Recenzia: The Way of the Househusband približuje bývalého člena japonskej mafie, ktorý sa stal mužom v domácnosti

Japonská dráma The Way of the Househusband rozpráva humorným spôsobom príbeh o bývalom členovi yakuzy, ktorý sa po svadbe rozhodol žiť pokojným životom muža v domácnosti. Poďme sa na to bližšie pozrieť.

Tatsu (Hiroshi Tamaki), zvaný aj ako „Nesmrteľný drak“, je bývalým členom legendárnej yakuzy. Má 38 rokov a v prostredí mafie je niekým, kto vyvoláva strach ako v policajtoch, tak aj v zlomyseľných zločincoch. Krátko po svojom náhlom zmiznutí sa objavuje s malou zmenou profesie. Tatsu, ktorý sa vzdal násilia, sa so zásterou snaží poctivo uživiť ako muž v domácnosti. Impulzom bola nemotorná slobodná matka Mika (Haruna Kawaguchi), ktorá pracovala ako čašníčka a sama vychovávala dcéru Himawari (Shiratori Tamaki). Zaľúbil sa do nej a vzal si ju za manželku. Tatsu sa snaží prispôsobiť domácim prácam a zisťuje, že byť mužom v domácnosti má svoje výzvy – od bojiska v supermarkete po zlyhania v kuchyni. Napriek tomu, že žije pokojne, dejú sa mu rôzne udalosti.

Dráma The Way of the Househusband/Gokushufudo vznikla v roku 2020 a má 10 častí. Každá trvá 46 minút. Príbeh vznikol na motívy rovnomenného webtoonu, ktorý vytvoril muž Kosuke Oono. Dráma pôsobí ako protipól celoživotných typov drsných mužov. Dramatické spracovanie poskytuje dostatočný počet epizód, ktoré uvádzajú svižný, nenáročný príbeh z perspektívy nedávneho člena mafie. Vtip spočíva v tom, že Tatsu sa vnútorne veľmi nezmenil napriek tomu, že zmenil povolanie. Na opravu domu, varenie či upratovanie používa vážnosť a odbornosť, ako keď kedysi pôsobil v mafii. Dráma chce povedať, že medzi drsným mužom a oddaným manželom nie je tak veľký rozdiel. Obaja vyžadujú rovnaké zručnosti a postoje. Dráma nie je iba komédiou, ktorá je realistická a drží sa pri zemi väčšinu času, ale funguje aj ako obrátenie zaužívaných myšlienok o mužnosti.

Tamaki Hiroshi bol jednoznačne fenomenálny v každej scéne a dokázal si poradiť s komickým Tatsuom, ktorý často aplikuje naučené praktiky z minulosti, aby uspel v domácnosti. Jeho výrazy tváre boli veľmi zábavné. Manželku Tatsua hrá Haruma Kawaguchi, ktorá bola veľmi dynamická a skvelá partnerka pre Hiroshiho. Miku je slobodná matka, ktorá nie je dobrá žena v domácnosti a je posadnutá anime. Treťou výraznou postavou v príbehu je Masa stvárnený Shison Junom, ktorý ako Tatsuov učeň zvládal svoju úlohu s mnohými komickými scénami. Ak očakávate hlbší príbeh a vnútorný rast postáv, tu ho nenájdete. Každá časť je naplnená gagmi s vtipmi podanými na štýl mangy s príznačnými zvukovými efektmi, ktoré majú za úlohu vyvolať vo vás smiech. Každá časť ukazuje každodenný život otca, trápiaceho sa komickým spôsobom s tým, ako sa stať lepším mužom v domácnosti, a každá časť ponúka vždy niečo iné komické. Takže ak máte náladu na niečo, pri čom si chcete oddýchnuť, nepremýšľať nad dejom a chcete sa zasmiať, toto je dobrá voľba.

Dráma obsahuje pieseň CITRUS skupiny Da-iCE. Drámu si s anglickými titulkami môžete pozrieť TU. Príbeh má voľné pokračovanie v podobe šesťdielnej drámy 3-Nen Tatsu-Gumi Gokushufu Sensei, ktorej každá časť má 10 minút. Nachádza sa na japonskej stránke Hulu a nie je preložená. Dráma má ďalšie japonské spracovanie The Ingenuity of the House Husband, ktoré vzniklo v roku 2021. Hlavnú úlohu v ňom získal Tsuda Kenjiro. Aby toho nebolo málo, tak tvorcovia našej recenzovanej drámy v roku 2022 pripravujú filmové pokračovanie s tými istými hercami The Way of the Househusband: The Movie.