Recenzia: One Week Friends približuje príbeh lásky chlapca a dievčaťa, ktoré si okrem rodičov do týždňa nikoho iného nepamätá

Japonský film One Week Friends rozpráva príbeh o chlapcovi, ktorý sa chce zblížiť s dievčaťom, ktoré si pamätá svojich kamarátov len týždeň.

Študent strednej školy Yuki Hase (Kento Yamazaki) sa na prvý pohľad zaľúbi do krásnej Kaori Fujimiya (Haruna Kawaguchi) po tom, čo mu v zmätku odovzdá francúzsky slovník, ktorý si Yuki zabudol vo vlaku. Na jeho veľkú radosť sa dozvie, že Kaori chodí do tej istej strednej školy ako on. Rozhodne sa ju osloviť a stať sa jej kamarátom, ale ona odmietne. Kaori nemá kamarátov, pretože si okrem rodičov po týždni nikoho nepamätá. Z toho dôvodu nemôže vytvárať žiadne hodnotné vzťahy okolo seba. Napriek tomu, že Kaori Yukimu povie pravdu, Yuki sa nevzdáva.

Film One Week Friends/Isshukan Furenzu bol natočený v roku 2017 podľa rovnomennej mangy od Matcha Hazuki. Na to, čím si prechádza naša hlavná hrdinka, neexistuje vedecká definícia, ale lekársky ide o druh amnézie. Ide o neschopnosť spoznať svoje okolie, najmä svojich blízkych priateľov. Zázračne si však Kaori pamätá len svojich rodičov. Preto sa rodičia Kaori rozhodnú, že bude chodiť do novej školy, aby jej zabránili stretnúť sa s kamarátmi, ktorých si už nepamätá. Príbeh je o mladej láske, o sladkej láske. A ako to často v japonských romantických drámach chodí, protiklady sa priťahujú. Kaori je chladná, drží si odstup a odmieta akúkoľvek socializáciu. Vo svojom srdci túži po priateľoch a chce sa o nich starať. Yuki je na druhej strane priateľský a srdečný chlapec, ktorý sa do Kaori zaľúbi a rozhodne sa nadobudnúť jej priateľstvo, nezáležiac na tom, koľkokrát bude odmietnutý. Yuki ponúkne Kaori riešenie na jej stratu pamäti. Navrhne jej, aby obaja písali spoločný denník. Kaori spočiatku váha, ale tejto myšlienke sa poteší. Samozrejme, mladá láska musí čeliť niekomu tretiemu. Ide o študenta, ktorý prišiel na ich školu a má minulosť s Kaori.

Film One Week Friends je ďalším zo série romantických príbehov, v ktorých hrá hlavnú úlohu Kento Yamazaki, za čo si vyslúžil titul princa romantických filmov. Yamazaki sa dokázal do úlohy vložiť a uveriteľne ju zahrať. Nemali ste pocit, že ste jeho úlohu už v príbehoch ako Orange, Your Lie In April alebo Wolf Girl and Black Prince videli. Niektorí tvrdia, že toto stvárnenie patrí k jeho najlepším. A možno to tak bolo aj preto, že tento film sa zameriava skôr na kamarátstvo ako na romantickú lásku, aj keď je všetkým jasné, kam to bude spieť. Týmto sa film líši od tradičných romantických filmov. Kawaguchi dokázala úlohu komplikovanej Kaori stvárniť veľmi dobre. Na začiatku pôsobila utiahnuto a jej postava sa dopĺňa s Yamazakiho úlohou, čím vytvára romantické trenie. V polovici filmu sa stáva bezmocnou a šikanovanou, keď neúmyselne ubližuje kamarátom, ktorí sa cítia zradení a opustení. Režisér Murakami sa desaťročie špecializuje na kriminálne príbehy a thrillery. Romantická komédia bola zrejme nutná odbočka od akčných a napätých scén. Malou slabinou filmu je jeho tempo. Ako sa film blížil ku koncu, naberá na neprirodzenej rýchlosti. A vedľajšiu mužskú úlohu nebudete mať úplne radi. Vo všeobecnosti je to však veľmi príjemný film pre milovníkov japonských filmov. Ak máte náladu na niečo svieže, oddychové, jasné, trošku klišé, sladké s kúskom reality, toto je pre vás. Na záver filmu znela pieseň Isshukan Friends dua Sukima Switch. Film si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU. Ak by ste mali záujem aj o iné spracovania, tento rok vznikla aj čínska verzia, a to film One Week Friends.