, nejde do hĺbky a občas som bola zúfalá z hrania hercov. Ide prevažne o nových, ešte neopozeraných hercov. Namiesto uveriteľnosti ponúkali niekedy teatrálnosť, ale verím, že len potrebujú nadobudnúť väčšiu prax a istotu. Najväčšiu kŕčovitosť ponúka predstaviteľ Hisameho. Nebolo to však tak tragické, ako to vyznieva. Ide o nenáročný film, ktorý príliš nerozhnevá, takže je ideálny, keď si potrebujete oddýchnuť od vlastnej drámy v živote. Na konci filmu znie pieseň Ichidaiji kapely Polkadot Stingray. Film si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU. Film počas záverečných titulkov nevypínajte, nachádza sa tam niekoľko dodatočných scén.