Recenzia: Lock-On Love približuje školskú lásku chlapca, ktorý si vyhliadol dievča, ktoré oňho nemá záujem

Japonský film Lock-On Love je typickým príbehom zo strednej školy o chlapcovi, ktorý túži získať jediné dievča, ktoré oňho nejaví záujem.

Towa Furuya (Taishi Nakagawa) je nádherným študentom strednej školy. Už odmala bol obklopený ženami, preto verí, že je populárny, ale ešte nemal priateľku. Jedného dňa mu spolužiak povie, že je typom muža, ktorý si všíma len ženy, ktoré majú oňho záujem. Nahnevá sa a zaumieni si, že zbalí Misono Miwu (Erika Karata). Miwa je nádherné dievča, ktoré je medzi mužmi populárne, ale ona ich vopred odmieta. Skúsi to aj Towa, ktorý je tiež rýchlo odmietnutý. Towa sa však nevzdáva, naopak, jeho city sa stanú ešte silnejšími. Zistí, že sa jej páči učiteľ výtvarnej výchovy Takatsugu Masaki (Teppei Koike).

Film Lock-On Love/Kakugo wa lika Soko no Joshi bol natočený v roku 2018. Je voľným pokračovaním päťdielnej drámy Are You Ready? Hey You Girl! z rovnakého roku. Dej z drámy vo filme nepokračuje, a teda môžete pokojne vidieť film samostatne. Príbeh bol natočený podľa rovnomennej mangy od Nany Shiba. Ide tu o ďalšiu romantickú komédiu s vážnymi momentmi z prostredia strednej školy, ktorá na mňa vyskakovala z každého rohu YouTube. Už na začiatku som vedela, že pôjde o príbeh, v ktorom sa hlavný hrdina zaľúbi do niekoho, koho nemôže získať. A ešte keď je niekto medzi nimi, dôjde ku komplikácii, aby si dvojica uvedomila, ako veľmi chce byť na záver spolu. Tento druh príbehu si naďalej získava v Japonsku popularitu a aj ja, čo už mám nejaký čas po puberte, si rada tieto oddychové príbehy užívam. Dej je jednoduchý, nenudí a sú v ňom zvraty, ktoré odlišujú film od ostatných. Dej má primerané tempo, ktoré dovoľuje postavám sa prirodzene rozvinúť.

Komické okamihy nastávajú, keď je Furuya opakovane odmietnutý, nehovoriac o jeho výrazoch tváre. Netreba zabudnúť ani na objatia, keď sa dvojica zrazu od seba odtrhne a nastane trápne ticho alebo nosenie na chrbte. Nakagawa Taishi je solídny protagonista romantických postáv. Napriek tomu, že je pekný, jeho postava má aj svoju hĺbku. Jeho postava je milým a starostlivým mužom, ktorý sa občas správa arogantne a husto. Divák ho má rád, pretože ako dej postupuje, odhaľuje svoje pravé ja. Držíte mu palce a niekedy si len povzdychnete po tom, čo niečo povedal a urobil. Erika Karata je očarujúcou herečkou, ktorá bola výbornou voľbou. Má niekoľko rozmerov, jej chladný zovňajšok skrýva citlivú stránku, ktorá sa postupne objavuje stále viac. Vedľajšie úlohy dodávali filmu zábavu a dopĺňali dej. Jej postava sa skvelo hodí k Furuyovi, ktorého si získa tým, že si ho vôbec nevšíma. Môže za tým byť aj jej rodinné pozadie.

Celkovo dráma rozpráva o sile priateľstva a lásky. Film odporúčam pre tých, ktorí hľadajú niečo na oddych a zasmiatie s romantikou. Je v ňom skutočne veľa lásky. Na záver filmu znela pieseň Hibiscus speváka Naoto Inti Raymi. Film si môžete s anglickými titulkami pozrieť TU.